Gå til innhold

Søvnen finner ikke meg...


Gjest Citronella

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det var leit å høre. Jeg vet kanskje litt om hvordan sånt kan føles, så jeg håper det kommer seg snart.

Om dette hjelper eller ikke, vet jeg ikke, men uansett: :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella

Det var leit å høre. Jeg vet kanskje litt om hvordan sånt kan føles, så jeg håper det kommer seg snart.

Om dette hjelper eller ikke, vet jeg ikke, men uansett: :klem:

Det hjelper alltid at noen ser meg. :) Tusen takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd med varm melk? Jeg bruker å rigge meg det om det er helt umulig å få søvn.

Ellers bruker jeg Sarotex for å få sove, de har ikke trekant og det er jeg veldig fornøyd med, jeg har et barn som er alvorlig syk og må alltid være klar-og det går det an med Sarotex for meg.

Ellers finnes det Baldrian-humle te, den skal virke søvndyssend, fåes på helsekost og apotek.

Jeg vet hvordan du har det og det er ikke godt å gå rundt søvnløs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er jeg og. Utrolig slitsomt!! Kan gå 2 døgn uten å sove. Blir dritsliten, men har likevel en galopperende følelse innvendig, som gjør det umulig å få ro i seg til å sove.. Liker ikke ta medisiner, men hender jeg tar vallergan når det blir for gale..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Citronella

Det var da så lite! :)

Har du prøvd med varm melk? Jeg bruker å rigge meg det om det er helt umulig å få søvn.

Ellers bruker jeg Sarotex for å få sove, de har ikke trekant og det er jeg veldig fornøyd med, jeg har et barn som er alvorlig syk og må alltid være klar-og det går det an med Sarotex for meg.

Ellers finnes det Baldrian-humle te, den skal virke søvndyssend, fåes på helsekost og apotek.

Jeg vet hvordan du har det og det er ikke godt å gå rundt søvnløs!

Takk for gode råd! Jeg har allerede sovemedikamenter. En kollega/min fastlege ordner det for meg.

Te og varm melk, det fungerer ikke når kropp og hode er på høygir. Og angsten klistrer seg til kropp og sjel.

Men jeg skal leve. Jeg vil leve! :) Og dette skal jeg komme meg gjennom.

Sånn er jeg og. Utrolig slitsomt!! Kan gå 2 døgn uten å sove. Blir dritsliten, men har likevel en galopperende følelse innvendig, som gjør det umulig å få ro i seg til å sove.. Liker ikke ta medisiner, men hender jeg tar vallergan når det blir for gale..

Galopperende, ja! Rastløs så til de grader. Jeg skylder faktisk på de lyse nettene i Norge. Jeg sover mye bedre på vinter. Dette lyset gjør meg småsprø.

Vallergan blir jeg sløv av i flere dager etterpå. Til innsovning fungerer Imovane godt (og de har kort halveringstid, så ingen hang-over).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drev med avslapningsøvelser på en rehabiliteringsinstitusjon for noen år siden. Denne øvelsen sovna folk ofte av :).

https://www.youtube.com/results?search_query=ave+maria+schubert

Du finner den varianten du liker best. Slukk lys og finn deg et godt leie. Så ligger du og kjenner at du har hele kroppen, du kjenner at tærne er der de skal væren, fingrene osv. Du bare ligger der og kjenner at kroppen ligger der.

Så begynner du å slappe ekstra av i tærne, du kjenner hvordan foten din blir mer og mer avslappet, den gode følelsen sprer seg til leggene, lårene og du jobber hele tiden med å slappe av. Hofta magen, så begynner du fra fingrene, kjenner hvordan du la fingrene hvile og ligge tung mot underlaget. Du kjenner nå hvor tung hele kroppen begynner å bli. Underkroppen, armer og skuldre er helt i ro, i hvile. Du fortsetter opp til hodet, kjenner hvordan rygg og nakke får ro og hvile.

Det er mange som har blitt overrasket over å nærmest hypnotisere seg selv i søvn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella

Jeg drev med avslapningsøvelser på en rehabiliteringsinstitusjon for noen år siden. Denne øvelsen sovna folk ofte av :).

https://www.youtube.com/results?search_query=ave+maria+schubert

Du finner den varianten du liker best. Slukk lys og finn deg et godt leie. Så ligger du og kjenner at du har hele kroppen, du kjenner at tærne er der de skal væren, fingrene osv. Du bare ligger der og kjenner at kroppen ligger der.

Så begynner du å slappe ekstra av i tærne, du kjenner hvordan foten din blir mer og mer avslappet, den gode følelsen sprer seg til leggene, lårene og du jobber hele tiden med å slappe av. Hofta magen, så begynner du fra fingrene, kjenner hvordan du la fingrene hvile og ligge tung mot underlaget. Du kjenner nå hvor tung hele kroppen begynner å bli. Underkroppen, armer og skuldre er helt i ro, i hvile. Du fortsetter opp til hodet, kjenner hvordan rygg og nakke får ro og hvile.

Det er mange som har blitt overrasket over å nærmest hypnotisere seg selv i søvn :)

Takk for tips! Jeg har prøvd mye av det du beskriver. Og det kan være veldig effektivt. Og det er svært gode råd du gir.

For meg virker de ikke i min siuasjon. Jeg kommer aldri til å skrive ut sovemedikamenter og beroligende/muskelavslappende til megs selv. Jeg skla ta kontakt med en kollega og lege i morgen.

For jeg vet hva som fungerer. For meg. Og det er en kombo medikamenter og hard trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Jeg har prøvd mye av det du beskriver. Og det kan være veldig effektivt. Og det er svært gode råd du gir.

For meg virker de ikke i min siuasjon. Jeg kommer aldri til å skrive ut sovemedikamenter og beroligende/muskelavslappende til megs selv. Jeg skla ta kontakt med en kollega og lege i morgen.

For jeg vet hva som fungerer. For meg. Og det er en kombo medikamenter og hard trening.

Du må ha lykke til! Vi som er søvnløse har nok prøvd det aller meste for å få sove :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella

Du må ha lykke til! Vi som er søvnløse har nok prøvd det aller meste for å få sove :)

Det har vi. Sover du bedre på vinter?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vi. Sover du bedre på vinter?

Nei, men noe har blitt bedre. Er kun våken en natt av gangen nå, så i morgen sover jeg godt.

For et par år siden kunne det gå to-tre døgn uten søvn og da blir man kake!

Og når du i tillegg har indre uro....

Jeg skulle virkelig ønske at alle fikk sove!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Citronella

Har du prøvd med varm melk? Jeg bruker å rigge meg det om det er helt umulig å få søvn.

Ellers bruker jeg Sarotex for å få sove, de har ikke trekant og det er jeg veldig fornøyd med, jeg har et barn som er alvorlig syk og må alltid være klar-og det går det an med Sarotex for meg.

Ellers finnes det Baldrian-humle te, den skal virke søvndyssend, fåes på helsekost og apotek.

Jeg vet hvordan du har det og det er ikke godt å gå rundt søvnløs!

Jeg har prøvd all mulig al

øvhygiene. Jeg går på medikamenter, men jeg får likevel ikke sove. Det er dette lyset! Dette er min 3? vår i Norge, og jeg gleder meg til August... Vakkert land, slitsomme lysforhold. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd all mulig al

øvhygiene. Jeg går på medikamenter, men jeg får likevel ikke sove. Det er dette lyset! Dette er min 3? vår i Norge, og jeg gleder meg til August... Vakkert land, slitsomme lysforhold. :laugh:

Huff. Min mor som kom til å få seg et kjærlighetsforhold til Finnmark på sine gamledager gjorde en oppdagelse når hun var i nord om vinteren, hun fikk migrene! Aldri hatt migrene hverken før eller siden :).

Lys og mørke har stor innvirkning på oss mennesker. Både på godt og ondt.

Jeg vet ikke om det er mulig med tilvenning? At det blir bedre når du har vært her i flere år?

Kanskje noen vet noe om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella

Nei, men noe har blitt bedre. Er kun våken en natt av gangen nå, så i morgen sover jeg godt.

For et par år siden kunne det gå to-tre døgn uten søvn og da blir man kake!

Og når du i tillegg har indre uro....

Jeg skulle virkelig ønske at alle fikk sove!

Ahhh. En herlig og vakker søvn. Jeg har blitt bedre. Men medio Mai - medio August er slitsomt. Men jeg er heldigvis i en periode på jobb hvor det få reiser, og da reiser som varer i 1-2 uker. Så jeg skal overleve. :)

Søvndryss til alle søvngjengere. ;) Takk for alle dere som er her inne. :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Får ikke sove jeg heller. Skal møte noen i morgen, men vil ikke :fnise: Jeg sa ifra at siden jeg er klarsynt kommer jeg til å være syk i morgen, men personen godtok ikke det :( Og så sa personen "Vær så snill", så jeg klarte ikke å si nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke sove jeg heller. Skal møte noen i morgen, men vil ikke :fnise: Jeg sa ifra at siden jeg er klarsynt kommer jeg til å være syk i morgen, men personen godtok ikke det :( Og så sa personen "Vær så snill", så jeg klarte ikke å si nei.

:biggrin::biggrin::biggrin:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får heller ikke sove inatt, men det er egentlig min egen skyld da jeg har sett film mesteparten av natten og bare mååå se en til episode :fnise:

Så nå tenker jeg egentlig at jeg kunne tatt en maraton med filmer/tvserier idag, jeg rekker iallefall butikken idag :fnise:

Men ja, Nord Norge er pyton, føles bare ikke normalt å gå til sengs når sola skinner hele natta :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella

Får ikke sove jeg heller. Skal møte noen i morgen, men vil ikke :fnise: Jeg sa ifra at siden jeg er klarsynt kommer jeg til å være syk i morgen, men personen godtok ikke det :( Og så sa personen "Vær så snill", så jeg klarte ikke å si nei.

Hvorfor bare ikke si at;" Nei, jeg har ikke sovet, jeg må hvile. Men kos dere max, så blir jeg nok med en annen gang!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...