Gå til innhold

Lille overaskelsen er på utsiden <3


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Huff, det kan ikke være like lett bestandig!

Uansett deilig med avlastning fra en snill mor da! Ta vare på deg selv :klemmer:

Ja det var kjempedeilig! Vi har til og med vært ute og spist i dag, bare jeg og kjæresten! :rodmer:

Huff, jeg føler sånn med deg. Håper osteopaten kan hjelpe dere. :klemmer:

Og jeg mener virkelig det jeg sa om at du må si fra om du vil at jeg skal komme og bysse og bære litt. Om du vil ta deg et langt bad, eller gå en tur på egenhånd, trene, lese, sove eller whatever.

Av og til er det det som trengs for ikke å bli gal. :)

Håper jeg også. :)

Og tusen takk for det altså! :jepp: Hvis det blir en trend at han skriker så mye som han gjorde i går så er det stor mulighet for at jeg tar tilbudet :jepp: Hvis ikke tenker jeg vi møtes på kafe på nyåret! :jepp: Godt å komme seg litt ut også. :)

:klemmer:

Takk :):klemmer:

:klemmer: Håper bare osteopaten er en reddende engel jeg, sånn at Odin og dere slipper å ha det sånn. :klemmer:

Jeg også! :jepp: Det er fryketlig slitsomt, for alle sammen, og ikke minst vondt for O. Så håper hun kan hjelpe ja.

__

I dag har jeg og kjæresten vært på resturant og kost oss! :) Også har vi kjøpt oss et helt nytt og veeeldig bra speilreflekskamera. Koster 6500, men var satt ned til 5999, så sparte 500, hehe. Gleder meg til å prøve det ut i morgen. Det kan ta 10 bilder i sekundet! Det er mye det. 1 megapiksler, også har det stabilisatoren i kamerahuset, i stedet for linsen slik som mange kameraer har. Dermed trenger vi ikke betale ekstra når vi skal ha ny og bedre linse, for stabilisatoren er som sagt i selve kameraet. :) Blir noe annet enn det latterlig dårlige kameraet vi har hatt til nå, etter at forrige speilrefleks ble ødelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så -deilig- med kjærestemiddag. Det fortjente dere virkelig! :)

Er veldig med på kafé, gleder meg til å se den lille snuppen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig at dere var ute å spiste sammen :) Og gratulerer med nytt speilrefleks! Et godt kamera er virkelig et must når man har en liten baby :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så -deilig- med kjærestemiddag. Det fortjente dere virkelig! :)

Er veldig med på kafé, gleder meg til å se den lille snuppen! :)

Ja det var kjempedeilig! Tok oss like gjerne en liten tur til byen også. :) Gjør mye for sinnet å være litt kjærester også, ikke bare foreldre.

Koselig at dere var ute å spiste sammen :) Og gratulerer med nytt speilrefleks! Et godt kamera er virkelig et must når man har en liten baby :)

Ja det blir bra med nytt kamera. Vi hadde et Canon EOS 400D (speilrefleks) før, men det ble ødelagt. Siden da har vi bare hatt et kompaktkamera som i utgangspunktet funket helt greit med 10 megapiksler, men tror det har fått seg noen støt eller noe sånt, for det ble utrolig uklart og dårlig, så alle bilder av Odin den første måneden er ikke akkurat av super kvalitet. Noen av bildene er jo dårligere kvalitet på enn mobilkameraet mitt :gjeiper:

_

Dagen i dag har vært ganske så grei. Var litt sutring i starten av dagen. Klarte ikke helt å finne ut hva det var heller, men etter hvert ble han trøtt, og så sulten og deretter trøtt igjen, så nå har han sovet i nesten to timer. Viser ingen tegn til å ha planer om å våkne helt ennå. :)

Spent på hvordan kvelden blir. Får håpe den ikke blir så veldig ille. :jepp:

Nettene går i alle fall stort sett greit. I det siste så har vi kun hatt to nattamminger. Jeg ammer han klokken ti når jeg selv legger meg, så har han våknet alt fra halv tre til halv fire for mat. Også pleier det å være en amming mellom seks og syv. :) Veldig fornøyd med den. De dagene magevondten varer til i tolvtide så blir jo tidspunktene for amming litt anderledes, da, men er uansett fornøyd med å kun amme to ganger per natt.

Er det en ting jeg ikke liker så er det nemlig nattammingene. Er så trøtt da. Eneste er at han er så søt før han får pupp. Disse matlydene hans er ekstra søte om natten, av en eller annen grunn. :)

__

I dag skal jeg prøve massasjedusjen for første gang :nigo: Tror ikke jeg skal prøve badekaret i dag, det tar jeg på bursdagen min. :) Når vi får koblet på strømmen til dusjen så har vi fotmassasje også :nigo: Jeg skal ta bilde av badet når det er helt ferdig, for jeg er så stolt over det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmm.. Nye bad :hjerte: Håper vi får sett bilde :)

Det hørtes ut som veldig deilige netter! Hvis du ammer ti, og ikke før halv tre- halv fire igjen, så er jo det ganske mange timer :) Her legger vi oss mellom 11 og 12:30, kommer helt ann på S. Så våkner hun for mat mellom halv tre-halv fem, så mellom 07-09. Skal ikke klage jeg heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på korleis du veit at O har magevondt? Skrik han annleis enn når han er sulten?

Både A og N har vore veldig urolige på kveldane, men berre om eg ikkje ammar heile tida. Etter amming er det ein liten pause på sofaen/i vippestolen/hos pappaen/bleieskift, før amming igjen. Frå 1830 til 2130 sånn omtrent, kanskje med ein liten dupp innimellom.

Deilig med nytt bad! Eg huskar eg syns det var sååå deilig! å dusje i stor dusj (90*90 trur eg) når me flytta inn i nyehuset i fjor haust, når me flytta frå leilighet med lite bad med vaskemaskin på badet, og dusjhjørne som det nesten ikkje var plass til. :gjeiper:

Men badekaret kan du ha for deg sjølv, her er det berre A som brukar det :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmm.. Nye bad :hjerte: Håper vi får sett bilde :)

Det hørtes ut som veldig deilige netter! Hvis du ammer ti, og ikke før halv tre- halv fire igjen, så er jo det ganske mange timer :) Her legger vi oss mellom 11 og 12:30, kommer helt ann på S. Så våkner hun for mat mellom halv tre-halv fem, så mellom 07-09. Skal ikke klage jeg heller.

Ja jeg er glad nettene er gode! :jepp: Da har jo dere også gode netter, bortsett fra at dere er litt senere i seng. Så framt magevondten har gitt seg, så legger jeg meg i titiden :fnise:

Lurer på korleis du veit at O har magevondt? Skrik han annleis enn når han er sulten?

Både A og N har vore veldig urolige på kveldane, men berre om eg ikkje ammar heile tida. Etter amming er det ein liten pause på sofaen/i vippestolen/hos pappaen/bleieskift, før amming igjen. Frå 1830 til 2130 sånn omtrent, kanskje med ein liten dupp innimellom.

Deilig med nytt bad! Eg huskar eg syns det var sååå deilig! å dusje i stor dusj (90*90 trur eg) når me flytta inn i nyehuset i fjor haust, når me flytta frå leilighet med lite bad med vaskemaskin på badet, og dusjhjørne som det nesten ikkje var plass til. :gjeiper:

Men badekaret kan du ha for deg sjølv, her er det berre A som brukar det :gjeiper:

Han skriker anderledes ja. Man hører at han har vondt, og an knyter ser i hele kroppen og trekker beina opp til magen. I tillegg så kommer magevondten alltid under amming, noe som er "typisk" ved magevondt fordi at når han spiser så stimuleres fordøyelsesystemet som da gjør at han får vondt. Han skriker i grunn sjeldent når han er sulten. Lager bare sånne karakteristiske matlyder :gjeiper: Men hvis han f.eks blir veldig fornærmet over å bli lagt ned når han ikke vil, så er gråten en helt annen enn ved magevondt.

Ja det er så deilig med stor plass. Følte jeg stod i et seperat rom i den store dusjen :fnise: Badekar er godt av og til, men liker best å dusje jeg også :jepp: Sånn sett veldig greit å ha kombinert.

Da skal vi til osteopat i dag :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til i dag. :klemmer:

Føler rart å "håpe" at noen finner noe galt med en baby, men om han har låsninger som kan løses opp så vet man i det minste hva problemet er og at det kan behandles. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til i dag. :klemmer:

Føler rart å "håpe" at noen finner noe galt med en baby, men om han har låsninger som kan løses opp så vet man i det minste hva problemet er og at det kan behandles. :)

Ja jeg håper je også :) for hvis ikke må jeg vel bare vente på de mageske tre månedene. altså to måneder til :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååhh..Jeg kommer og flytter inn i den dusjen din altså! Vi har snart vært uten vann i et døgn og da er det utrolig hvor lyst man har til å både dusje og bade og alt på en gang :)

Huff, så plaget lillemann skulle bli da :( Må håpe at det blir orden på saken nå. Krysser fingrene!!

Deilig med litt kjærestetid ja <3 Uhyre viktig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååhh..Jeg kommer og flytter inn i den dusjen din altså! Vi har snart vært uten vann i et døgn og da er det utrolig hvor lyst man har til å både dusje og bade og alt på en gang :)

Huff, så plaget lillemann skulle bli da :( Må håpe at det blir orden på saken nå. Krysser fingrene!!

Deilig med litt kjærestetid ja <3 Uhyre viktig!!

Hehe, ja hva skulle man gjort uten innlagt vann! :fnise:

Ja kjærestetid er kjempeviktig, og så deilig! Vi er jo så heldig som har flere som gjerne passer han, så vi skal nok få til å kose oss regelmessig også nå den første tiden. :)

Håper dere får god hjelp i dag! :klemmer:

:klemmer:

___

Da har vi vært hos osteopaten! Hun fant flere låsninger i lille gutten, som nå er løst opp! Det var typiske låsninger for stjernekikker-baby. Nå kom jo O ut riktige veien, men han holdt jo på å bli stjernekikker. Roterte seg feil i kanalen, men roterte seg tilbake i riktig positur i siste liten. :)

Er veldig spent på om det gjør susen for skrikingen, eller om det er noe annet også som plager han. Krysser fingrene. :)

Men nå er jeg så sliten. Har vært flere timer i byen etterpå for å gjøre unna siste julegavekjøpingen. Men nå er det i box!

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt det ble funnet noe og fikset, så krysser jeg fingrene med dere for at det var årsaken til vondtene, og at det blir bedre nå :):klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det hjelper :hug:

Me to!

Godt det ble funnet noe og fikset, så krysser jeg fingrene med dere for at det var årsaken til vondtene, og at det blir bedre nå :):klemmer:

Takk for kryssing av fingre :) Uansett må jeg prøve å være positiv og tenke at enten det hjelper eller ei, så har vi fått bort låsninger som har irritert han.

__

Hadde aldri trodd jeg skulle bli ved godt mot av å se en grønn bæsjebleie, men det ble jeg altså :fnise: Det er et godt tegn på at låsningene har irritert tarmsystemet, så kanskje kanskje blir det bedre :jepp: Tør egentlig ikke håpe på noe, men det hadde vært utrolig deili. Forventer ikke en skrikefri kveld da, for det er sikkert mer ekkel, betent avføring som må ut, men i løpet av to-tre dager bør jeg vel vite om han er blitt bedre eller ikke.

Nå venter jeg på at han skal sovne ordentlig, sånn at jeg kan ta meg en dusj og ENDELIG barbere legger og slikt. Har ikke gjort det siden dagen før fødsel :sjenert: Men tenkte jeg måtte være stelt og fin til bursdagen min i morgen :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På forskudd gratulerer med dagen imorgen!!!

Så bra at hun kunne hjelpe:) Får håpe det gjorde susen og at det ikke er noe mer som plager han nå!

Har en plan om leggbarbering de nærmeste dagene her.. Hvis jeg rekker dem..! Gleder meg så enormt til å få han på utsiden nå:)

Lykke til med kvelden og dagen imorgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Så flott å høre, håper at det blir bedre. Her er grønne bæsjebleier linket til veldig god og sukkerrik melk (det kommer bare en gang i blant). :jepp: Håper for alle deres skyld at det hjalp å få løsnet opp låsningene.

Uansett.. Det jeg kom for å skrive var:

Hurra for deg som fyller ditt år,

Ja, deg vil vi gratulere!

Hurra for Teriyaki! :strix:

Sender mange klemmer fra meg og C :klemmer:!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...