Gå til innhold

Bli kvitt bananfluer uten å drepe dem?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde lagt en haug med nedfallsfrukt eller gamle epler på kjøkkenbenken for å skremme vekk fluene. Gi gjerne det tipset til søstera di også.

Ja da tenker jeg de blir skikkelig skremt :-P

Så skremt at de replikerer segselv?

I og med at jeg forutsetter at vettskremte dyr ikke reproduserer, så må det jo være replikering som skjer???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ikke gjør noe, vil du ha en bananfluekoloni i løpet av få dager: hver hunnflue kan legge flere hundre egg om dagen. I og med at livssyklysen til en banaflue er ca. to uker, vil din søster møte mange tusen fluer.

Legg noe frukt i et glass og trekk plastfolie over. Stikk ett hull en kulepenn. Fluene kommer seg inn, men ikke ut. Så får du være så barmhjertelig å slippe de løs på utsiden da.



Anonymous poster hash: 51211...027
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett ut noe gift/åte. Forklarer for henne at du ikke har drept noe som helst. De var dumme som begikk selvmord.



Anonymous poster hash: 3f503...025
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min søster er av den formening at alt liv er hellig, og at det er galt å drepe - uansett hva slags liv det er snakk om.

Jeg skal ta inn posten/vanne plantene hennes i ett par uker nå mens hun er på ferie. Når jeg låste meg inn hos henne fant jeg ut at hun hadde glemt å ta ut matsøpla før hun dro, og nå er det rundt fem bananfluer på kjøkkenet hennes så vidt jeg ser.

Hjemme hos meg selv hadde jeg fjerna alt de kunne leve av, og så enten satt ut et glass vin eller annen alkohol med litt zalo i (som de kunne drukne i i løpet av natten), eller gått løs på dem med støvsuger.

Min søster hadde imidlertid tilta om jeg hadde drept noe som helst i hennes leilighet. Så, jeg forsøker å finne en måte å bli kvitt de små rakkerne, uten å drepe dem. Jeg tror det er lettere sagt enn gjort, men skal gi det et forsøk.

Noen som har noen forslag?

Er det egentlig noen vits i å prøve å få dem ut i live? Jeg mener, kommer de ikke til å dø av temperaturen ute uansett?

Anonymous poster hash: 4bdce...932

Din søster er ekstremist og ikke et fornuftsmenneske. Hvis man ikke vil drepe et annet levende vesen hvordan gjør hun det da med bakterier. Når hun vasker seg, koker eller steker mat. Vasker i huset etc, alle gangene går millioner av liv tapt i form av bakterier.

Kan jeg virkelig ta det seriøst når du spør om hvordan du ikke skal ta livet av bananfluene. Dere har seriøse problemer og bør søke hjelp. Dette handler ikke om overbevisning men å forsøke å gjøre seg selv spesiell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...