Gå til innhold

Jeg kan kjenne "strøm" når jeg tar på PC f.eks


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er dette normalt? Kan bli veldig ubehagelig når jeg sitter på Laptop fordi "strømmen" eller hva det er er så sterk at det gjør vondt i armen min. Og om samboeren tar på en pc og jeg kiler han for eksempel så kan jeg kjenne strømmen som går gjennom han i fingertuppene når jeg tar på han...

Jeg synes dette er veldig merkelig og lurer på hvorfor :klo: Jeg kan også få støt av f.eks en fjernkontroll, men dette er litt sjeldnere.

Anonymous poster hash: 4357d...740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

http://www.gammel.felo.no/finnes en side for deg :)Anonymous poster hash: 99f66...db1

Takk <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/tunge.gif' alt=':P'> Følte meg dum da jeg laget tråden, men det er tydeligvis en ting dette altså

Anonymous poster hash: 5119e...9c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har jordfeil en plass. Få tak i en elektriker. Kjenner du det i en stikkontakt eller er det i flere?

Anonymous poster hash: 3e091...9e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har jordfeil en plass. Få tak i en elektriker. Kjenner du det i en stikkontakt eller er det i flere?Anonymous poster hash: 3e091...9e7

Hehe! Er nesten så jeg skulle tro det <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/tunge.gif' alt=':P'>

Anonymous poster hash: 5119e...9c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.gammel.felo.no/

finnes en side for deg :)

Anonymous poster hash: 99f66...db1

Dette er vel bevist flere ganger for å være tull.

Ts: er det støt du får? Eller mener du at du kjenner strømmen, uten å få "støt"?

Anonymous poster hash: 430cb...f4b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det gjør jeg også i en av stikkontaktene på kjøkkenet. iPaden (som pleier å lade der) dirrer på et vis. Jeg får ikke støt, men jeg kjenner vibrasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel bevist flere ganger for å være tull. Ts: er det støt du får? Eller mener du at du kjenner strømmen, uten å få "støt"? Anonymous poster hash: 430cb...f4b

Som oftest kjenner jeg strømmen ja. Støt får jeg av fjernkontroll osv

Anonymous poster hash: 5119e...9c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så om jeg hadde lagt to fjernkontroller på bordet, en med og en uten batteri, så kunne du kjenne hvem som var batteri i bare ved å ta på de?

Hahahaha. Nå har jeg jaggu hørt dette også :skratte::skratte::skratte:



Anonymous poster hash: 868c5...d4b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke støt av vanlige fjernkontroller, da er det noe annet du kjenner, eller statisk elektrisitet som er uavhengig av at det dreier seg om fjernkontrollen. Det dreier seg om veldig lave spenninger der, lavere enn du kan kjenne med fingrene selv om du er i direktekontakt med innmaten. Den er dessuten passiv, elektronisk sett, fram til du trykker på en knapp.

PCen derimot, den kommer det mye rart ut av, og man kan fint kjenne den, og den er målbar og den lager problemer for oss som driver med elektronikk som hobby. "Problemet" ligger stort sett i strømforsyningen til PCen, hvis maskinen er skikkelig jordet så stort sett elimineres dette, men de aller fleste bruker ikke jordet stikkontakt, derfor er det litt strøm mellom hele enheten og mot jord = huset ditt, deg osv.

Andre apparater med samme type strømforsyning (switchmode) har samme "problem" i varierende grad.

Og dere som tilsynelatende prøver å latterliggjøre trådstarter, det synes jeg er dårlig gjort, og unødvendig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kjenner det med fjernkontroll også kan det være et nerveproblem. Det kan føles som å få støt hvis de kommer i klem fordi du f.eks. holder håndet på et bestemt vis. Er det noen andre som bruker PCen din og kjenner det samme?



Anonymous poster hash: d0566...2fe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke bare alltid polyesterklær på deg da? Får mye lettere støt med syntetiske klær...



Anonymous poster hash: 0b6f1...476
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...