Gå til innhold

Mye sykmelding, hva skal jeg gjøre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg får ofte migreneanfall og er lite på jobb i perioder.

Jeg jobber 100% men er i snitt sykmeldt 5-6 dager i en måned. med forkjellige dager altså. f.eks ons-fre ol. Og jeg presser meg selv til å være på jobb de andre dagene. Altså jeg har alltid vondt nesten, og det er ille i perioder. Mine kollegar og arbeidsgiver forstår ikke dette, og nå sitter jeg her og har sterk migrene. Både i går og i dag. Tar jeg medisiner på jobb sovner jeg i kundemotrakket. Og jeg tørr ikke å gå fra jobb fordi kollegane mine er så frekke.. :(



Anonymous poster hash: 1c83e...856
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg får ofte migreneanfall og er lite på jobb i perioder.

Jeg jobber 100% men er i snitt sykmeldt 5-6 dager i en måned. med forkjellige dager altså. f.eks ons-fre ol. Og jeg presser meg selv til å være på jobb de andre dagene. Altså jeg har alltid vondt nesten, og det er ille i perioder. Mine kollegar og arbeidsgiver forstår ikke dette, og nå sitter jeg her og har sterk migrene. Både i går og i dag. Tar jeg medisiner på jobb sovner jeg i kundemotrakket. Og jeg tørr ikke å gå fra jobb fordi kollegane mine er så frekke.. :(

Anonymous poster hash: 1c83e...856

Be om en samtale med sjefen din og beskriv dette fra ditt ståsted med rak rygg.

Anonymous poster hash: 2f1d2...c81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Ta kontakt med lege, og med arbeidsgiver. Om helsa di gjør at du ikke kan jobbe 100% må du bli delvis sykemeldt og med tiden eventuelt delvis ufør. Hvis det er sånt du er borte mer enn en dag i uka i snitt så må du jo enten bli kurert, eller få en ordning med redusert arbeidsmengde.

Å ikke ta kontakt med arbeidsgiver gjør jo alt bare verre, og dine kollegaer blir jo sikkert frustrerte av at de ikke kan regne med deg på jobb. Det er bedre for alle at du starter en dialog slik at dere kan finne en ordning som er forenelig med din helse. Hvis du syns det gjør det enklere kan du ta kontakt med lege først og høre om legen har noen forslag til hvordan du skal gå fram :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn med forebyggende behandling for migrene.



Anonymous poster hash: 3fe7b...f9a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så forbanna når kollegaer er frekke når man er syk. Det er rett og slett mobbing av værste sort. Jeg hadde sett på det som et større problem enn migrene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en tanke: Jeg har jobbet på to forskjellige arbeidsplasser siden i sommer. I den ene jobben har jeg kun hatt 1 migreneanfall, men jeg klarte meg allikevel fint gjennom dagen på jobb. På den andre arbeidsplassen hadde jeg 1-flere migreneanfall pr uke, og har aldri hatt så mange migreneanfall i jobbsammenheng før.

Forskjellen lå i trivsel, den ene arbeidsplassen er av de beste jeg har hatt og den andre var et mareritt fra helvete. Mistrivselen gjorde meg anspent som igjen førte til migrene.

Men igjen så er det jo mye forskjellig som kan utløse anfall, jeg ser bare at negativt stress er det som påvirker meg mest :)

Anonymous poster hash: da3ca...452

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...