Gå til innhold

Sa opp jobben i dag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Herremin. I dag sa jeg opp jobben min, den trygge jobben min som jeg har hatt de siste 10 årene! Jeg bare sa opp!

Uten å ha noe nytt å gå til, men det føltes som en lettelse, nei rett og slett en befrielse!

Ut på nye eventyr , verden for mine føtter , helt uten sikkerhetsnett for aller første gang .

Sååå utrolig herlig!

Har verdens mest fantastiske kollegaer, men har investert altfor mye tid og energi i en bedriten bedrift .

Måtte bare få det ut ett eller annet sted. 😄

Anonymous poster hash: 8c7c5...a5d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi! Det var både tøft og skummelt! Nå vet jeg ikke hvilken utdanning du har eller hvor du bor, men kanskje er det et greit arbeidsmarked for deg slik at du lett får deg ny jobb.

Har selv takket ja til ny jobb i dag; har ikke sagt opp den gamle, men det skal jeg gjøre i romjula. Har vært på samme sted i over ti år. Har som deg mange fantastiske kolleger, men det ble etter hvert en overvekt av kjedelige rutineoppgaver og dessuten en sjef som gjør meg sprø fordi han er både utbrent og alkoholisert.

Kjempeskummelt, men magen godkribler ved tanken på nye utfordringer, så det tar jeg som et positivt tegn.

God jul til deg; du har visst allerede gitt deg selv den beste julegaven! Lykke til!



Anonymous poster hash: bbc8c...9c6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbe ser jeg på midlertidig løsning, det og sleike andre i ræva liker jeg ikke.. Stabler varer eller selger tjenester på dritt lønn 200,- timen... Det er kun verdt slik at man kan bygge opp egenkaptial til og utrette noe selv.

De som har jobbet 5 år eller mer, synes jeg virkelig synd på. De er i så komfort sone at mange ikke tør og bryte ut, mens de klager på de som tør å prøve.

Det og bryte ut av komfort sonen kan være krevende, men facer man ikke djevelen så er man ei rævsleiker.

Jobbet på ei matbutikk der de fleste hadde jobbet minst 3 år, noen 10 og noen 14år. De var mest robot, de var lite kreativ og inneslutta surpromper. Sluttet i jobben etter 2 uker ettersom alle var noen drittsekker, ingen snakket å alle var A4...

Respekt til de som tørr og bryte ut av sonen som TS, ennå mer respekt når man ikke bryter ut pga ny jobb, men heller og finne ut noe bedre i livet.



Anonymous poster hash: 89e65...7d8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får nyte friheten, før du blir en av de som klager på kg over vanskelig arbeidsmarked, lite dagpenger og grusomme nav....



Anonymous poster hash: 0bd22...975
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan har du tenkt å klare deg økonomisk?

Ved å jobbe selvfølgelig?

I en jobb, har man noe som heter en oppsigelsestid, dvs at man da som regel har 2-3 måneder på å finne seg noe nytt.

Og dersom mot all formodning jeg ikke finner noe innen den tid, er mellomleder , min nærmeste sjef, villig til å la meg jobbe der helt til jeg får en ny stilling ett annet sted.

Så litt heldig må jeg jo si at jeg er oppi det hele.

God jul! 😊

Anonymous poster hash: 8c7c5...a5d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du sier at du tok en kjemperisk som ikke var spesielt risikabel? :)



Anonymous poster hash: c6f1d...cd3
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Det var både tøft og skummelt! Nå vet jeg ikke hvilken utdanning du har eller hvor du bor, men kanskje er det et greit arbeidsmarked for deg slik at du lett får deg ny jobb.

Har selv takket ja til ny jobb i dag; har ikke sagt opp den gamle, men det skal jeg gjøre i romjula. Har vært på samme sted i over ti år. Har som deg mange fantastiske kolleger, men det ble etter hvert en overvekt av kjedelige rutineoppgaver og dessuten en sjef som gjør meg sprø fordi han er både utbrent og alkoholisert.

Kjempeskummelt, men magen godkribler ved tanken på nye utfordringer, så det tar jeg som et positivt tegn.

God jul til deg; du har visst allerede gitt deg selv den beste julegaven! Lykke til!

Anonymous poster hash: bbc8c...9c6

Tusen takk for det !

Så hyggelig å høre at det er flere som tør å ta steget videre i livet ! Men er helt enig, det er jo kjempeskummelt, men samtidig kribler det litt på innsiden av magen 😉

Jeg har heldigvis en veldig forståelsesfull mellomleder som lar meg ha valgmuligheter oppe i det hele . Så blir det spennende å se hvor man ender opp. Har søkt på noen jobber allerede , og venter nå bare på tilbakemelding når fristene går ut 😊

Lykke til med oppsigelse og ikke minst masse lykke til i den nye jobben ! 😃

God jul ! 😊

Anonymous poster hash: 8c7c5...a5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du sier at du tok en kjemperisk som ikke var spesielt risikabel? :)

Anonymous poster hash: c6f1d...cd3

Det kommer selvfølgelig an på øyet som ser 😉

Men jeg visste jo ikke når jeg leverte inn oppsigelsen at min mellomleder ville være så imøtekommende. Så for min del , så var det selvfølgelig en stor risiko å ta, for det er jo lett å snuble i en slik situasjon ellers 😉

Anonymous poster hash: 8c7c5...a5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det rett på NAV nå da? Ikke rart Norge går adundas...



Anonymous poster hash: b10e4...6e5
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det rett på NAV nå da? Ikke rart Norge går adundas...

Anonymous poster hash: b10e4...6e5

Jeg antar at du klarer å lese , så les gjennom tråden. Jeg skal jobbe hele veien uten noen som helst form for godtgjørelse fra staten.

Synd at du ikke har mer tro på menneskeheten enn det.

God jul, grinchen. 😊

Anonymous poster hash: 8c7c5...a5d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar at du klarer å lese , så les gjennom tråden. Jeg skal jobbe hele veien uten noen som helst form for godtgjørelse fra staten.

Synd at du ikke har mer tro på menneskeheten enn det.

God jul, grinchen.

Anonymous poster hash: 8c7c5...a5d

Vi får nå se på det. Hva om du ikke får deg ny jobb? Du høres veldig usikker på dette i første posten. Det er ikke bare å knipse og få seg jobb, spesielt ikke nå som arbeidsmarkedet er på vei nedover. Idiotisk å si opp jobben uten å ha noe nytt å gå til. Spesielt hvis det ender opp med at du må nave

Anonymous poster hash: b10e4...6e5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi får nå se på det. Hva om du ikke får deg ny jobb? Du høres veldig usikker på dette i første posten. Det er ikke bare å knipse og få seg jobb, spesielt ikke nå som arbeidsmarkedet er på vei nedover. Idiotisk å si opp jobben uten å ha noe nytt å gå til. Spesielt hvis det ender opp med at du må nave

Anonymous poster hash: b10e4...6e5

Og tydeligvis så har du fortsatt ikke lest tråden. Selv om du er bitter , så trenger du faktisk ikke å pisse på andres glede. Jeg hadde forstått det dersom jeg sa at "hei jeg skal bli en naver og snylte på resten" , da hadde det vært berettiget uten tvil.

Men da jeg er ekstremt dyktig i mitt fagfelt , og har utmerkelser som viser til dette, så vet jeg med sikkerhet at det ikke blir ett reelt "problem" å finne noe nytt.

Men jeg forstår jo selvfølgelig at grincher må være grincher og være gledesdrepere uavhengig av hva fakta faktisk er.

God jul igjen grinchen 😊

Anonymous poster hash: 8c7c5...a5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får nå se på det. Hva om du ikke får deg ny jobb? Du høres veldig usikker på dette i første posten. Det er ikke bare å knipse og få seg jobb, spesielt ikke nå som arbeidsmarkedet er på vei nedover. Idiotisk å si opp jobben uten å ha noe nytt å gå til. Spesielt hvis det ender opp med at du må nave

Anonymous poster hash: b10e4...6e5

Hvorfor svare så meningsløst? De aller fleste er arbeidssøkere på et eller annet tidspunkt og det er generelt heller ikke alle som går rett fra en jobb til en annen som TS. Ulike ting kan skje i livet som konflikter med jobben, sykdom, at man må slutte på grunn av en eller annen livshendelse etc. og NAV er da støtteapparatet man faktisk har betalt for gjennom skatteseddelen. Folk som i kortere deler av livet støtter seg på NAV er ikke problemet, det er alle snylterne som går på NAV i flere tiår uten å yte noe tilbake selv. Du føler deg kanskje litt truffet?

Anonymous poster hash: b943e...5a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...