Gå til innhold

Masteroppgave juss. Hjelp!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg skal skrive masteroppgave til våren i juss og jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Jeg hadde egentlig valgt et emnet innen folkeretten, men så ser jeg at noen andre har skrevet en bra oppgave om det, og jeg vet jeg ikke kan gjøre det bedre enn det. Jeg har ikke anelse om hvor jeg skal begynne for å finne et emne. Det er så utrolig vanskelig. Noen tips? Jeg håper virkelig det er noen i samme situasjon. Jeg føler meg utrolig dum når jeg ikke kan komme på noen ting.



Anonymous poster hash: 277c4...ff3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finn et emne som interesserer deg, innen et rettsfelt som du føler du har god kontroll på. Du kan endre litt på veien også, min masteroppgave endret tema etter første møte med veileder. Du skal jobbe mye med dette over tid, så det er viktig at det er noe du synes er spennende!

Ikke tenk på hva andre har skrevet om, konsentrer deg om din egen oppgave. Lykke til! :)

Anonymous poster hash: 5a928...a0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved UiB ligger det ute forslag til emner for masteroppgaver, men du studerer kanskje et annet sted? Et forslag kan være å tenke på hvilket område som interesserer deg mest og deretter oppsøke fagansvarlig for dette emnet for tips og råd. Ikke uvanlig det.



Anonymous poster hash: 0f440...64b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved UiB ligger det ute forslag til emner for masteroppgaver, men du studerer kanskje et annet sted? Et forslag kan være å tenke på hvilket område som interesserer deg mest og deretter oppsøke fagansvarlig for dette emnet for tips og råd. Ikke uvanlig det.

Anonymous poster hash: 0f440...64b

Ja, jeg gikk gjennom denne listen som UiO også har, og det var der jeg fant oppgaven min. Men så ser jeg at noen har skrevet den for 4-5 år siden, så da hjalp det meg ikke så mye dessverre:/ Jeg er så forvirret nå. Hadde så lyst til å ha litt fri i julen, men ser ut som om det blir umulig, ja.

Anonymous poster hash: 277c4...ff3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Ja, jeg gikk gjennom denne listen som UiO også har, og det var der jeg fant oppgaven min. Men så ser jeg at noen har skrevet den for 4-5 år siden, så da hjalp det meg ikke så mye dessverre:/ Jeg er så forvirret nå. Hadde så lyst til å ha litt fri i julen, men ser ut som om det blir umulig, ja.

Anonymous poster hash: 277c4...ff3

Gjør det noe da? Forskere forsker ofte på ting som andre har forsket på, for å se om man kommer frem til en annen konklusjon, kan forbedre metoden, vinkle det litt annerledes etc.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva interesserer deg da? Har du noen emner som du kunne tenke deg å se nærmere på?



Anonymous poster hash: 49a7d...701
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg skal skrive masteroppgave til våren i juss og jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Jeg hadde egentlig valgt et emnet innen folkeretten, men så ser jeg at noen andre har skrevet en bra oppgave om det, og jeg vet jeg ikke kan gjøre det bedre enn det. Jeg har ikke anelse om hvor jeg skal begynne for å finne et emne. Det er så utrolig vanskelig. Noen tips? Jeg håper virkelig det er noen i samme situasjon. Jeg føler meg utrolig dum når jeg ikke kan komme på noen ting.

Anonymous poster hash: 277c4...ff3

99% skriver om tema som er skrevet om før. Skjønner virkelig ikke problemet? Jeg har også valgt fra UIO-listen, tema innen arbeidsretten, er skrevet flere oppgaver om det samme, men er faktisk ikke så viktig å finne opp kruttet på nytt.

Anonymous poster hash: 961e6...c68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg gikk gjennom denne listen som UiO også har, og det var der jeg fant oppgaven min. Men så ser jeg at noen har skrevet den for 4-5 år siden, så da hjalp det meg ikke så mye dessverre:/ Jeg er så forvirret nå. Hadde så lyst til å ha litt fri i julen, men ser ut som om det blir umulig, ja.

Anonymous poster hash: 277c4...ff3

Ikke noe problem. Det er ikke doktoravhandling du skriver. Min oppgave var også skrevet flere ganger før, selv om jeg i tillegg prøvde å dra en sammenligning mellom tidligere ulovfestede prinsipper og nåværende bestemmelser, bare for å ikke gjøre fullstendig det samme. Og A fikk jeg da.

Anonymous poster hash: 993de...a97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...