Gå til innhold

Dårlig arbeidsmiljø (kjemi med noen) på jobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har jobbet et sted i 7 måneder nå. Hele tiden har jeg følt at jeg har blitt behandlet dårlig av en til to personer. Spesielt en. Dette har gått på lite støtte når jeg lurer på noe og generellt bare sarkastiske svar med negativ ladning. Jeg har nå forsøkt å være hyggelig hele veien, men nå er grensen nådd.

Mitt problem er at hun som er værst er en leder person på avdelingen hvor vi er 40 ansatte. Hun er ikke sjef eller noe, men en naturlig leder. I tilegg er hun tillitsvalgt og verneombud. Om jeg går til sjefen vil hun ha en stor nok del av de ansatte på sin side da de er gode venner privat også, så det er ikke aktuelt.

Det er ingen selvfølge at alle skal like alle og at man skal omgås kollegaer på fritiden. Men jeg syntes det er rellativt mye jeg har blitt ekskludert fra. Flere personen med denne ENE personen i spissen har flere ganger avtalt å gå ut å spise etter jobb, drikke vin sammen og lignende. På forhånd har jeg blitt "lurt" til å bytte vakt med noen slik at jeg har vært opptatt. Med en gang vaktbyttet er gjennomført har det kommet opp oppslag om felles velferdsaktiviter.

Nå er jeg så lei av å komme hjem trist fra jobb hver dag. Jeg har virkelig forsøkt å være possitiv å vise at jeg er hyggelig, men jeg får bare negative kommentarer. Alt jeg sier blir vridd på (om det er det minste rom for mistolkning). Nå blir jeg snart en virkelig drittsekk tilbake



Anonymous poster hash: ed13c...f62
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har jobbet et sted i 7 måneder nå. Hele tiden har jeg følt at jeg har blitt behandlet dårlig av en til to personer. Spesielt en. Dette har gått på lite støtte når jeg lurer på noe og generellt bare sarkastiske svar med negativ ladning. Jeg har nå forsøkt å være hyggelig hele veien, men nå er grensen nådd. Mitt problem er at hun som er værst er en leder person på avdelingen hvor vi er 40 ansatte. Hun er ikke sjef eller noe, men en naturlig leder. I tilegg er hun tillitsvalgt og verneombud. Om jeg går til sjefen vil hun ha en stor nok del av de ansatte på sin side da de er gode venner privat også, så det er ikke aktuelt. Det er ingen selvfølge at alle skal like alle og at man skal omgås kollegaer på fritiden. Men jeg syntes det er rellativt mye jeg har blitt ekskludert fra. Flere personen med denne ENE personen i spissen har flere ganger avtalt å gå ut å spise etter jobb, drikke vin sammen og lignende. På forhånd har jeg blitt "lurt" til å bytte vakt med noen slik at jeg har vært opptatt. Med en gang vaktbyttet er gjennomført har det kommet opp oppslag om felles velferdsaktiviter. Nå er jeg så lei av å komme hjem trist fra jobb hver dag. Jeg har virkelig forsøkt å være possitiv å vise at jeg er hyggelig, men jeg får bare negative kommentarer. Alt jeg sier blir vridd på (om det er det minste rom for mistolkning). Nå blir jeg snart en virkelig drittsekk tilbake Anonymous poster hash: ed13c...f62

Slutt å bytt vakt med dem (finn på gode oppdiktede unnskyldninger).

Så får du begynne å skaffe deg et nettverk utenfor jobben.

Kollegaene dine er ikke dine venner, så fortell dem aldri alt om deg selv.

Jeg har det som deg, så jeg har lært å skille kollegaene mine fra ekte venner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal du bli drittsekk. Brutalitet bekjempes med brutalitet, så enkelt er det. Og er du den som stadig godtar vaktbytter fortsetter du å bli tråkket på. Beklager å måtte si det, men arbeidslivet har blitt mer brutalt de siste årene og verre skal det bli. Så du kan likegodt lære deg å bli en drittsekk først som sist. Jeg jobber med det samme selv og slenger ut et stikk her og der. Og det fungerer faktisk bra :)



Anonymous poster hash: bda68...b94
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å bytt vakt med dem (finn på gode oppdiktede unnskyldninger).

Så får du begynne å skaffe deg et nettverk utenfor jobben.

Kollegaene dine er ikke dine venner, så fortell dem aldri alt om deg selv.

Jeg har det som deg, så jeg har lært å skille kollegaene mine fra ekte venner :)

Skal nettopp gjøre det. Aldri bytte vakter, uansett hvor mye det brenner for de. Jeg har venner utenom jobb, men det er bare utrolig slitsomt å ikke få hjelp eller støtte med noe som helst på jobb

Anonymous poster hash: ed13c...f62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er grunnen til at hun gjør det, da? Gjør hun det bare fordi hun er teit?



Anonymous poster hash: de68c...e98
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er blitt venner med flere av mine kolleger på privaten, og vi gjør gjerne ting sammen uten at alle på jobb bli invitert. Det syns jeg faktisk er helt greit, og noe du må akseptere. Noen av oss har også studert sammen og har kjent hverandre i nærmere 15 år, og selv om vi gjerne tar med oss nye når vi er ute med jobb, så blir ikke du automatisk en venn utenom jobb det er naturlig å ta med. Hos oss er det de samme som er med ut og spiser, drikker øl eller går på konsert hver gang det henges opp lapp på jobb, dersom du aldri har vært med eller gitt uttrykk for at du ønsker å være med, så kan det jo være så enkelt som at ingen vet at du vil. Kan god være derfor de spør om å bytte vakt med deg, "for ts er jo aldri med likevel". Neste gang sier du at du gjerne vil være med, og håper ikke det kræsjer med din vakt. Du kan jo ta initiativ selv også, jeg er en av tre som pleier å sette i gang ting på min jobb, og hvis folk klager får de beskjed om å arrangere, så kan de bestemme tid, sted og aktivitet selv.

At du ikke går overens med to personer syns jeg ikke du skal ta deg nær av, det er da over 30 andre du kan skape et forhold til og få med deg på ting. Er du sikker på at du selv fremstår så veldig hyggelig? Det er ikke alltid hos andre problemet ligger. Husk også at dersom du fremdeles blir sett på som ny og uten kontakter, så gjør du alt mye verre for deg selv med å blir en bitchy drittsekk. Du kan risikere en verre arbeidshverdag, dårlige referanser og i verste fall ingen jobb. Du skriver mye om hva andre gjør galt, men du skriver ingenting om hva du selv bidrar med. Bidrar du? Eller er du et bomullsbarn som forventer at andre skal legge til rett for deg? Vær kontruktiv, bli venner med de andre på jobb, sett i gang ting selv, slutt å bytte vakter og omgi deg med venner på fritiden.



Anonymous poster hash: 38af4...e5c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er blitt venner med flere av mine kolleger på privaten, og vi gjør gjerne ting sammen uten at alle på jobb bli invitert. Det syns jeg faktisk er helt greit, og noe du må akseptere. Noen av oss har også studert sammen og har kjent hverandre i nærmere 15 år, og selv om vi gjerne tar med oss nye når vi er ute med jobb, så blir ikke du automatisk en venn utenom jobb det er naturlig å ta med. Hos oss er det de samme som er med ut og spiser, drikker øl eller går på konsert hver gang det henges opp lapp på jobb, dersom du aldri har vært med eller gitt uttrykk for at du ønsker å være med, så kan det jo være så enkelt som at ingen vet at du vil. Kan god være derfor de spør om å bytte vakt med deg, "for ts er jo aldri med likevel". Neste gang sier du at du gjerne vil være med, og håper ikke det kræsjer med din vakt. Du kan jo ta initiativ selv også, jeg er en av tre som pleier å sette i gang ting på min jobb, og hvis folk klager får de beskjed om å arrangere, så kan de bestemme tid, sted og aktivitet selv.

At du ikke går overens med to personer syns jeg ikke du skal ta deg nær av, det er da over 30 andre du kan skape et forhold til og få med deg på ting. Er du sikker på at du selv fremstår så veldig hyggelig? Det er ikke alltid hos andre problemet ligger. Husk også at dersom du fremdeles blir sett på som ny og uten kontakter, så gjør du alt mye verre for deg selv med å blir en bitchy drittsekk. Du kan risikere en verre arbeidshverdag, dårlige referanser og i verste fall ingen jobb. Du skriver mye om hva andre gjør galt, men du skriver ingenting om hva du selv bidrar med. Bidrar du? Eller er du et bomullsbarn som forventer at andre skal legge til rett for deg? Vær kontruktiv, bli venner med de andre på jobb, sett i gang ting selv, slutt å bytte vakter og omgi deg med venner på fritiden.

Anonymous poster hash: 38af4...e5c

Det er ikke det at jeg ikke blir invitert eller at jeg ønsker å være med. Det er bare toppen av isfjellet. Problemet er at hun tillitsvalgte som er "alfa hannen" ikke prater til meg på jobb og dette smitter over på de andre også. Vi skal jobbe i team, men jeg får aldri hjelp. Bare spydige kommentarer

Anonymous poster hash: ed13c...f62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...