Gå til innhold

Dere som jobber på sykehus...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

...Eller andre steder med hvit uniform.... Jeg fikk helt sjokk jeg når jeg begynte i praksis på sykehus, at man må ha på seg disse hvite halvveis gjennomsiktige uniformene... Hva i all verden gjør dere når dere får mensen??? Er ikke dette litt kleint? Jeg ville vært livredd og gått med hjertet i halsen i en uke. Vet jo at det ikke er stor sannsynlighet for at man skal blø igjennom, men om det skulle skje er det jo helt krise! Jeg må i tillegg ut og kjøpe nytt undertøy nå... Går jo ikke med svarte og røde tangaer nå... ut å kjøpe nude heldekkende bestemortruser...



Anonymous poster hash: 5bfd1...0b7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tamponger er en gåd løsning. Ellers er mensen en naturlig del av en kvinnes liv, og ikke noe å være flau over.

Fint at du kjøper arbeidstruser. Altfor mange går rundt i undertøy som ikke er egnet til bruk under hvite delvis gjennomsiktige hvite bukser. Gjelder både menn og kvinner!

Anonymous poster hash: 3c74a...c8c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tamponger er en gåd løsning. Ellers er mensen en naturlig del av en kvinnes liv, og ikke noe å være flau over.

Fint at du kjøper arbeidstruser. Altfor mange går rundt i undertøy som ikke er egnet til bruk under hvite delvis gjennomsiktige hvite bukser. Gjelder både menn og kvinner!

Anonymous poster hash: 3c74a...c8c

Det er mye som er naturlig som man ikke trenger å vise frem til Gud og hvermann, og jeg kommer nok til å dobbeltsikkre meg med tamponger og bind, men likevel kommer jeg til å gå med høye skulder hele uken! Jeg hadde faktisk mareritt om det her en dag at jeg gikk rundt der med denn flekken :( Huff syntes de kan lage disse uniformene i litt tykkere stoff...

Anonymous poster hash: 5bfd1...0b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker overdeler som dekker rumpa, bruker hvitt undertøy, hvit BH og hvit singlet. Våre uniformer er litt utringet (noe som er veldig teit) Så hvis vi går uten singlet vises hele kløfta, som er kjempe fint og sømmelig når du jobber på et sykehus *kremt*

Aldri hatt uhell ved blødning, bruker kun tampong. Men jeg må si jeg tenker litt over det og sjekker litt i smug :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klærne er jo ikke akkurat gjennomsiktige da! Men ja, jeg bruker hvit truse og hvit bh på jobb, mørkt undertøy vil vises igjennom. Overdelene våre er ikke noe særlig utringet, men av og til kan kantene være trykket litt ned sånn at den ufrivillig blir utringet. Bruker som oftest en trang hvit singlet under. Et annet tips er å ta en størrelse større i overdel.

Ang mens så vet jeg ca når den kommer, så da bruker jeg bare bind når jeg er på jobb, i tilfelle mensen kommer plutselig og jeg ikke rekker å komme meg på do. Når jeg har mensen så er det jo ikke noe problem. Bruker tampong og legger i et truseinnlegg i tilfelle lekkasje, og passer på å være i forkant med å bytte tampong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg brukar nesten alltid singlet under, så lenge det ikkje er 30 grader ute, eller andre ting som gjer at eg blir svett ;) store kvite truser, og gode bind er også lurt! Blødde igjennom en gong, huff det var grusomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker hvitt/hudfarget/lyserosa undertøy, dersom flappene i utringningen på overdelen er vide fester jeg en tapebit over så blir det mindre utringet. Hos oss er det mange som har brukt t-skjorte eller singlet under, men nå er de blitt streng på at det ikke er lov pga hygiene. Vet når mensen kommer, så da er det bare å ha tampong i lomma og legge i et truseinnlegg. Er også litt i forkant med å skifte tampong, aldri opplevd at det har gått gjennom hverken hos meg eller kolleger.



Anonymous poster hash: 80add...626
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ligget på sykehus, aldri lagt merke til at dere er gjennomsiktige..



Anonymous poster hash: d1c8f...a1f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ligget på sykehus, aldri lagt merke til at dere er gjennomsiktige..

Anonymous poster hash: d1c8f...a1f

Det er de altså... I hvertfall der jeg er i prakis... De er såpass gjennomsiktige at hvitt undertøy syntes igjennom, så her går det i den "supersexy" stor hudfarget truse...

Anonymous poster hash: 5bfd1...0b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Penelopee

Jeg jobber deltid på sykehjem ved siden av studiene, og jeg bruker som regel nude, hvitt eller lyserosa undertøy. Bruker også å ta en størelse større enn det jeg egentlig trenger i overdelen slik at den dekker rumpa! Når jeg har mensen bruker jeg både tampong og truseinnlegg og skifter relativt ofte! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tamponger er en gåd løsning. Ellers er mensen en naturlig del av en kvinnes liv, og ikke noe å være flau over.

Fint at du kjøper arbeidstruser. Altfor mange går rundt i undertøy som ikke er egnet til bruk under hvite delvis gjennomsiktige hvite bukser. Gjelder både menn og kvinner!

Anonymous poster hash: 3c74a...c8c

Det er det,men noen blør mye og andre lite.

Blør man mye må man ofte sikre seg med både tampong og et bind i trusen.Der jeg jobber er overdelen på uniformen såpass lang at den dekker stumpen, men likevel er det noe dritt å gå på jobb når man har mensen og vet man blør mye.Det er en konstant bekymring for at det skal blø igjennom og uansett hvor naturlig mensen er vil det være en kjip opplevelse om det skjer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker menskopp og føler meg helt trygg på å ikke blø gjennom :danse:

Hos oss er det mest hvitt tøy, men også noe farget tøy. Må stort sett bruke hvit bukse, men velger farget overdel så ofte jeg kan. Overdelen dekker såvidt rumpa, når jeg tar den i stor nok størrelse :)

Hvis klærne er gjennomsiktige, så tror jeg de er veldig (tynn)slitt! Klarer ikke å se trusene gjennom mine hvite scrubs, selv om jeg stort sett bruker sorte hipstere...



Anonymous poster hash: 9fa95...5fd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driter i det. Går i det undertøyet jeg vil. Ille nok å alltid ha korte ulakkerte negler om jeg ikke skal måtte tenke på å ha spesialundertøy i itillegg. Buksene er jo vide, så man ser ikke SÅ godt gjennom. Og om noen stirrer på rumpen min og slumper til å få se at jeg har på meg en string, så fikk de vel akkurat det de var ute etter :)

Angående mensen, så får man gå litt hyppigere på to akkurat når det blør som mest :)



Anonymous poster hash: 86110...821
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette har jeg aldri tenkt over. Men jeg bruker uansett en litt større størrelse på overdelen så den dekker rumpa. Liker at den er litt stor og komfortabel.



Anonymous poster hash: dd4a4...3b1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem dett her. Det er da svært sjelden at en blør igjennom, hvis en skifter bind\tampong regelmessig. Og dessuten dekker overfrakken rumpa, så det er helt uproblematisk å ha på farget\svart undertøy.



Anonymous poster hash: e5f43...5fd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overdelen dekker rumpa hos meg. :)

Dessuten har jeg også frakk av og til. :pasha:



Anonymous poster hash: 696a8...af5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Christina146

*flashback*

var på jobb for en god stund siden, da en av mine pasienter påpekte ganske lavt til meg om jeg hadde sittet meg på syltetøy.. Ble ganske flau da ja.. Skjedd to ganger faktisk:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber også på sykehus og her går det i hvitt og nude undertøy.Når jeg har mensen så skifter jeg innlegg hele tiden så jeg har ikke hatt noe uhell enda, det går egentlig veldig greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kitlene er ofte så lange (hvertfall på korte meg) så for meg er det ingen problem.

Gå på do ofte om du er usikker. Må innrømme at jeg har sett et par truser gjennom buksene der ja... Hahaha. Eller bare grev deg fram til ei bukse som kjennes tykkere ut, og ikke ta en bukse som man kan kjenne har vært vasket omtrent 500 ganger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tenkt over undertøyet jeg bruker, men har jeg mensen og jobber på sykehus bruker jeg bind og tampong. Har heller ikke mensen i en hel uke. Bruker og overdel som er litt lang (til meg er de gjerne det uansett) og nå på vinteren bruker jeg uansett strømpebukse under buksa fordi jeg fryser så lett.

Men aldri tenkt på det som et problem og aldri observert at noen har blødd gjennom heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...