Gå til innhold

Jeg ønsker å jobbe minst mulig. Jeg trives så godt hjemme


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke at jeg kunne jobbet redusert. Kanskje i en periode hvis det er veldig travelt på hjemmefronten (småbarn), men jeg tror helt ærlig at jeg trenger en annen arena i livet mitt, rett og slett for å verdsette fritid mer.

Jeg har prøvd å gå hjemme på grunn av sykdom, og det var mye tøffere på psyken enn stress fra jobb. Jeg er av typen som hater husarbeid og trenger den motivasjonen med at "jeg må vaske badet nå, for jeg skal på jobb i morgen og i møte etterpå", ellers blir ting bare en evig utsettelsesprosess.

Om jeg er noe supermenneske med masse overskudd? Langt i fra, men jeg trenger å være litt sliten i hverdagene og ha litt flere baller i lufta enn bare hjemlige plikter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke at jeg kunne jobbet redusert. Kanskje i en periode hvis det er veldig travelt på hjemmefronten (småbarn), men jeg tror helt ærlig at jeg trenger en annen arena i livet mitt, rett og slett for å verdsette fritid mer.

Jeg har prøvd å gå hjemme på grunn av sykdom, og det var mye tøffere på psyken enn stress fra jobb. Jeg er av typen som hater husarbeid og trenger den motivasjonen med at "jeg må vaske badet nå, for jeg skal på jobb i morgen og i møte etterpå", ellers blir ting bare en evig utsettelsesprosess.

Om jeg er noe supermenneske med masse overskudd? Langt i fra, men jeg trenger å være litt sliten i hverdagene og ha litt flere baller i lufta enn bare hjemlige plikter.

Oj! Der beskrev du meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg ville tatt en samtale med mannen, og hørt om ikke han kunne gått med på å forsørge familien, ihvertfall i en periode, sånn at du TS kanskje får hentet inn litt ny motivasjon. Hvis han tjener en mill, så burde det jo være nok penger til begge.

Det er jo ikke mange år siden det å være hjemmeværende husmor var normalen her i landet. Det er ikke noe for meg personlig, men jeg synes det er fint at folk kan trives i den rollen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinglepetra

Jeg synes det er opp til hver enkelt å avgjøre hvordan de vil leve livet sitt. Hvis det å være husmor på heltid er drømmen din, så vær så god :)

Når det er sagt så bør du snakke med mannen din, og ikke minst tenke litt langsiktig med tanke på pensjon og alderdom. Du tjener ingenting som husmor, og kan da ende opp som minstepensjonist når den tid kommer. Det er ingen garanti for at du og mannen din fremdeles er gift med hverandre da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...