Gå til innhold

Jeg ønsker å jobbe minst mulig. Jeg trives så godt hjemme


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skulle ønske jeg kunne jobbe 20-40% og være resten hjemme og stelle huset og ordne mat og barn. Mamma har alltid jobbet kraftig redusert helt til vi var voksne og jeg har alltid trodd at dette var "normalt". Jeg blir stresset av å gå i full jobb, irritabel med å få tid til alt som husarbeid, pleie vennskap og ta vare på kroppen med trening osv.

Jeg trives ikke i jobb heller. Jeg finner ikke en jobb jeg trives i. De jobbene jeg vet jeg trives i får jeg ikke. Har ikke råd til mer utdanning. Har allerede over 300.000 i studielån og betaler 2000 i mnd på det, og har kun 18.000 utbetalt. Dritt jobb og drittlønn.

Noen som har tips til jobb som ikke krever utdanning men som har høyere lønn enn 316.000 i året? Så kan jeg kanskje jobbe litt redusert viss jeg får bedre betalt.

Dere i 100% jobb? Trives dere med det? Kunne dere tenkt dere mindre stillingsprosent? Føler du at du rekker over alt med hus og hjem, barn og andre ting?

Anonymous poster hash: afe44...116

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, skal vi tro frepperne på dette forumet er det bare til å stille på NAV og si at du ønsker å få uføretrygd. Så får du penger slengt etter deg.

I virkeligheten er det ikke så enkelt, men nå er ikke freppere så veldig opptatt av virkelighet vs. deres vrangforestillinger. Er det noe som strider mot deres oppfatning av virkeligheten så er det virkeligheten som tar feil.



Anonymous poster hash: 72568...d69
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hockeyfrue

De fleste av oss skulle vel ønske at vi kunne tjene mye penger uten å gjøre noe særlig for det. Realiteten er dessverre sånn at man trenger utdanning hvis man skal få de jobbene man har lyst på. Går det ikke an å ta et deltidsstudium ved siden av jobben du nå har? Da slipper du å søke om stipend/lån, og unngår da enda høyere studielån. Hvis ikke dette er mulig, så er jo faktisk ikke studielånet det verste lånet å ha. Med mer utdannelse får du kanskje en jobb der du tjener mer, og dermed har du også mulighet til å betale litt mer i måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok velge. Vil du tjene dårlig og jobbe redusert, eller tjene penger og jobbe fullt. Alle kunne vel tenke seg bedre betalt for mindre jobb?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lær deg å sy...
Vet om ei venninne som lærte seg å sy babyklær og diverse babyting og bamser..
Hun syr 5-6 ting dagen og får solgt alt hun syr, prisen ligger på mellom 100-800kr..
Hun fortalte at gj.snittet i mnd er ca 30.000 etter skatt :P
Det er mulig..
Hun har ikke utdannelse.. Av og til handler det om å finne ut hva du selv liker..Selvom utdannelse er veldig viktig.

Ei annen, som jeg gikk i klasse med endte opp med å selge egne håndlagde smykker..Og hun tjener sykt bra :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke barn men jobber fulltid og liker det ikke. Hadde det ikke vært for at jeg faktisk må tjene til livets opphold så hadde jeg ikke jobbet. Ønsker å gå ned til 75% stilling, så får jeg i vært fall litt mer fri.



Anonymous poster hash: 06480...b8f
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må finne deg en mann som har bedre lønn og kan forsørge deg så du kan slappe av hjemme.

Anonymous poster hash: ed187...3b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må finne deg en mann som har bedre lønn og kan forsørge deg så du kan slappe av hjemme.Anonymous poster hash: ed187...3b5

Mannen min tjener 1 mill. Tror vi kunne klart oss viss jeg hadde jobbet 50%. Men han vil ikke det...

Anonymous poster hash: afe44...116

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler om prioriteringer da.
Enten kan du bite tennene sammen nå, og jobbe deg opp til de stillingene du faktisk vil ha, du kan bli hvor du er nå, eller du kan ta deg masse fri, og lære deg leve på ett mindre budsjett.

Men jeg må si at dersom du sikter etter stillinger med 350 000,-, så burde du kanskje ha en annen holdning enn "jeg gidder ikke jobbe"...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får bli toppblogger eller begynne å selge ting på nett som har blitt så populært. Som disse husmødrene som selger wallstickers og sånt.

Anonymous poster hash: ba099...da0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det handler om prioriteringer da.

Enten kan du bite tennene sammen nå, og jobbe deg opp til de stillingene du faktisk vil ha, du kan bli hvor du er nå, eller du kan ta deg masse fri, og lære deg leve på ett mindre budsjett.

Men jeg må si at dersom du sikter etter stillinger med 350 000,-, så burde du kanskje ha en annen holdning enn "jeg gidder ikke jobbe"...

Jeg ønsker stillinger med høyere lønn enn 350.000! Jeg er tross alt universitetsutdannet! Jeg vil jobbe men jeg ønsker en bedre betalt jobb fordi det gir større motivasjon enn lønn så vidt over 300.000 +'at jeg da har økonomisk mulighet til å jobbe redusert.

Anonymous poster hash: afe44...116

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trives med 100% jobb, barn, enebolig og "full rulle", og kunne egentlig ikke tenkt meg å jobbet redusert. Da skulle ihvertfall samboeren også redusert stillingen sin, slik at de økonomiske premissene her fortsetter å være like.

Mannen min tjener 1 mill. Tror vi kunne klart oss viss jeg hadde jobbet 50%. Men han vil ikke det...

Anonymous poster hash: afe44...116

Og det er faktisk ikke spesielt rart. Han har sikkert jobbet rimelig hardt for å få en slik lønn, så hvorfor skal han han synes det er greit at du snylter på han slik at du kan tusle rundt hjemme og dille hele dagen?

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker stillinger med høyere lønn enn 350.000! Jeg er tross alt universitetsutdannet! Jeg vil jobbe men jeg ønsker en bedre betalt jobb fordi det gir større motivasjon enn lønn så vidt over 300.000 +'at jeg da har økonomisk mulighet til å jobbe redusert.

Anonymous poster hash: afe44...116

"jeg ønsker høyere lønn, slik at jeg ikke trenger jobbe så mye" er ikke akkurat holdningen som gir deg de gode jobbene...

Selv med universitetsutdannelse må du starte ett sted, og du skal være sabla dyktig i fagfeltet for å lande en jobb hvor du kan jobbe redusert til god lønn!

Det nytter ikke vifte med ett universitetsdiploma og forvente toppjobber, man må vise seg fortjent til det.

Da må du jobbe deg oppover, skaffe deg en karriere, for å så trappe ned på stillingsprosent.

Eventuelt skaffe deg en jobb som du faktisk gleder deg til, uavhengig av lønnsnivå.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Signerer de over her, å skaffe seg en jobb hvor du ikke behøver å jobbe 100% for å ha greit nok til livets opphold krever antagelig høyere utdanning og et visst talent. Det kommer jo selvfølgelig an på hvor mye du selv føler du trenger av penger for å god nok levestandard ifølge dine mål, pluss hvilke kostnader det er på bolig/leiemarkedet der du bor.

Det beste er jo å finne ut hva du liker, som kanskje kan bli et yrke du kan glede deg til å gå til hver dag.

Ellers er det jo alltids noen jobber med mulighet for hjemmekontor om det bare er det at du trives best i hjemmet som er greia. Men jeg har inntrykk av at de fleste stillinger med hjemmekontor og/eller fleksible arbeidstider krever en eller annen høyere utdanning.

Endret av mammamora90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde vært som deg og mannen min hadde tjent såpass hadde nok jeg også ønsket å jobbe mindre. Jeg er ikke selv lagd for å jobbe mindre enn 100%, blir mer stresset av alt jeg ikke får gjort på jobb. Det hjemme kan jeg fint leve med at er rotete ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å lage noe lignende som "Grumpy Cat" på youtube?

Var en artikkel om at videoene og produktene nå har bringet inn...holdt deg fast...710 millioner kroner til eieren sin.

En sur katt på youtube...men det går altså an :laugh: .

Intet mindre enn fantastisk.



Anonymous poster hash: d8b16...8a7
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres usannsynelig bortskjemt ut. Det er så patetisk med folk som tror de bare kan kreve og kreve, og bare vil ha godbitene men ikke jobbe for dem. Hadde ikke gitt bikkja en godbit hvis han ikke satt når jeg sa sitt.

Kanskje du skal ta deg et år i slummen i India? Endre perspektivet på livet? Da vil du gladelig jobbe hardt for det du har.

Mannen din er i hvert fall fornuftig som ber deg jobbe.

Og ja, jeg jobber 100% og trives med det. Startet opp med vanlig gjennomsnittslønn, men tiden går og lønnen stiger. Dessuen er jeg svært takknemlig over at jeg i det hele tatt har en jobb å gå til. Mange med god utdannelse sliter med å få jobb innenfor faget.

Skal du ha den luksusen av å tjene godt med halvert stilling, skal du være rimelig dyktig. Noe du antageligvis ikke er, siden du er så lite interessert i å stå på.



Anonymous poster hash: 9571c...e4b
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...