Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

Hahahahhaahahaha, jeg fikk E på muntlig. Enda jeg svarte riktig på 70% av spørsmålene, kunne stoffet godt og bommet bare på småplukk.

Alle i klassen, bortsett fra ei, fikk under C. Dette er altså foreleseren som ikke liker meg, og som ga meg E på skriftlig. Jeg ler meg ihjæl, fordi jeg vet at i et hvilket som helst fag hadde min prestasjon vært en C, om ikke en B. Jeg kan stoffet kjempegodt, og ble spurt ut av kollokviegruppa i 10 timer i går, og vi alle var veldig flinke.

Det er så idiotisk! Skulle egentlig ha 30 stp med samme foreleser neste semester, men nå har jeg heller avtalt tid med studieveileder for å velge andre fag.

Er virkelig ikke rart vi er under 10 stk på dette studiet, nå bytter jeg over til et annet :)

Føler med deg! Som sagt, fikk E på hjemmeeksamen selv og D på muntlig eksamen, selv om jeg føler det gikk bra. De var sykt strenge. Jeg svarte rett på alle spørsmåla de stilte meg. Jeg har tenkt å spørre om begrunnelse og kanskje jeg klager. Jeg har jobbet kjempehardt dette semesteret og jeg skal forsikre meg om at jeg har blitt vurdert på riktig grunnlag.

Men faglærer har rettet og gitt deg E? Er det ikke anonym sensurering da? Det skal det jo være! Jeg ville bedt om begrunnelse, og sjekket opp om begrunnelsen blir begrunnet utifra kriteriene i fagplanen om hva en skal kunne. Om dette ikke samsvarer, hadde jeg klaget. Rett skal være rett. Du skal vurderes utifra kriterene i fagplanen og ikke noe annet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føler med deg! Som sagt, fikk E på hjemmeeksamen selv og D på muntlig eksamen, selv om jeg føler det gikk bra. De var sykt strenge. Jeg svarte rett på alle spørsmåla de stilte meg. Jeg har tenkt å spørre om begrunnelse og kanskje jeg klager. Jeg har jobbet kjempehardt dette semesteret og jeg skal forsikre meg om at jeg har blitt vurdert på riktig grunnlag.

Men faglærer har rettet og gitt deg E? Er det ikke anonym sensurering da? Det skal det jo være! Jeg ville bedt om begrunnelse, og sjekket opp om begrunnelsen blir begrunnet utifra kriteriene i fagplanen om hva en skal kunne. Om dette ikke samsvarer, hadde jeg klaget. Rett skal være rett. Du skal vurderes utifra kriterene i fagplanen og ikke noe annet!

Takk, jeg synes du skal klage på hjemmeeksamen, men tror ikke man klage på muntlig?

Klassen har vært i kontakt med studieveileder tidligere ang urettferdig bedømming, og nå har jeg ikke noe mer å tape. Skal snakke med studieveileder igjen, og si at jeg dropper ut av dette faget fordi det er helt latterlig bedømming.

Læreren var er litt sånn "Lol, læringsmål i fagplan, LOL!". Han mener C i dette faget = A i et annet fag, og det er helt idiotisk. Jeg vet jeg er minst en C, om ikke en B i dette faget.

Klarer ikke å ta det seriøst engang :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, jeg synes du skal klage på hjemmeeksamen, men tror ikke man klage på muntlig?

Klassen har vært i kontakt med studieveileder tidligere ang urettferdig bedømming, og nå har jeg ikke noe mer å tape. Skal snakke med studieveileder igjen, og si at jeg dropper ut av dette faget fordi det er helt latterlig bedømming.

Læreren var er litt sånn "Lol, læringsmål i fagplan, LOL!". Han mener C i dette faget = A i et annet fag, og det er helt idiotisk. Jeg vet jeg er minst en C, om ikke en B i dette faget.

Klarer ikke å ta det seriøst engang :P

Nei, kan ikke klage på muntlig. Jeg venter til jeg har fått begrunnelsen, så vurderer jeg om det er noe poeng i å klage. :)

Uffuffuff, dette høres kjempeuseriøst ut, og det er ikke bra! Bra dere tak et tak, og vær nådeløs med tilbakemeldingene. Det er dessverre kjempemange som glemmer at de faktisk er der for studentene, som oppfører seg arrogante drittsekker. De glemmer at de faktisk er innenfor et system som har klare kriterier på vurdering og de glemmer ikke minst at studentene faktisk er grunnen til at de har jobb! Dette var faktisk en foreleser som sa til meg en gang, og det er viktig å huske på. Det er ikke greitt.

Jeg har litt erfaring med at det ikke alltid det hjelper å klage i fagmiljøet, det er jo ikke alltid det blir gjort noe om de sitter folk der som vil beskytte sine egne. Det kan jo hjelpe å ta kontakt med noen fagutval eller instituttråd som sitter litt over og kan ha litt innflytelse og makt? Det er kanskje mye ekstra arbeid for dere, men dere kan kanskje være med å gjøre en forskjell for studentene som kommer etter.

Men ja, jeg hadde sluttet selv om det var så useriøst, og oppleve selv at fagmiljøet her er litt slurvete, men jeg velger å se det ann over neste semester om jeg skal fortsette eller ikke. Jeg er ikke redd for å si fra iallfal og har tenkt å gi beinharde tilbakemeldinger på det som ikke fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste eksamen imorgen, er ikke i form og tror det går skikkelig dårlig selv om faget egentlig er lett. Var syk på forrige eksamen så må ta den igjen i mars - veldig motiverende!

*krysser fingrene for at neste semester blir mye bedre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle inn å juble for C i markedsføring. Etter å ha lest sensorveiledningen så begynte jeg å frykte en D eller kanskje til og med en E. Men så fikk jeg også en C i Bedriftsøkonomi, å den ble jeg skuffa for. Her håpet jeg på B etter eksamen, og egentlig en A før. Æsj :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haaploes

Jeg klarer ikke å lese. Har siste eksamen i morgen (min siste skoleeksamen noen sinne! Håper jeg...) og jeg burde egentlig være superkonsentrert og fokusere, men det går ikke! Har sett gjennom en forelesning på YouTube som gjorde at jeg endelig skjønte en greie jeg slet skikkelig med. Nå? Nå tenker jeg liksom at i morgen går alt fint. Åpen bok-eksamen og alt det der, men det er bare fire timer, så jeg ha rjo ikke all tid i verden heller...alt klarer å fokusere på akkurat nå er at jeg vil ha Ritz-kjeks med brie :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Haaploes

Takk, jeg synes du skal klage på hjemmeeksamen, men tror ikke man klage på muntlig?

Klassen har vært i kontakt med studieveileder tidligere ang urettferdig bedømming, og nå har jeg ikke noe mer å tape. Skal snakke med studieveileder igjen, og si at jeg dropper ut av dette faget fordi det er helt latterlig bedømming.

Læreren var er litt sånn "Lol, læringsmål i fagplan, LOL!". Han mener C i dette faget = A i et annet fag, og det er helt idiotisk. Jeg vet jeg er minst en C, om ikke en B i dette faget.

Klarer ikke å ta det seriøst engang :P

Det høres jo helt dust ut. Man kan for pokker ikke ha en foreleser som har en sånn innstilling! Satan, så demotiverende og kjipt!

:blomst: til deg - :balltre: til faglærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innså i dag hvor lite jeg kan til neste eksamen som er på lørdag :( Skikkelig ekkel følelse, knyter seg i magen. Ble så sur at jeg tar meg en god pause på IKEA :fnise: Bedre lykke med lesingen i morgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk C på den ene eksamenen. Jeg vet ikke om jeg skal være fornøyd eller ikke. I utgangspunktet sa jeg til meg selv at jeg skulle være fornøyd om jeg sto, men da jeg gikk ut fra eksamenslokalet hadde jeg en god følelse. Og jeg følte at jeg kunne stoffet skikkelig godt, og da er det litt kjedelig med en C. Det er jo bare helt gjennomsnittlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo helt dust ut. Man kan for pokker ikke ha en foreleser som har en sånn innstilling! Satan, så demotiverende og kjipt!

:blomst: til deg - :balltre: til faglærer.

Jeg klarer ikke å lese. Har siste eksamen i morgen (min siste skoleeksamen noen sinne! Håper jeg...) og jeg burde egentlig være superkonsentrert og fokusere, men det går ikke! Har sett gjennom en forelesning på YouTube som gjorde at jeg endelig skjønte en greie jeg slet skikkelig med. Nå? Nå tenker jeg liksom at i morgen går alt fint. Åpen bok-eksamen og alt det der, men det er bare fire timer, så jeg ha rjo ikke all tid i verden heller...alt klarer å fokusere på akkurat nå er at jeg vil ha Ritz-kjeks med brie :vetikke:

Takk :hug: Jeg synes du skal unne deg kjeksene dine, det går nok helt fint i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk C på den ene eksamenen. Jeg vet ikke om jeg skal være fornøyd eller ikke. I utgangspunktet sa jeg til meg selv at jeg skulle være fornøyd om jeg sto, men da jeg gikk ut fra eksamenslokalet hadde jeg en god følelse. Og jeg følte at jeg kunne stoffet skikkelig godt, og da er det litt kjedelig med en C. Det er jo bare helt gjennomsnittlig...

C er bra, D er ok. Er en grunn til at man gjerne må ha C i snitt for å komme inn på master, de vil gjerne ha de over gjennomsnittet :)

Og jeg fikk D på en eksamen i dag, heldigvis teller den ikke på snittet!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah. Jeg gikk på vekta i dag for første gang siden i sommer. Det har vært en eksamenstid med myyye snop. Har lagt på meg 2 kg i høst... Haha, og vi er ikke en gang kommt til julematen!

:sjokkert:

Blir å stramme inn kostholdet etter nyttår og frem til påske.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah. Jeg gikk på vekta i dag for første gang siden i sommer. Det har vært en eksamenstid med myyye snop. Har lagt på meg 2 kg i høst... Haha, og vi er ikke en gang kommt til julematen!

:sjokkert:

Blir å stramme inn kostholdet etter nyttår og frem til påske.

Jeg er motsatt,har gått ned flere kilo i eksamenstiden, kanskje du tok mine :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er motsatt,har gått ned flere kilo i eksamenstiden, kanskje du tok mine :fnise:

Jeg pleier å gjøre det. Har faktisk spist alt for lite innimellom, så litt forundret. Men du er gjerne velkommen til å få noen av mine :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herreguuud, rett over 12 timer igjen til juleferie :danse: Håper jeg har en ok følelse i morgen etter eksamen, at jeg ihvertfall tror jeg kommer til å stå!! Håper vel egentlig at faglærer har vært sykt grei med oppgavene i år!!

Blæææ, det får gå som det går :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får inntrykk av at en C ikke er så veldig bra her? Jeg fikk en C i dag, er helt greit fornøyd. Fikk jo en B på den før denne, så jeg står igjen med B og C :) Hadde ikke trodd jeg kom til å overleve semesteret engang... Hvorfor synes dere ikke C er bra?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får inntrykk av at en C ikke er så veldig bra her? Jeg fikk en C i dag, er helt greit fornøyd. Fikk jo en B på den før denne, så jeg står igjen med B og C :) Hadde ikke trodd jeg kom til å overleve semesteret engang... Hvorfor synes dere ikke C er bra?

Fordi for meg er en C gjennomsnittlig/middels, og jeg vil ikke være gjennomsnittlig eller midt på treet. Jeg vil være over gjennomsnitt.

Men du trenger ikke mene det samme som meg.

Og det kommer an på faget, og hvor godt jeg kan faget. Den C'en jeg fikk nå er jeg 1 poeng unna en B. 1 lite poeng av 90. Da synes jeg en C er surt!

Endret av Mynona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...