Gå til innhold

Til dere med Garmin Vivofit - feil resultater.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I det daglige er jeg veldig fornøyd med denne aktivitetsmåleren, men når det kommer til trening er den udugelig slik den er.

I dag jogget jeg 60 minutter + oppvarming og nedtrapping med pulsbelte, totalt 90 minutter.

Total distanse ble 10 km, Vivofit registrerte 15 000 skritt, og 18 km.

Antall skritt passer med

Pulsmålingen er så vidt jeg kan se korrekt.

Gjennomsnittlig puls lå på 71% av makspuls, og maksimal puls i dag lå på 80 %.

Normalt sett har jeg en estimert forbrenning på ca 550 kcal på en slik økt, men Vivofit mente at nærmere 1000 kcal var passende estimat.

Så nå lurer jeg på om det er noen med Vivofit som vet om, og eventuelt hvor, jeg kan legge inn skrittlengde for å få riktig distanse, og om det er noen innstillinger som gjør at jeg kan få et riktigere estimat på kaloriforbruk.



Anonymous poster hash: c5e89...18a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Løper du på mølle? Jeg har en pulsklokke med GPS, som også måler distanse. Jeg måtte løpe ute et par ganger før den klarte å måle riktig inne. Tror den regnet ut i kombinasjon med GPS (distanse)/skrittlengde/tid.



Anonymous poster hash: e763a...c27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løper du på mølle? Jeg har en pulsklokke med GPS, som også måler distanse. Jeg måtte løpe ute et par ganger før den klarte å måle riktig inne. Tror den regnet ut i kombinasjon med GPS (distanse)/skrittlengde/tid.

Anonymous poster hash: e763a...c27

Ja, jeg løper på mølle.

Det er litt annerledes med pulsklokke med GPS eller skrittsensor.

Med denne aktivitetsmåleren gjetter klokken på distanse siden det ikke er medfølgende løpesensor, og da blir det naturlig nok ikke helt korrekt, men når den bruker en skrittlengde på 1,20 m når den beregner distanse er ikke helt logisk.

Derfor lurer jeg på om det er noe sted det går an å legge inn skrittlengde manuelt.

Jeg klarer heller ikke korrigere distanse fra oversikten.

Anonymous poster hash: c5e89...18a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...