Gå til innhold

11 år og trening


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en sønn på 11 som trenger å trene, spesielt kondisjon og styrke. Det jeg har tenkt er svømmehallen 1 gang i uka. Da kan jeg også ta med de to andre ungene og alle tre er jo glade i bading. Er det noen som har forslag til hva han/jeg og han kan gjøre? Det er ikke snakk om at han skal bedrive hardtrening for å få masse muskler, men generelt styrke kroppen siden han har litt svak muskulatur. Vil helst at det kan være morsomt å holde på også. Før noen begynner å klage på at en 11-åring skal trene: vi har fått beskjed av fysioterapeut at han skal trene minst 30 min om dagen. Nå som høsten er her så må nok en del foregå inne og da merker jeg at jeg kommer litt til kort...blir nok litt bedre når vinteren kommer og skiløypa utenfor huset blir kjørt opp....



Anonymous poster hash: f72d0...c60
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Støtter forslaget om kampsport. Det er sosialt, allsidig og morsomt. Dessuten hjelper det på selvtilliten. Vet jo ikke hvordan selvtilliten til gutten din er, men hvis han er litt muskelsvak så kan det være han kjenner seg litt mer "pinglete" enn sine jevnaldrende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Hummels

Har en sønn på 11 som trenger å trene, spesielt kondisjon og styrke. Det jeg har tenkt er svømmehallen 1 gang i uka. Da kan jeg også ta med de to andre ungene og alle tre er jo glade i bading. Er det noen som har forslag til hva han/jeg og han kan gjøre? Det er ikke snakk om at han skal bedrive hardtrening for å få masse muskler, men generelt styrke kroppen siden han har litt svak muskulatur. Vil helst at det kan være morsomt å holde på også. Før noen begynner å klage på at en 11-åring skal trene: vi har fått beskjed av fysioterapeut at han skal trene minst 30 min om dagen. Nå som høsten er her så må nok en del foregå inne og da merker jeg at jeg kommer litt til kort...blir nok litt bedre når vinteren kommer og skiløypa utenfor huset blir kjørt opp....

Anonymous poster hash: f72d0...c60

Ingen skal klage på det. Er viktig at barn trener og er aktive de også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville vurdert å melde ham inn i organisert idrett, gjerne svømming eller kampsport (eller kanskje begge deler?). Ta kontakt med klubbene i din kommune, og hør hva de har av tilbud. Det finnes kurs på alle nivåer for barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Meld ham på noe der han kan trene sammen med andre! Så får han vært sosial i samme slengen, og da blir alt morsommere helt av seg selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...