Gå til innhold

Jeg vil ned i vekt, han vil opp i vekt.


smygende_lodde

Anbefalte innlegg

Jeg og samboeren min synes det er litt vanskelig å lage middag til begge to, fordi jeg ønsker å gå ned i vekt imens han er litt tynn og gjerne vil opp. Hvordan kan vi løse dette på enklest mulig måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er min samboer normalvektig, men jeg legger lett på meg så når vi lager mat så dropper jeg som regel karbohydratene, poteter, ris, pasta osv(kjører ikke lavkarbo altså, bare spiser litt mindre av det), og spiser bare kjøtt/fisk og grønnsaker/salat. Ikke alle retter det lar seg gjøre med(pasta bolognese f.eks), men det er det vel ikke like ofte en lager. Så om vi spiser taco dropper jeg skjell og ost, evt. spiser bare ett skjell fremfor to. Samboeren din kan jo bare spise karbohydrater, ha ekstra smør på brødskiven, majones, spise nøtter og generelt større porsjoner. Klarer han ikke store porsjoner kan han spise oftere:)



Anonymous poster hash: 083ad...4dd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i samme situasjon med kjæresten min, men vi løser det veldig enkelt med at han spiser flere måltider enn meg, og så har vi ett felles middagsmåltid. Han trener mye og spiser gjerne det jeg ville kalt en middag tre ganger i løpet av kvelden. Lag f.eks. fylt kyllingbryst med mozarella og bacon til han, vanlig kyllingbryst til deg selv, pasta med pesto til han, og brokkoli til deg. Det funker for meg :)



Anonymous poster hash: 3bff8...65d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...