Gå til innhold

Vil bli kvitt søtsuget - noen som er med!?


Gjest studenten95

Anbefalte innlegg

For meg blir det stopp i hverdagen, men i helga må jeg kunne unne meg litt - hvis ikke kommer det til å smelle så sykt når perioden er over. Bedre med litt i helgene enn å sprekke fullstendig om et par uker. Gått bra så langt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har laget mine egne regler, kan ikke starte altfor hardt :fnise:

- Jeg tillater meg søtsaker en dag i uka (i moderate mengder, slik at det ikke blir igjen noe som jeg kan spise til frokost neste dag)

- Jeg får lov å drikke light brus (drikker vanligvis masse masse cola, så dette vil hjelpe)

- Jeg skal ikke drikke brus med sukker eller alkohol i det hele tatt (alkohol kan vike om det skulle være noe ekstraordinært som feks en morsom bursdagsfeiring)

Flere som har noen tips? :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er mine regler:

- Godteri/søtsaker en gang i uka, med mindre det er en spesiell anledning (inkl. søtt bakeverk, is etc)

- Ingen brus eller light brus bortsett fra denne ene gangen jeg skal kose meg

- Jeg drikker fortsatt alkohol, men i moderate mengder og 1-2 ganger i uken maks. Drikker da selvfølgelig ikke ting som blandes i brus.

- Kutter veldig ned på usunne drikker. Drikker mye kakao til vanlig da det er kaldt her jeg bor og deilig å drikke noe varmt på morgenen. Drikker verken te eller kaffe, så det kan ofte bli mye kakao men det må det bli slutt på.

Det funker greit for meg så langt, men jeg savner sjokolade veldig. Hadde ikke forventet at jeg ville savne bakeverk så mye som jeg gjør. Vanskelig, men jeg prøver å holde motet oppe med å tenke på at det er bedre for både kroppen, helsen, tennene og konsentrasjonen å holde sukkernivået nede. Tenker også mye på at man visstnok danner vaner etter bare et par uker - da går det liksom på autopilot, så jeg gleder meg til det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest earlgrey

Det ble nok litt godteri i går kveld siden det var lørdag, tenkte egentlig å kutte det helt ut men fant ut at jeg måtte ha godis på lørdager. MEN så angret jeg etterpå :laugh:

Så neste uke og fram til jul blir helt godis-fri! :fnise: Gleder meg faktisk, blir jo nesten fyllesjuk dagen etter en utskeielse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke noe godis i hverdagene så langt(2 uker). Spiste litt mye smågodt forrige helg - en svæær pose på lørdag, litt på søndag. Igår spiste jeg en kvikk lunsj. Spiser pannekaker med litt sukrin nå, er det godis?:s

Endret av kjøttkaker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chloe87

Her er mine regler:

- Godteri/søtsaker en gang i uka, med mindre det er en spesiell anledning (inkl. søtt bakeverk, is etc)

- Ingen brus eller light brus bortsett fra denne ene gangen jeg skal kose meg

- Jeg drikker fortsatt alkohol, men i moderate mengder og 1-2 ganger i uken maks. Drikker da selvfølgelig ikke ting som blandes i brus.

- Kutter veldig ned på usunne drikker. Drikker mye kakao til vanlig da det er kaldt her jeg bor og deilig å drikke noe varmt på morgenen. Drikker verken te eller kaffe, så det kan ofte bli mye kakao men det må det bli slutt på.

Det funker greit for meg så langt, men jeg savner sjokolade veldig. Hadde ikke forventet at jeg ville savne bakeverk så mye som jeg gjør. Vanskelig, men jeg prøver å holde motet oppe med å tenke på at det er bedre for både kroppen, helsen, tennene og konsentrasjonen å holde sukkernivået nede. Tenker også mye på at man visstnok danner vaner etter bare et par uker - da går det liksom på autopilot, så jeg gleder meg til det.

Har du prøvd lettere kakao rett i koppen? Kun 44 kalorier pr kopp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chloe87

Ikke noe godis i hverdagene så langt(2 uker). Spiste litt mye smågodt forrige helg - en svæær pose på lørdag, litt på søndag. Igår spiste jeg en kvikk lunsj. Spiser pannekaker med litt sukrin nå, er det godis?:s

Jeg ser ikke på pannekaker som godis, det har jeg vokst opp som middag. :fnise:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd lettere kakao rett i koppen? Kun 44 kalorier pr kopp. :)

Takk for tips! Det hadde vært en lur ide, men jeg bor ikke i Norge - må kanskje se om det er noen lettere alternativer i butikkene her jeg bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en vellykket uke! :)

Skal begynne fra i morgen jeg også! Går også på NTNU :) Studerer årsstudium engelsk, hva studerer du?

Anonymous poster hash: eac17...be4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest studenten95

Skal begynne fra i morgen jeg også! Går også på NTNU :) Studerer årsstudium engelsk, hva studerer du?

Anonymous poster hash: eac17...be4

Ah! Gøy med studenter :D jeg går tekniske geofag, det er en av siving-linjene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah! Gøy med studenter :D jeg går tekniske geofag, det er en av siving-linjene :)

Wow, da har du gode karakterer! Så kult å være jente og ingeniør :) Er det mest menn på studiet?:P Hvor mange prosent av hver? :fnise:

Anonymous poster hash: eac17...be4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest studenten95

Wow, da har du gode karakterer! Så kult å være jente og ingeniør :) Er det mest menn på studiet? :P Hvor mange prosent av hver? :fnise:

Anonymous poster hash: eac17...be4

Ja, jeg jobba bra på videregående :) Er en del jenter også, men som du sier mest gutter. Det varier fra linje til linje, men på siving-linjene samlet er det vel kanskje 60-70 gutter. Mange kjekke gutter! :DD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiste litt (hva er litt?;)) smågodt på fredag + 3 kindermaxi. Drakk dessverre en flaske vin + to drinker i tillegg:S Pluss 2 julebrus på lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest earlgrey

Hvordan går det med alle sammen? :laugh:

Personlig har jeg skeiet heeeelt ut, har vært mye bursdagsfeiringer, middagsselskap og fester i det siste, føler meg helt forjævlig! Så har bestemt meg for å kutte ut sukker helt fra i morgen og fram til jul! Da tenker jeg til og med og minske inntak av frukt, må på sukkeravvenning!

Har vært kvalm i 3 dager, men presser innpå sjokolade uansett... Nå er det slutt! :vekt:

:laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med alle sammen? :laugh:

Personlig har jeg skeiet heeeelt ut, har vært mye bursdagsfeiringer, middagsselskap og fester i det siste, føler meg helt forjævlig! Så har bestemt meg for å kutte ut sukker helt fra i morgen og fram til jul! Da tenker jeg til og med og minske inntak av frukt, må på sukkeravvenning!

Har vært kvalm i 3 dager, men presser innpå sjokolade uansett... Nå er det slutt! :vekt:

:laugh:

Samme her.. har sprukket big time. Det blir sukkerfritt fra i morgen og frem til jul!

Anonymous poster hash: d8f7a...390

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her.. har sprukket big time. Det blir sukkerfritt fra i morgen og frem til jul!

Anonymous poster hash: d8f7a...390

Det var meg, kom visst borti anonymknappen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere noen gode tips til hva man kan gjøre hvis søtsuget blir for stort?

Som å drikke te eller pusse tennene..? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...