Gå til innhold

Fant ut at pappa er utro


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjennom en tilfeldighet fant jeg ut at pappa er utro. Jeg har fortalt hva jeg så til broren min. Vi vil selvsagt ikke si noe til pappa før etter jul. Vi kan ikke ødelegge julen for mamma. Men jeg føler likevel at julen nå er ødelagt, og jeg går bare rundt og tenker på dette hele tiden, og kjenner at det sliter meg veldig ut. Tenker bare at dersom de nå blir skilt, så kommer mamma sannsynligvis til å få store problemer. Jeg har et veldig godt og nært forhold til mamma, så det er helt forferdelig nå å ikke kunne se henne i øynene, måtte gå rundt som om alt er i orden.

Vi har selvsagt ikke tenkt å være de som sier det til mamma, men i januar kommer vi til å fortelle pappa at vi vet om det.

Jeg føler bare at livet raser sammen, og at dette kanskje er vår siste jul sammen som familie. I tillegg har jeg mistet all respekt for pappa, og føler at vårt fohold er ødelagt for alltid (det har allerede vært ganske dårlig).

Jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette.. Kanskje få noen synspunkter? Noen som har vært gjennom noe lignende?



Anonymous poster hash: c0a27...3b4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ts: er du helt sikker på at han er utro. Kan det være en misforståelse et sted? Hva har du sett?



Anonymous poster hash: 4c11f...9e1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det høres ut som en god plan. Men jeg ville nok sagt det til ham allerede nå, å la moren deres leve uvitende på en løgn hele måneden kan gjøre mer skade enn gagn, selvom deres intensjon er god. Og ja, jeg synes det er faren deres som skal manne seg opp og fortelle alt til din mor. Det beste dere som barn kan gjøre er å støtte deres mor gjennom alt dette og la den drittsekken av en far svette litt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også det likegodt å fortelle far din med en gang.

Har medfølelse med deg uansett hva det ender opp med; jeg kan se problemet med at barn får vite for mye om foreldrene sine.

(Det er litt marerittet å måtte forklare ungene våre hva vi driver med.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts: er du helt sikker på at han er utro. Kan det være en misforståelse et sted? Hva har du sett?

Anonymous poster hash: 4c11f...9e1

Vi skulle hjelpe ham med telefonen sin, og kom over en melding som sa alt vi trente å vite, navnet hennes og diverse annet. Da falt plutselig endel andre brikker også på plass, ting vi har reagert på de siste månedene som han har gjort ++.

Ser flere sier vi bør vente.. Men jeg kan ikke ødelegge julen på en slik måte. Mamma er veldig glad i julen. Ødelegger jeg denne julen med dette, kommer nok det til å ødelegge julen for henne i maaange år fremover. Det kan jeg ikke gjøre. Skal også sies at de ikke akkurat er noen ungdommer, pappa er over 60..

Anonymous poster hash: c0a27...3b4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skulle hjelpe ham med telefonen sin, og kom over en melding som sa alt vi trente å vite, navnet hennes og diverse annet. Da falt plutselig endel andre brikker også på plass, ting vi har reagert på de siste månedene som han har gjort ++.

Ser flere sier vi bør vente.. Men jeg kan ikke ødelegge julen på en slik måte. Mamma er veldig glad i julen. Ødelegger jeg denne julen med dette, kommer nok det til å ødelegge julen for henne i maaange år fremover. Det kan jeg ikke gjøre. Skal også sies at de ikke akkurat er noen ungdommer, pappa er over 60..

Anonymous poster hash: c0a27...3b4

Vi IKKE* bør vente mente jeg selvsagt

Anonymous poster hash: c0a27...3b4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en god plan å snakke med faren din om dette.

Jeg har selv opplevd at faren min var utro, og som du sier, endret jeg synet mitt på han etter det.

Ønsker deg lykke til :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mem herregud, da, la den gamle mannen ha sine gleder og sitt privatliv i fred. Dette er da helt vanlig, og bare sunt for mennesker i den alderen. Å si noe er bare tull. Hva vet du om hva moren din vet? La det nå bare ligge.



Anonymous poster hash: c024d...443
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før du dømmer faren din nord og ned så synes jeg at du bør tenke over noen ting. Jeg tenker at det er en grunn til at man er utro (selv om det ikke er greit). Kanskje foreldrene dine ikke har hatt et godt samliv på flere år? Kanskje han har blitt avvist eller nektet sex over lang tid? Kanskje de ikke snakker sammen annet enn hva de skal ha til middag og når det bør støvsuges? Kanskje de holder sammen av gammel vane, pga barna osv? Du vet ikke hva som rører seg i et forhold som ikke er ditt eget.

Jeg har foreldre selv som er skilt. Faren min var utro og jeg klandret han i mange år for at ALT var hans feil. Etter at jeg ble voksen har jeg fått høre fra min mor at de egentlig aldri skulle ha giftet seg. Hun var ikke hans store kjærlighet og han var ulykkelig. Han skulle aldri ha vært utro, og min mor var bitter i mange år, men synes du må tenke over at det er to i et forhold for at det skal fungere. Kanskje moren din ikke har vært utro, men det kan være andre ting hun har forsømt.

Uansett, ikke noe hyggelig dette. Ta det opp med faren din først. Vær voksen og ta en samtale med han slik som voksne mennesker skal gjøre. Kanskje han trenger støtte. Kanskje han angrer voldsomt. Hvem vet... Lykke til.



Anonymous poster hash: af4dc...1e9
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blomsterert

Gjennom en tilfeldighet fant jeg ut at pappa er utro. Jeg har fortalt hva jeg så til broren min. Vi vil selvsagt ikke si noe til pappa før etter jul. Vi kan ikke ødelegge julen for mamma. Men jeg føler likevel at julen nå er ødelagt, og jeg går bare rundt og tenker på dette hele tiden, og kjenner at det sliter meg veldig ut. Tenker bare at dersom de nå blir skilt, så kommer mamma sannsynligvis til å få store problemer. Jeg har et veldig godt og nært forhold til mamma, så det er helt forferdelig nå å ikke kunne se henne i øynene, måtte gå rundt som om alt er i orden.

Vi har selvsagt ikke tenkt å være de som sier det til mamma, men i januar kommer vi til å fortelle pappa at vi vet om det.

Jeg føler bare at livet raser sammen, og at dette kanskje er vår siste jul sammen som familie. I tillegg har jeg mistet all respekt for pappa, og føler at vårt fohold er ødelagt for alltid (det har allerede vært ganske dårlig).

Jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette.. Kanskje få noen synspunkter? Noen som har vært gjennom noe lignende?

Anonymous poster hash: c0a27...3b4

Nå fikk jeg helt vondt! Det er ikke "bare"hva du har funnet ut,men også at du må være med moren din med dette! Uff.

Men det er nå enda godt at du og broren din har hverandre.

Så utrolig kjedelig,men det virker som om faren din ikke er helt ok på andre måter heller,i og med at dere allerede har et dårlig forhold?

Nå ville jeg nok gjort som deg(vi må vite det er noe i alle familier),for om moren din skulle finne ut at du har visst uten å si noe,så kan du med forståelig grunn si at du ville ha en fin jul for henne,og at dere(broren din og deg),anså dette som far sitt ansvar å si.

Vet ikke hva mer jeg kan si annet enn at jeg føler med deg!

Dette skulle du ha sluppet å oppleve,men vet ikke om det er et snev av trøst i at alt en erfarer bygger enn opp! Aldri ned,-om en tar lærdommen i smerten. For den er der.

Klem til deg(til mammaen og broren din også).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva har dere tenkt å gjøre med informasjonen?

Hva hvis dere forteller dette til din far, og han svarer bare "Dette er en sak som bare gjelder deres mor og meg, det er privat, ikke legg dere opp i vårt forhold for dere har ikke noe med det"

Har dere tenkt å fortelle det til deres mor, hvis far ikke gjør det?

Dere vet ikke noe om dynamikken i deres forhold, så dere skal være veldig forsiktig. Kan hende mor allerede vet eller har mistanker, men velger å fortrenge det eller akseptere av årsaker dere ikke kjenner. Kan hende far vet at mor fortrenger det, men velger å ikke prate om det. Dersom dere sier det usagte høyt og lager en stor sak av det, er det mulig at mor og far ikke lenger kan unngå å måtte prate om den store elefanten i ekteskapet og illusjonen de sirlig har laget seg i mellom sprekker. Og dermed blir et fungerende ekteskap ødelagt.

Slik du fremlegger det, er det jo helt tydelig at du mener at din mor skal skille seg fra din far når dette kommer frem i lyset. Hva om de to kommer fram til at de skal fortsette ekteskapet som før, og at familieidyllen er det viktigeste. Klarer du og din bror å akseptere det? Det er ikke du og din bror som avgjør hva som er rett å gjøre oppi dette. Det er kun dine foreldre som avgjør.



Anonymous poster hash: fd281...24d
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud da, ikke kan bland deg! Hva vet du om deres ekteskap? Det er ikke så altfor unormalt å ha elskere på hver sin kant, og et trygt ekteskap i hverdagen.

Anonymous poster hash: acc05...1b0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lykke til.. Har selv en far som var utro mot min mor for fire år siden, gjentatte ganger.. De fant ut at de skulle legge det bak seg, og gjøre det beste ut av situasjonen. Jeg, derimot, har ikke pratet med faren min på 3 år, selv om vi bor i samme hus. Klarte aldri å se på han som pappa'n min igjen. Si fra hvis du vil ha noen å prate med, så skal jeg kontakte deg uten AB på.:)

Anonymous poster hash: 7726a...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mem herregud, da, la den gamle mannen ha sine gleder og sitt privatliv i fred. Dette er da helt vanlig, og bare sunt for mennesker i den alderen. Å si noe er bare tull. Hva vet du om hva moren din vet? La det nå bare ligge.

Vanlig? Sunt?

Hadde mannen hatt skamvett hadde han enten skilt seg eller avsluttet det andre forholdet.

Jeg synes det er helt på sin plass å fortelle faren sin at man vet. Utroskap kan være så vanlig som bare det, men sunt er det ikke og forkastelig og ødeleggende er det og. At noen forsvarer dette-det hadde selvsagt vært helt greit om hadde skjedd deg AB og sant? Hadde ikke gjort noe det? Pytt pytt!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig? Sunt?

Hadde mannen hatt skamvett hadde han enten skilt seg eller avsluttet det andre forholdet.

Jeg synes det er helt på sin plass å fortelle faren sin at man vet. Utroskap kan være så vanlig som bare det, men sunt er det ikke og forkastelig og ødeleggende er det og. At noen forsvarer dette-det hadde selvsagt vært helt greit om hadde skjedd deg AB og sant? Hadde ikke gjort noe det? Pytt pytt!

Hva vet du om hva moren/ektefellen vet?

Anonymous poster hash: acc05...1b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner virkelig ikke hvorfor det er vanlig, sunt og kanskje akseptert fordi det er snakk om voksne mennesker. Som om de som skriver slikt kan se for seg at partneren deres gjør slikt om noen år...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...