Gå til innhold

A- og B - menneske under samme tak


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min mann er et A - menneske. Han liker å legge seg I halv ti - tiden og stå tidlig opp, ofte I 5 - 6 - tida. Jeg liker å sitte oppe lengre, gjerne til elleve eller tolv/ett hvis jeg har fri fra jobb dagen etter. Dersom jeg har mulighet Dover jeg til kl ni, men vanligvis må jobb opp før syv pga jobb. Mannen min begynner ofte etter ni men liker likevel å stå opp tidlig. Utfordringen er at han blir veldig irritert når vi ikke kan legge oss sammen og sovne sammen. Jeg kan gjerne legge meg med han men klarer ikke å sovne så tidlig. Så isteden for å vri meg lenge I senga står jeg opp igjen og har litt alene tid. Han synes dette er uromantisk; sårende og veldig spesielt. Når jeg spør har ordne han vil opp før kl seks selv om han har fri sier han at han selvsagt må ha litt alenetid. .. Det høres kanskje ut som en bagatell men for oss har det blitt ganske vanskelig. Vi har så ulik døgnrytme. Tips?

Anonymous poster hash: 55401...192

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er også A og B-menneske under samme tak. Løsningen vår ble å legge seg sammen med den som vil legge seg først, halv ti. Samtidig kan jeg stå opp kl 5-6 og være oppe alene til han vokner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann er et A - menneske. Han liker å legge seg I halv ti - tiden og stå tidlig opp, ofte I 5 - 6 - tida. Jeg liker å sitte oppe lengre, gjerne til elleve eller tolv/ett hvis jeg har fri fra jobb dagen etter. Dersom jeg har mulighet Dover jeg til kl ni, men vanligvis må jobb opp før syv pga jobb. Mannen min begynner ofte etter ni men liker likevel å stå opp tidlig. Utfordringen er at han blir veldig irritert når vi ikke kan legge oss sammen og sovne sammen. Jeg kan gjerne legge meg med han men klarer ikke å sovne så tidlig. Så isteden for å vri meg lenge I senga står jeg opp igjen og har litt alene tid. Han synes dette er uromantisk; sårende og veldig spesielt. Når jeg spør har ordne han vil opp før kl seks selv om han har fri sier han at han selvsagt må ha litt alenetid. .. Det høres kanskje ut som en bagatell men for oss har det blitt ganske vanskelig. Vi har så ulik døgnrytme. Tips?

Anonymous poster hash: 55401...192

Spør moren hans hadde en vuggevise han foretrekker, så kan du ligge inntil han, bysse han i søvn, si han er superflink, alt for at lille manchild ikke skal bli sur:)

Skjønner meg ikke på mannen din, om ikke han vil ha deg med for å koze litt da;)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør moren hans hadde en vuggevise han foretrekker, så kan du ligge inntil han, bysse han i søvn, si han er superflink, alt for at lille manchild ikke skal bli sur:)

Skjønner meg ikke på mannen din, om ikke han vil ha deg med for å koze litt da;)

Morsomt med slikt svar når det er mannen som er A mennesket. Er han B menneske raser det som oftest inn påstander om at han må bli voksen, skjerpe seg etc etc.

Anonymous poster hash: 1ab27...d81

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du høres ut som et A menneske og jeg :fnise: å stå opp kl 9 når du har fri er grytidlig for meg ;)

Men her må det vel et kompromiss til. Hva om dere tar

Mandag: legge dere tidlig sammen

Tirsdag: legge dere sent sammen

Onsdag: legge dere hver for seg

Tors-sønd: repeat!

Kunne det funket?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om det er han som absolutt vil at dere skal legge dere samtidig får han heller vente med å legge seg til du er trøtt, da. Du får søke opp noen artikler på nettet som forklarer til ham dette med søvnrytme, og at det ikke nødvendigvis er noe man kan slå av og på sånn helt uten videre. Å legge seg når man ikke er trøtt, og så bli liggende og vri seg i timesvis, er ikke bra i lengden.

Du kan jo vri på flisa også og insistere på at han blir liggende i sengen med deg om morgenen til DU vil stå opp. Det er jo like uromantisk at han lar deg våkne alene...

(Jeg er forøvrig A-menneske selv.)



Anonymous poster hash: f59e4...480
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt med slikt svar når det er mannen som er A mennesket. Er han B menneske raser det som oftest inn påstander om at han må bli voksen, skjerpe seg etc etc.

Anonymous poster hash: 1ab27...d81

hehe, kan jeg tenke meg.

Men når det går så langt at han her regelrett syter blir det håpløst. Kan skjønne om han vil de skal koze litt føler at det er koselig å legge seg sammen, men da får han tåle at hun står opp igjen. Pliktlegging på hans premisser blir for dumt. Han bør forstå uten å føle seg avist, alene osv.

Min mann kommer hjem til alle døgnets tider, jobben tilsier det. Vi får det til, uten å krangle, diskutere eller benytte umodne hersketeknikker. Man viser hensyn til hverandres situasjon.

Men, små ting som sovne sammen, stå opp og spise frokost og kose seg, vel, kan forstå savnet, men man har uansett hverandre, og bør forstå hverandres ulikheter, og heller finne andre muligheter å legge samværet på.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns egentlig det er litt dobbeltmoralsk av han.

Han står opp tidlig fordi HAN vil ha alenetid, men du får ikke være oppe

senere å ha alenetid fordi han vil legge seg sammen med deg.

Man respekterer partneren for den han eller hun er, og godtar at man

er forskjellig. Og man syter ikke fordi den andre vil legge seg senere,

eller tidligere. Hadde dere hatt barn og han måtte stå opp med barna

hver dag fordi du lå og dro deg til langt på dag hadde jeg forstått det,

men det er jo ikke tilfellet her. Og du er langt fra B menneske hvis du

ønsker å være oppe til 23-34 og sove til 9, dette er veldig normalt.



Anonymous poster hash: e6c00...362
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes, legge seg halv ti...trodde jeg ingen voksne drev med. Jeg føler jeg kaster bort kvelden om jeg er i seng før tolv. Er jo B-menneske også da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Strandet

Jeg tror et B menneske godt kan prøve å legge seg tidligere, for å stå opp kl 5 på morgenen. Poenget er ikke å legge seg tidlig på kvelden, men å stå opp tidlig om morgenen.

En utfordring blir å ha noe å gjøre når man står opp så tidlig.

Endret av Strandet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror et B menneske godt kan prøve å legge seg tidligere, for å stå opp kl 5 på morgenen. Poenget er ikke å legge seg tidlig på kvelden, men å stå opp tidlig om morgenen.

En utfordring blir å ha noe å gjøre når man står opp så tidlig.

Hvorfor kan ikke A mennesket legge seg litt senere da?

Anonymous poster hash: 1ab27...d81

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Strandet

Jeg tror jeg kanskje representerer B mennesket, så det var naturlig å kommentere B mennesket.

Kunne alltids stått opp tidlig, men hvorfor? Har ingen god grunn. (f.eks våkne før en går i gang med dagen)

* Usikker på om jeg er B menneske nå, er ikke A menneske iallefall.

Endret av Strandet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke et B-menneske om du legger deg i 23-00-01 tiden hvis du har fri. Det er normalt.

B-menneske er derimot de som legger seg i 2-3-4 tiden om natten som meg og sover til langt ut på formiddagen/ettermiddagen ;)

MVH B-mennesket



Anonymous poster hash: d5166...b41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset er han A-menneske og jeg er B-menneske. Det er gull å ha en som han nå som vi har småbarn! De står tidlig opp, og det gjør han også. Joda, han legger seg før meg hver kveld, men ingen av oss ser det som et problem. Hender jeg prøver å legge meg samtidig, men da klarer jeg ikke sovne. At vi har forskjellige døgnrytmer får vi ikke gjort så mye med. Så hvorfor diskutere det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De må vel bare tilpasse hverandre. Ingen som har mer rett enn den andre.



Anonymous poster hash: f780a...963
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...