Gå til innhold

Så lei av at menn prøver seg!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gratulerer, du er et sexdyr. Er du bevisst signalene du sender ut? Siden du tydeligvis er veldig attraktiv, vil jeg tro at mange nok vil ha deg i senga, heller enn som kjæreste.Anonymous poster hash: 19bce...bc8

Bitter much?

Jeg sliter med det samme som ts. Synes det er ubehagelig å ikke kunne være meg selv, og å føle meg nødt til å kle meg veldig nøytralt om jeg ikke ønsker oppmerksomhet fra menn. Joda, er glad for at jeg ser bra ut, men det finnes bakdeler med det og. Særlig om man sliter med sosialangst til tider.

Anonymous poster hash: 06473...d63

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bitter much?

Jeg sliter med det samme som ts. Synes det er ubehagelig å ikke kunne være meg selv, og å føle meg nødt til å kle meg veldig nøytralt om jeg ikke ønsker oppmerksomhet fra menn. Joda, er glad for at jeg ser bra ut, men det finnes bakdeler med det og. Særlig om man sliter med sosialangst til tider.

Anonymous poster hash: 06473...d63

Hvis du sliter med sosialangst, så burde jo et bra utseende hjelpe deg med å fikse det om ikke annet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, du er et sexdyr. Er du bevisst signalene du sender ut? Siden du tydeligvis er veldig attraktiv, vil jeg tro at mange nok vil ha deg i senga, heller enn som kjæreste.

Anonymous poster hash: 19bce...bc8

Herregud, for et idiotisk svar- tydeligvis misunnelse...

Jeg har selv opplevd det du beskriver da jeg var yngre TS, men også mye oppsjekking i litt mer ekstrem form.

Jeg vil påstå at det du beskriver her på ingen måte er unormalt eller noe å la seg irritere så veldig over.

Er det dessuten så subtilt som du beskriver, så kan det godt tenkes at du mistolker vennlighet som flørting. Det må være lov å prøve seg, selv om du naturligvis er i din fulle rett til å irritere deg. Men da bør du nok også vise dette. ..

Jeg fikk selv en arm rundt meg av en fremmed mann på julebord i helgen som lurte på om jeg var singel, og det er ikke verre enn å avvise ham pent, uten å drite ham ut foran andre.

Anonymous poster hash: 27a08...2fe

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du sliter med sosialangst, så burde jo et bra utseende hjelpe deg med å fikse det om ikke annet.

Jøss. Her mangler det tydeligvis basickunnskaper om hva sosial angst er, og ikke er....

Anonymous poster hash: 27a08...2fe

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan være ubehagelig ja. Jeg skjønner hva du mener ts. Jeg løser det med supernøytrale klær og 0 sminke på jobben, men det er ikke alltid det fungerer likevel :( noen ganger i rette settinger kan det væte hyggelig, men på jobb er det alltid uønsket...

Anonymous poster hash: 5303b...b8f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vi lært

Kvinner klager om menn legger ann på dem.

Kvinner klager når menn ikke legger ann på dem.



Anonymous poster hash: da0af...737
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jøss. Her mangler det tydeligvis basickunnskaper om hva sosial angst er, og ikke er....

Anonymous poster hash: 27a08...2fe

I de flests svar, og også fra profesjonelle angående angst av alle slag, så foreslår de i første omgang å bare utsette seg for angsten i moderate mengder. Om hun er attraktiv, så får hun jo den ganske gratis ettersom hun ikke er den som må ta første steget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I de flests svar, og også fra profesjonelle angående angst av alle slag, så foreslår de i første omgang å bare utsette seg for angsten i moderate mengder. Om hun er attraktiv, så får hun jo den ganske gratis ettersom hun ikke er den som må ta første steget.

Men du, det hjelper lite mot angsten når folk (menn) godtar deg før de vet om de har sjans eller ikke. Med en gang du viser at du er uinteressert er du som luft for dem. Tror dette har bidratt til min angst faktisk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, det virker litt pussig at menn er såpass aggressive overfor deg - hele tiden.

Utseendet er ikke grunnen til det. Det er godt mulig at TS er attraktiv, men det er ikke årsaken til hvordan menn er rundt henne. Mengden oppmerksomhet og initiativ man får fra menns side er ikke direkte proporsjonal med attraktivitet. Rett og slett fordi det krever sitt fra en manns side å sjekke opp en dame. Og jo mer fysisk attraktiv hun er, jo verre er sjansen for avvisning. Derfor opplever pene jenter som regel at menn ofte stirrer på dem men er redde for å gå bort.

Kvinnene som blir sjekket opp oftest er som regel nogenlunde attraktive de også, men det er ofte noe ved dem som gir menn troen på at de har en sjans. Kroppsspråk, holdning el.l.

Ellers lurer jeg på om de du jobber med er norske? Menn fra andre kulturer har helt andre sperregrenser ift. intimsone, sjekking osv.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår TS.

Det at folk mener man skal tenke på de som er 28 år og jomfru blir litt som den gamle metoden "tenk på barna i afrika". Det finnes alltid noen som har det verre enn deg selv, og det må være lov til å irritere seg eller lage en tråd på KG om det av like vel.

Sliter litt med samme problemet, og jeg tolker jo mye rart når disse folkene før var hyggelige men plutselig ikke bryr seg lenger. F. eks. tror jeg ofte jeg har gjort noe galt osv..

For meg blir det også ett problem, fordi jeg aldri vet om folk vil ha meg fordi jeg er pen eller fordi jeg er flink. Om de snakker til meg på byen fordi de vil ligge med meg eller være hyggelige. Blir sjekka opp på byen, menn sirkulerer rundt meg som hauker og så fort den ene er ute av veien, kommer neste med en teit replikk. Nesten alltid, når de skjønner de ikke har sjans, går de og har totalt mistet den superhøflige tonen sin. De stopper ofte å prate midt i en setning, noen blir frekke og jeg er rett og slett dritt lei av menn som ser på meg som ett stykke kjøtt..

Heldigvis har jeg funnet en kjempesnill fyr som virkelig er trofast og som elsker meg for den jeg er, ikke fordi jeg ser ut som en modell.. Eller jo, han falt nok for meg fordi jeg var drømmedama utseendemessig men vi har i tillegg super-kjemi osv..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du, det hjelper lite mot angsten når folk (menn) godtar deg før de vet om de har sjans eller ikke. Med en gang du viser at du er uinteressert er du som luft for dem. Tror dette har bidratt til min angst faktisk.

Det er jo ikke noe annerledes enn når du selv blir avvist. Det er helt vanlig å bli litt sur og deppa etter at man har prøvd seg uten respons.

Du får rett og slett være flinkere til å avvise. Slutt å la det gå lang tid før et svar kommer på bordet, og nevn tidlig at du ikke er interessert mot personer som prøver seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, det virker litt pussig at menn er såpass aggressive overfor deg - hele tiden.

Utseendet er ikke grunnen til det. Det er godt mulig at TS er attraktiv, men det er ikke årsaken til hvordan menn er rundt henne. Mengden oppmerksomhet og initiativ man får fra menns side er ikke direkte proporsjonal med attraktivitet. Rett og slett fordi det krever sitt fra en manns side å sjekke opp en dame. Og jo mer fysisk attraktiv hun er, jo verre er sjansen for avvisning. Derfor opplever pene jenter som regel at menn ofte stirrer på dem men er redde for å gå bort.

Kvinnene som blir sjekket opp oftest er som regel nogenlunde attraktive de også, men det er ofte noe ved dem som gir menn troen på at de har en sjans. Kroppsspråk, holdning el.l.

Ellers lurer jeg på om de du jobber med er norske? Menn fra andre kulturer har helt andre sperregrenser ift. intimsone, sjekking osv.

De er jo ikke aggressive hele tiden, de fleste blir vel litt stille men smiler etter en avvisning, det er bare han siste i eksempelet som ble kald og lite imøtekommende når jeg ikke viste interesse tilbake. Men han ble jo ikke direkte avvist fordi han ikke direkte prøvde seg.

Tjah, tror nok ikke det er helt slik at de peneste blir sittende i et hjørne mens de middelmådige blir rent ned med tilbud. Snakk om jantelov. Tror ikke Megan Fox har hatt mangel på menn som har prøvd seg akkurat.

Men ja, det kan være jeg utstråler interesse fordi jeg alltid er blid og hyggelig og ler med dem og er med dem i pausene. Kanskje de tenker at jeg dermed er interessert eller lett å få?

De fleste som prøver direkte er utenlandske ja, men et par stykker som har hintet litt for å få vite om jeg har kjæreste + han siste i eksempelet var 100 % norsk (han som ikke direkte prøvde men hintet og hintet). Har samme erfaring angående utlendinger (mer pågående og en annen sjekkekultur), det er også derfor jeg tror at han andre på norsk vis viste interesse men at den ikke var like lett å gjennomskue som de utenlandske.

Anonymous poster hash: 110b2...724

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er jo ikke aggressive hele tiden, de fleste blir vel litt stille men smiler etter en avvisning, det er bare han siste i eksempelet som ble kald og lite imøtekommende når jeg ikke viste interesse tilbake. Men han ble jo ikke direkte avvist fordi han ikke direkte prøvde seg.

Tjah, tror nok ikke det er helt slik at de peneste blir sittende i et hjørne mens de middelmådige blir rent ned med tilbud. Snakk om jantelov. Tror ikke Megan Fox har hatt mangel på menn som har prøvd seg akkurat.

Men ja, det kan være jeg utstråler interesse fordi jeg alltid er blid og hyggelig og ler med dem og er med dem i pausene. Kanskje de tenker at jeg dermed er interessert eller lett å få?

De fleste som prøver direkte er utenlandske ja, men et par stykker som har hintet litt for å få vite om jeg har kjæreste + han siste i eksempelet var 100 % norsk (han som ikke direkte prøvde men hintet og hintet). Har samme erfaring angående utlendinger (mer pågående og en annen sjekkekultur), det er også derfor jeg tror at han andre på norsk vis viste interesse men at den ikke var like lett å gjennomskue som de utenlandske.

Anonymous poster hash: 110b2...724

Jeg sa jo ikke at middelmådige kvinner får masse tilbud og at de smellvakre blir sittende alene - da enten misforstår du totalt, eller vrir velvillig på det jeg skrev.

Det jeg skrev var at det ikke er en direkte korrelasjon mellom attraktivitet og antall tilbud. Menn går ikke automatisk bort til den flotteste kvinnen i rommet uten videre - det krever mye selvtillit.

Hvis du trenger det mer direkte forklart - dersom vi rangerer kvinner fra 1 til 10 objektivt sett, vil menn fatte mer interesse for de mer attraktive, men også vegre seg mot å ta initiativ overfor de aller hotteste. Dersom du har to kvinner i en bar - den ene er en "10" (type Candice Swanepoel) som er en knockout på alle mulige vis, men noe reservert - og en annen er en "7", som ler, har et åpent kroppsspråk, smiler og blunker til menn rundt seg og 'poserer' feminint ved baren, vil ofte sistnevnte bli sjekket opp mer.

"10"eren vil oppleve at mange menn stirrer, men vegrer seg for å gå bort.

Selvsagt blir de minst attraktive ignorert, men det er ikke poenget her. Poenget er at hvis man blir lagt an på i hytt og pine er det fordi man signaliserer noe (ved hva man sier, hvordan man ter seg) at oppmerksomhet er velkomment.

I ditt tilfelle virker det likevel som at det handler om at jobber med menn fra en annen kultur, som har lavere sperrer, uavhengig av kvinnen.

Endret av Marie90
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo ikke noe annerledes enn når du selv blir avvist. Det er helt vanlig å bli litt sur og deppa etter at man har prøvd seg uten respons.

Du får rett og slett være flinkere til å avvise. Slutt å la det gå lang tid før et svar kommer på bordet, og nevn tidlig at du ikke er interessert mot personer som prøver seg.

Det er to forskjellige ting jo? Å bli avvist når man prøver seg, og gang på gang oppleve at folk først er overdrevent hyggelige og interesserte i deg. For så plutselig bli helt fraværende. begge er trist og kjipt, men to forskjellige ting. Og jeg har sosial angst som ikke blir bedre av at folk mister interessen for meg som menneske.

Og, alle er jo ikke like direkte i måten de sjekker deg opp på. Det er lett å virke "høy på seg selv" om man avviser folk ved å si det rett ut med en gang, når de bare har prøvd seg veeeeldig forsiktig, noe de aller fleste gjør. Da må man hinte forsiktig tilbake, som å snakke om noen man er forelska i osv. Friendzone ;)

Noen ganger prøver folk seg så vagt, ved å bare være hyggelige. Så skjønner man ikke før etterpå, at de må jo ha prøvd seg siden de tilfeldigvis, etter at man snakka om den herlige fyren man har datet en stund, sluttet å prate til deg overhode. Og mange ganger skjønner man heller ikke at de har vært interesserte, man bare lurer på hva man gjorde galt og hvorfor man ofte blir dumpa som bekjent etter en viss tid.

Endret av Doroline
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være forferdelig stressende å skille seg ut med å være pen, jeg hadde blitt superparanoid. De aller fleste mennesker ser gjennomsnittlige ut, og å skille seg ut sånn gir nok ekstremt med oppmerksomhet som man må være utrolig psykisk sterk for å takle. Med vår kultur som er såpass besatt av skjønnhet og ungdom så heller man jo bensin på bålet omtrent.

Lykke til TS håper du finner styrken i deg selv til å se når folk ikke klarer å se forbi ditt ytre, til å finne de som er ekte venner og partnere. Uønsket oppmerksomhet kan faktisk være svært belastende. Klem til deg!



Anonymous poster hash: 01b6f...9be
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa jo ikke at middelmådige kvinner får masse tilbud og at de smellvakre blir sittende alene - da enten misforstår du totalt, eller vrir velvillig på det jeg skrev.

Det jeg skrev var at det ikke er en direkte korrelasjon mellom attraktivitet og antall tilbud. Menn går ikke automatisk bort til den flotteste kvinnen i rommet uten videre - det krever mye selvtillit.

Hvis du trenger det mer direkte forklart - dersom vi rangerer kvinner fra 1 til 10 objektivt sett, vil menn fatte mer interesse for de mer attraktive, men også vegre seg mot å ta initiativ overfor de aller hotteste. Dersom du har to kvinner i en bar - den ene er en "10" (type Candice Swanepoel) som er en knockout på alle mulige vis, men noe reservert - og en annen er en "7", som ler, har et åpent kroppsspråk, smiler og blunker til menn rundt seg og 'poserer' feminint ved baren, vil ofte sistnevnte bli sjekket opp mer.

"10"eren vil oppleve at mange menn stirrer, men vegrer seg for å gå bort.

Selvsagt blir de minst attraktive ignorert, men det er ikke poenget her. Poenget er at hvis man blir lagt an på i hytt og pine er det fordi man signaliserer noe (ved hva man sier, hvordan man ter seg) at oppmerksomhet er velkomment.

I ditt tilfelle virker det likevel som at det handler om at jobber med menn fra en annen kultur, som har lavere sperrer, uavhengig av kvinnen.

Tja, jo, kanskje... Men ikke alltid. Tror nok mange menn bare må prøve, den godbiten av en megan foxx er for god til å la unnslippe uten å prøve først..

Å blunke og posere i baren er jo å tydelig sende ut signaler. Å blunke til en mann er jo som å si kom å ta meg.

Er nok mange reserverte 10 ere som blir jakta på. Som kanskje vil ha noen fine hyggelige smataler med folk (menn eller kvinner)

Endret av Doroline
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er to forskjellige ting jo? Å bli avvist når man prøver seg, og gang på gang oppleve at folk først er overdrevent hyggelige og interesserte i deg. For så plutselig bli helt fraværende. begge er trist og kjipt, men to forskjellige ting. Og jeg har sosial angst som ikke blir bedre av at folk mister interessen for meg som menneske.

Og, alle er jo ikke like direkte i måten de sjekker deg opp på. Det er lett å virke "høy på seg selv" om man avviser folk ved å si det rett ut med en gang, når de bare har prøvd seg veeeeldig forsiktig, noe de aller fleste gjør. Da må man hinte forsiktig tilbake, som å snakke om noen man er forelska i osv. Friendzone ;)

Noen ganger prøver folk seg så vagt, ved å bare være hyggelige. Så skjønner man ikke før etterpå, at de må jo ha prøvd seg siden de tilfeldigvis, etter at man snakka om den herlige fyren man har datet en stund, sluttet å prate til deg overhode. Og mange ganger skjønner man heller ikke at de har vært interesserte, man bare lurer på hva man gjorde galt og hvorfor man ofte blir dumpa som bekjent etter en viss tid.

Så du mener det er verre å få mye oppmerksomhet kontra det å bli avvist? Isåfall er vi nok ikke enig der.

Har du snakket med psykologer angående angsten din da? Han vil nok komme frem til at du selvfølgelig må utsette deg for angsten din fremfor å gjemme deg fra den. Alternativet er jo bare at du burer deg selv inne.

Jeg vil uansett påstå at hvis man uansett skal ha sosial angst, så er det bedre å være en person som får "graits" trening i det, konra en person som aldri blir snakket til eller lagt merke til.

Endret av Timza
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være forferdelig stressende å skille seg ut med å være pen, jeg hadde blitt superparanoid. De aller fleste mennesker ser gjennomsnittlige ut, og å skille seg ut sånn gir nok ekstremt med oppmerksomhet som man må være utrolig psykisk sterk for å takle. Med vår kultur som er såpass besatt av skjønnhet og ungdom så heller man jo bensin på bålet omtrent.

Lykke til TS håper du finner styrken i deg selv til å se når folk ikke klarer å se forbi ditt ytre, til å finne de som er ekte venner og partnere. Uønsket oppmerksomhet kan faktisk være svært belastende. Klem til deg!

Anonymous poster hash: 01b6f...9be

Takk for støtten, men vet ikke om det er fordi jeg er pen eller om jeg ustråler tilgjengelighet i veldig stor grad

Anonymous poster hash: 110b2...724

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, for et idiotisk svar- tydeligvis misunnelse...

Det er noe fundamentalt galt i hue på folk som mener at det alltid skal munne i misunnelse. Hvis jeg er blant innvandrermenn får jeg og blikk, er jeg blant eldre menn får jeg blikk, er jeg blant unge menn får jeg blikk.

Hvis jeg står i en stor heis og det kommer en mann inn så går han klin oppi meg, selv om det er nok av plass. Har blitt spurt om telefonnr, hvor jeg bor, kafebesøk etc.

Jeg har nå selv tatt grep og går mer som en svart skygge for å unngå slike ting og dessverre så er det det man må gjøre. Ellers får man bare "suck it up" og holde kjeft.

Anonymous poster hash: e1b3a...649

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant emne. Som mann (er selv mann) så har man generelt veldig lite erfaring med å få mer direkte oppmerksomhet enn man ønsker. Siden menn mangler den erfaringen, og kvinner har like lite erfaring med hvordan denne delen av livet fortoner seg som mann, snakker vi ofte forbi hverandre om dette temaet. Skal ikke si at dette er helt generelt, det er sikkert noen menn som har såpass utstråling at de også sliter med dette. Og helt sikkert mange jenter som ikke har utseendet med seg og aldri får noe særlig oppmerksomhet fra menn, overfladiske som vi er. Men stort sett er det mange kvinner som har denne utfordringen og få menn.

Poenget er at for de som ikke har vært oppi problemstillingen så framstår den ganske fjern. For de vil de som klager på dette virke usympatiske, for de klager over å få for mye av noe man selv gjerne kunne tenkt seg mer av. Kall det gjerne misunnelse. Det blir litt som å høre noen klage over at det så vanskelig å ha masse penger, fordi de ikke vet om vennene er ekte venner og det er så stressende å finne ut av hvordan man skal plassere pengene sine. Eller å klage over at det kjipe med å være smart er at alt er så lett at man fort kjeder seg.
Vet ikke helt hvor jeg vil hen med dette innlegget, annet enn å si at man må regne med en del pepper når man kommer med slike utsagn på offentlige forum. Enten så får man tåle det og ignorere kritikken man får, eller begrense seg til å lufte slikt i mindre forum med andre som er i samme båt. :)
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...