Gå til innhold

Lånekassen behandlingstid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har søkt studielån for noen dager siden. Kan se nå at det står at søknaden er estimert til å være ferdigbehnaldet til 08.09.14. Er ikke dette veldig lang tid? Det betyr jo at jeg ikke får studielån før ut i September??



Anonymous poster hash: 9406c...42c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

noen som vet dette? stemmer det at behandlingstiden er så lang?



Anonymous poster hash: 9406c...42c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått høre at du får lån? Jeg fikk beskjed om at jeg får det og at de sender mitt i august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søkte også for noen dager siden, hos meg står det at det er estimert til å være ferdigbehandlet 3. september.....



Anonymous poster hash: 762ad...321
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke fått beskjed om jeg får lån nei. Sånn jeg forstår det så får jeg svar på dette 08.09.14. Jeg har faktisk ikke råd til å vente så lenge. Har ikke noen inntekt hele August. Så vet faktisk ikke helt hva jeg skal gjøre.. Var forberedt på at utbetaling i August kunne komme litt ut i mnd. Men over 1 mnd etter det "egentlig" skal utbetales??

-TS



Anonymous poster hash: 9406c...42c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde søkt i god tid før rushet som starter 20.juli......................

Jeg søkte i slutten av april :P



Anonymous poster hash: 059bb...f89
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du burde søkt i god tid før rushet som starter 20.juli......................

Jeg søkte i slutten av april :P

Anonymous poster hash: 059bb...f89

Skal ikke ha så mye å si vel? Jeg søkte 20 juli og har fått svar og godkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke fått beskjed om jeg får lån nei. Sånn jeg forstår det så får jeg svar på dette 08.09.14. Jeg har faktisk ikke råd til å vente så lenge. Har ikke noen inntekt hele August. Så vet faktisk ikke helt hva jeg skal gjøre.. Var forberedt på at utbetaling i August kunne komme litt ut i mnd. Men over 1 mnd etter det "egentlig" skal utbetales??

-TS

Anonymous poster hash: 9406c...42c

Det kan nok stemme.

I fjor søkte jeg den 26. juli, men studiestedet måtte først bekrefte at jeg hadde fått plass og så bekrefte at jeg hadde dukket opp første skoledag (som var den 18. august ellerno), og da fikk jeg ikke studielånet før i starten av september.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innimellom så går det mye raskere enn det det står det skal ta.



Anonymous poster hash: 1a281...55c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke ha så mye å si vel? Jeg søkte 20 juli og har fått svar og godkjent.

Åja, da stiller det seg litt annerledes..

Men er det første gang TS søker om lån og stipend? Isåfall henger det sammen med studentweb, bekreftelse av studieplass osv ja..

I forhold til penger; Sommerjobb er gull verdt i fremtiden!! Og gjerne en helgejobb ellers i året :)

Ellers; familie og venner som kan hjelpe.

Eller; nav.

Anonymous poster hash: 059bb...f89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kunne vel ikke søke før jeg visste om jeg hadde kommet inn på studie + at studiested må jo godkjenne at jeg er tatt opp? Har forstått det som at de som får den behandlet automatisk får svar med en gang (iløpet av kort tid) mens de som må ha en sakbehandler havner i kø. Så hadde vel tatt tid uansett i og med at en saksbehandler må se på det.

Anyways "skaden" er skjedd, får bare krysse fingrene for at det går litt fortere/at jeg finner ut hva jeg gjør i mellomtiden.

-TS



Anonymous poster hash: 9406c...42c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt studielån tidligere. Jeg skulle i utgangspuntet jobbe, men har flyttet fra utlandet, og har ikke hatt mulighet til å søke jobb (endel ting som gikk krasj, som jeg ikke går i dybden på), systemet har fungert så greit tidligere, så i år tok jeg sjangsen på at alt ordnet seg.typisk:P

TS



Anonymous poster hash: 9406c...42c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kursavgift som skal betales ASAP, og enda ikke fått fullført søknad om lån da jeg venter på den fakturaen til semesteravgift. Burde jeg se etter andre plasser å låne pengene til å få betalt, eller er det mulig å få det ila august, selv når søknad ikke er ferdig behandlet enda..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har samme problemet selv. Fikk vite jeg kom inn på skole i utlandet i går. Skola skal betales før fredag. Må nok be på mine knær om hjelp fra familie til å betale skoleavgiftene.



Anonymous poster hash: 1a281...55c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid søkt sent (har ikke engang tenkt på det før jeg leste dette innlegget), men har fått godkjent søknaden etter et par dager. Kan det ha noe med at jeg har fått lån i mange år? Tar vel som regel kortere tid enn de opplyser også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For undervisningsåret 2014–2015 er behandlingstiden forventet å ligge på 8 uker.



Anonymous poster hash: d58dc...289
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du "normal" student, dvs. har opptak, skal studere i Norge, har studert samme sted før osv. så ser aldri en saksbehandler på saken. Den blir automatisk behandlet og du kan få svar lynkjapt.

Er du utenlandsstudent må saken alltid innom en saksbehandler. Er det noe rart med saken din, f.eks. manglende dokumentasjon, skolen bekrefter ikke plassen, du har skrevet noe feil i søknaden osv. så kan det ta tid, enten fordi saken må til en saksbehandler eller fordi systemet venter på svar fra f.eks. skolen din.



Anonymous poster hash: 84182...e20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke i år Lånekassa ba folk om å søke stipend og lån tidligere enn ellers, fordi de skulle skifte ut eller vedlikeholde systemene som gjorde at behandlingstiden var forlenget?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søkte 18. juli og fikk godkjent samme dag. Du kan søke før du har betalt semesteravgiften, det har nemlig ikke jeg gjort enda. Jeg er student for første gang, og har enda ikke fått pinkodebrevet jeg trenger for å komme meg inn på studentweb og melde meg opp til eksamen og betale avgiftene som trengs.

Synes det var rart at det skulle ha så lang behandlingstid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...