Gå til innhold

Tips til ny bil.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sånn egentlig er jo drømmen en Ferrari(ikke flett ny) men det er jo ikke akkurat en praktisk bil når man har 2 små unger.

Trenger derfor tips til hva annet jeg kan se på.

Eneste jeg har på listen min er Range Rover Evoque. Synst de er pene

Andre tips til biler som er litt kule men også praktiske?

Tesla vil jeg ikke ha, hele nabolaget har jo en.

Pris er egentlig ikke så viktig

Anonymous poster hash: 07265...ed1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pris er egentlig ikke så viktig

Åååååå. Om jeg bare var i samme situasjon :P

Jeg er BMW fan, så hadde gått for en BMW M3/M5, eller kanskje en Nissan GTR. Tror ikke jeg har sett så mange av de i Norge ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS

Nissan GTR er absolutt min stil :D men kanskje ikke så praktisk med barn siden den bare har 2 dører?

Anonymous poster hash: 07265...ed1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha nei, ikke så veldig praktisk men må være utrolig morsom å kjøre :D

Hva med en M5 da, den er da stor nok.

Hva biler har du hatt før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaguar x-type. Hvis pris virkelig ikke spiller noen rolle, så se bort ifra x-type og dans heller oppetter prisstigen fra samme produsent.

For familiebruk er stasjonsvogn, diesel med skinnseter et godt alternativ. Bilen er både diskret og iøynefallende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje ikke verdens mest spennende bil, for det er vel ikke mange som er det i dag?? Likevel sportslig og artig å kjøre. Selv syns jeg den har flotte linjer og har en selv, BMW 5 serie, F11/stasjonsvogn. Om pris ikke spiller noen rolle ville jeg gått for 535i med X-drive. Da har du en rå familiebil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha nei, ikke så veldig praktisk men må være utrolig morsom å kjøre :D

Hva med en M5 da, den er da stor nok.

Hva biler har du hatt før?

TS

Har ikke hatt så mange biler tidligere. Hadde en Honda CRX del sol turbo en gang i min ungdom, utenom det har jeg eid helt vanlige trauste biler som Ford og Audi.

Har leid en del "superbiler" på ferie. Lamborghini, Ferrari, Mustang, Camaro osv. Men ingen av disse er noe særlig barnevennlige.

Audi, BMW og Mercedes synst jeg er litt kjedelig og lite "eksotisk". Men kanskje det er det beste alternativet alikevel

Anonymous poster hash: 07265...ed1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaguar x-type. Hvis pris virkelig ikke spiller noen rolle, så se bort ifra x-type og dans heller oppetter prisstigen fra samme produsent.

For familiebruk er stasjonsvogn, diesel med skinnseter et godt alternativ. Bilen er både diskret og iøynefallende.

TS

Takk for tips :)

En slik du mente ?

http://www.carfromfire.com/images/_jaguar-x-type-3.jpg

Den var i alle fall ikke helt hva jeg er ute etter. Synst faktisk den er direkte stygg :(

Anonymous poster hash: 07265...ed1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke verdens mest spennende bil, for det er vel ikke mange som er det i dag?? Likevel sportslig og artig å kjøre. Selv syns jeg den har flotte linjer og har en selv, BMW 5 serie, F11/stasjonsvogn. Om pris ikke spiller noen rolle ville jeg gått for 535i med X-drive. Da har du en rå familiebil!

TS

BMW 5 serie er absolutt ikke dum. Utrolig lekker bil og en god kandidat, men jeg skulle ønske den skilte seg enda litt mer ut.

Men ja som du sier, det er jo ikke så veldig mange spennende biler å velge i for tiden, i alle fall ikke som passer til familiebruk.

Anonymous poster hash: 07265...ed1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En artig og luksuriøs familiebil er jo Ford Flex. Kan fås med masse utstyr, du må importere sjøl og den vil ligge på ca halvannen million.

Model_Image3_136B520A-B98A-BDD3-3203-5FA

Evoque er pen, men har du prøvd? Null sikt bakover, og den er litt sånn nyrik-harry, synes jeg. Hvis du virkelig bader i penger:

Aston Martin Rapide S. Toppen av pyramiden, bedre enn Tesla S, Porsche Panamera, Maserati osv...

2014-Aston-Martin-Rapide-S-right-side-vi

Endret av catman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Maserati Quattroporte? Da jeg såg den på Top Gear så lagde bilen noen magiske lyder :P Jeg liker ikke helt ræven på den bilen men fronten og siden ser rå ut, i mine øyne.

http://youtu.be/RmeeF9ZtkCA?t=4m9s

Endret av -Leon-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

  • 2 uker senere...

Alfa Romeo. Trenger vel i grunn ikke nevne noen modeller engang da Alfa er ren kjøreglede, uansett. Men 156, 159 og Spider er i alle fall sinnssykt gode biler å kjøre, og de gir deg en helt annen følelse og glede enn noen andre biler jeg har prøvd. Folk som snakker Audi, BMW og Mercedes opp i skyene aner ikke hva de egentlig går glipp av :fnise: Kjøpte nettopp en splitter ny Alfa Romeo MiTo. Ikke verdens mest spennende bil sånn sett, men skal flytte til storbyen og ville ha en liten og smidig bil. Bedre enn de andre småbilene jeg har prøvd, da de fleste bare fokuserer på lavt drivstofforbruk og at de skal være lettkjørt - hos meg er kjøreopplevelsen også veldig viktig. Selv om det er en hatchback ligger den som tyggis på veien og er morsom å kjøre den også. Nei, Alfa er helt fantastiske biler. Kjøp deg en digg 159 V6 så kommer du til å bruke mer tid i bilen enn hjemme på sofaen, helt utrolig bil å kjøre! Fåes som stasjonsvogn også, og de er helt ok+ praktiske. Både familiebil og "alenetid"-bil :danse:

Endret av mutz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...