Gå til innhold

Veggis og barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er ikke debattering, det er poengteringen av hva jeg skrev feil i utgangspunktet, og årsaken til denne etterhvert lange tråden. Jeg tror jeg har fått frem det jeg mente, men det kan jo alltids feiltolkes.

/Out.

Men selv om man er veganer og unngår animalsk mat helt, så er det da langt mer enn frukt og grønnsaker man spiser. Du henger deg hele tiden opp i kjøtt og at det er lettest å spise kjøtt for å få i seg vitaminer/mineraler. Jeg spør deg hva man får i seg via kjøtt som man ikke får i seg i annen normal kost, men det får jeg ikke noe svar på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde nok forlangt at tenåringen satte seg ordentlig inn i kosthold og næringstoffer/vitaminer. Jeg hadde heller ikke lagd egen middag, men kunne nok ha tilpasset familiens middag noe. I tillegg så hadde jeg nok tatt turen til fastlegen slik at det ikke ble mangler.

Anonym poster: 163d34675351bd3d08c98f89a909ed4d

Fastleger vet ofte latterlig lite om ernæring.

Det tror jeg så gjerne, men jeg ser heller ikke at legen skal være spesialist på ernæring. Til det har vi andre yrkesgrupper.

Det jeg mente med å ta en tur til fastlegen var jevnlig blodprøver for å avdekke mulige mangler av vitaminer mm.

Anonym poster: 163d34675351bd3d08c98f89a909ed4d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men selv om man er veganer og unngår animalsk mat helt, så er det da langt mer enn frukt og grønnsaker man spiser. Du henger deg hele tiden opp i kjøtt og at det er lettest å spise kjøtt for å få i seg vitaminer/mineraler. Jeg spør deg hva man får i seg via kjøtt som man ikke får i seg i annen normal kost, men det får jeg ikke noe svar på.

Men selv om man er veganer og unngår animalsk mat helt, så er det da langt mer enn frukt og grønnsaker man spiser. Du henger deg hele tiden opp i kjøtt og at det er lettest å spise kjøtt for å få i seg vitaminer/mineraler. Jeg spør deg hva man får i seg via kjøtt som man ikke får i seg i annen normal kost, men det får jeg ikke noe svar på.

Jeg sa det var en enkel måte å få i seg på sink og proteiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvorfor folk nevner slanking og veggis i samme setning? Hvordan går man ned i vekt av å slutte å spise kjøtt? Det er også veldig misforstått at det koster mer å ikke spise kjøtt. Nå vet ikke jeg om kusina til TS har blitt vegeterianer i sin rette betydning (at hun heller ikke spiser fisk), eller om hun bare har kuttet ut kjøtt. Uansett er linser, bønner osv som gjerne brukes som erstatning, svært billige råvarer.

Har møtt en del veggiser som dere kaller det. Argumentet er helsen deres. De samme folka røyker, drikker,så for meg blir det helt på trynet å snakke om helsen

Anonym poster: b4942c7228dd4e484b7138eeae30e33a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men selv om man er veganer og unngår animalsk mat helt, så er det da langt mer enn frukt og grønnsaker man spiser. Du henger deg hele tiden opp i kjøtt og at det er lettest å spise kjøtt for å få i seg vitaminer/mineraler. Jeg spør deg hva man får i seg via kjøtt som man ikke får i seg i annen normal kost, men det får jeg ikke noe svar på.

b12 kan visst være en utfordring å få i seg, etter hva jeg har hørt. Jeg er ikke den du spør forresten, jeg er bare en tilfeldig tilskuer som blander seg inn.

Anonym poster: 38f287dcf64d978277541508b4b722ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sa det var en enkel måte å få i seg på sink og proteiner.

Det er like enkelt å få det i seg via andre kilder.

Har møtt en del veggiser som dere kaller det. Argumentet er helsen deres. De samme folka røyker, drikker,så for meg blir det helt på trynet å snakke om helsen

Anonym poster: b4942c7228dd4e484b7138eeae30e33a

Ja det er helt på trynet :)

b12 kan visst være en utfordring å få i seg, etter hva jeg har hørt. Jeg er ikke den du spør forresten, jeg er bare en tilfeldig tilskuer som blander seg inn.

Anonym poster: 38f287dcf64d978277541508b4b722ac

B12 er kun en utfordring når man er veganer, ikke vegeterianer. Jeg er veganer, så jeg tar tilskudd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette en trolletråd eller er ts bare usedvanlig dum og uopplyst?

Anonym poster: 59591d9c8c74b26410517477e9bee2d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Det var da voldsomt til pepper ts må tåle! Det er tydelig, i hvert fall for meg, at man ikke blir mer tolerant av å være vegetarianer. Jeg ville faktisk tenkt noe av det samme som trådstarter. En 14–åring kan være full av nykker, og de kan skifte fra dag til dag.

En annen ting er om dere har tenkt over at ut i fra skrivestil og ordlegging er ts mest sannsynlig ikke så mye eldre selv, og reagerer deretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble selv veggis da jeg var 10 år, og er nå snart 30. Vil ikke si det var nykker akkurat.

Anonym poster: 59591d9c8c74b26410517477e9bee2d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit, "slanker'n" var dårlig brukt i denne sammenhengen. Utfallet står fremdeles; dårlig trekk.

Kan du utdype det? Du kan fint få i deg nok proteiner, jern og b-12 som vegetarianer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke nødvendigvis en dårlig idé pr. definisjon, men en del mineraler f.eks. sink er lett å få i seg ved å spise kjøtt. En vegetardiett fungerer, men etter min smak er det for mye administrasjon å få i seg de essensielle næringsstoffene ved kun å spise frukt og grønnsaker. Kjøtt er fullpakket med protein som bygger muskler fort, spesielt i en vokseprosess, generelt sett. Vi snakker om et barn her, ikke deg.

Ja jeg vet at hver kropp responderer noe forskjellig på ulike dietter, men den balanserte med innslag av både kjøtt, fisk, grønnsaker og frukt har fungert bra opp til nå for de fleste..

Hvem har sagt at vegetarianere kun spiser frukt og grønnsaker? Mange vegetarianere spisere også melkeprodukter og egg. Gode proteinkilder er også bønner, linser, soyaprodukter og tofu. Et kosthold som består av frukt, grønnsaker, proteinkildene nevnt ovenfor, nøtter og kornprodukter vil jeg si er et næringsrikt koshold. En må ikke ha kjøtt/fisk for å dekke alle næringsstoffer eller for å få i seg nok protein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...