Gå til innhold

Infeksjon i dårlig utført piercing


PatrickBateman_

Anbefalte innlegg

Har vært så dum å tatt piercing i helix på ferie i Bali. Føler ikke det ble gjort skikkelig. Pierceren brukte evighet på å stikke hullet og få inn ringen. Var helt forjævlig vondt. De to andre piercingene jeg har(tragus og fwd helix) kunne  jeg tatt i søvne sammenlignet med denne.

 

I tillegg er hullet stukket på selve den flippen som stikker ut av øret og ikke på det flate området under(dårlig forklaring, iknow) legger ved bilde. 

 

http://www.piercingtime.com/images/102/cartilage-piercing-closeup.jpg

 

Sånn skal det vel vanligvis se ut. Min er på den flippen, og er dermed piercet gjennom to lag med hud:(

 

 

Ikke overraskende ser det ut til at jeg har fått infeksjon. Den gjør litt vondt, men det er til å leve med. Er redd jeg ikke får den skikkelig renset, får nemlig ikke til å bevege ringen. Vet ikke om det er fordi den er for tykk for hullet eller hva det er. Har aldri hatt ring før, så vet ikke om det skal være lett å snurre litt rundt på den egentlig? 

 

Hva burde jeg gjøre? Har sett noen anbefaler å rense med grønnsåpevann, men bor i Australia så aner ikke hva som er grønnsåpe her. Andre forslag? Er redd for å ta den ut hvis det er infeksjon i, slik at infeksjonen blir innestengt (ikke aner jeg hvordan jeg skal klare å få den ut heller...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også helix, og min ble også tatt på den "flippen" og jeg tok også ring. Det skal være relativt lett å snurre rundt på ringen, men det høres ut som om at ringen er for tykk hvis du ikke klarer å snurre den rundt. Jeg tror det lureste er å ta den ut, men huske å rense hullet hele tiden til det gror igjen, også eventuelt ta piercingen på nytt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig som du sier at du ikke skal ta den ut når du har infeksjon.

 

Jeg har aldri hørt om å vaske med grønnsåpe, men det jeg har hørt mange steder at er best er å rense med saltvann. Siden jeg utdanner meg som farmasøyt og kan litt om saltvann og hvordan dette er for kroppen og huden, er nok saltvann det jeg vil anbefale. Det er det som ville blitt mest naturlig.

 

Men hvis ikke noe hjelper bør du virkelgi dra til et piercingstudio og få dem til å se på den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig som du sier at du ikke skal ta den ut når du har infeksjon.

 

Jeg har aldri hørt om å vaske med grønnsåpe, men det jeg har hørt mange steder at er best er å rense med saltvann. Siden jeg utdanner meg som farmasøyt og kan litt om saltvann og hvordan dette er for kroppen og huden, er nok saltvann det jeg vil anbefale. Det er det som ville blitt mest naturlig.

 

Men hvis ikke noe hjelper bør du virkelgi dra til et piercingstudio og få dem til å se på den!

 

Eller enda lurere: en lege. Ved kraftige infeksjoner i forbindelse med piercinger kan det være nødvendig å behandle med reseptbelagte medikamenter, eksempelvis antibiotikasalve. Ved mindre infeksjoner er ikke dette nødvendig og det holder å rense med reseptfrie desinfiserende midler, slik som brulidin. 

Anonymous poster hash: 2c1d6...fb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Eller enda lurere: en lege. Ved kraftige infeksjoner i forbindelse med piercinger kan det være nødvendig å behandle med reseptbelagte medikamenter, eksempelvis antibiotikasalve. Ved mindre infeksjoner er ikke dette nødvendig og det holder å rense med reseptfrie desinfiserende midler, slik som brulidin. 

Anonymous poster hash: 2c1d6...fb1

 

Ja, mulig det. Men jeg har lest at leger ofte ber pasienten om å ta ut piercingen, noe som er motsatt av hva man skal siden dette fanger infeksjonen. Jeg har ingen erfaring med å gå til legen med en infeksjon, så jeg skal ikke si noe for sikkert. Jeg tror fortsatt jeg ville dratt til piercingstudioet først og spurt hva de anbefaler, siden de er spesialister på akkurat dette feltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mulig det. Men jeg har lest at leger ofte ber pasienten om å ta ut piercingen, noe som er motsatt av hva man skal siden dette fanger infeksjonen. Jeg har ingen erfaring med å gå til legen med en infeksjon, så jeg skal ikke si noe for sikkert. Jeg tror fortsatt jeg ville dratt til piercingstudioet først og spurt hva de anbefaler, siden de er spesialister på akkurat dette feltet.

Tja, en kan vel ta turen innom begge steder. Piercingstudioene kan ikke ta noe medisinsk ansvar og ta seg av behandlingen. Dersom de gjør vondt verre kan de heller ikke holdes rettslig ansvarlige. Det er også ulik grad av seriøsitet og kompetanse blant piercingstudioene, så her bør en gjøre grundig research i forkant. 

Anonymous poster hash: 2c1d6...fb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk infeksjon i septumen min en gang, og da ble jeg anbefalt saltvannsbad et par ganger om dagen. Koke opp saltvann, du finner oppskrift raskt på nett. Også  fylle et glass eller noe annet. Deretter dyppe hele øret eller piercingområdet nedi. Husker ikke hvor lenge, men rundt 10 min.

 

Viktig at vannet er så varmt som du tåler.

Dette drar på en måte ut all gugga.



Anonymous poster hash: 4e48b...71e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg fikk infeksjon i septumen min en gang, og da ble jeg anbefalt saltvannsbad et par ganger om dagen. Koke opp saltvann, du finner oppskrift raskt på nett. Også  fylle et glass eller noe annet. Deretter dyppe hele øret eller piercingområdet nedi. Husker ikke hvor lenge, men rundt 10 min.

 

Viktig at vannet er så varmt som du tåler.

Dette drar på en måte ut all gugga.

Anonymous poster hash: 4e48b...71e

 

Legger til at det funket som fy. Brukte også brulidin i starten, men det var ikke nødvendig etterhvert. Fortsatte med saltvannsbadene i et par dager etter at det føltes bra.

Anonymous poster hash: 4e48b...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn ut hva grønnsåpe er der også lager du deg grønnsåpevann du bruker ett par ganger om dagen. Er det ikke bedre om ett par dager, GÅ TIL LEGE.

Fikk infeksjon en gang og måtte kutte vekk det lille område med hud som det var infeksjon i. Fordi jeg trodde jeg var tøff å kunne fikse det uten lege. Har lært. Det var ikke så kult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saltvann funker kjempebra. Kok opp vann og havsalt.

Anonymous poster hash: ab236...92d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dårlig peiling på piercing, men jeg skulle ta nye hull i ørene (helt vanlig i øreflippen) og hadde da fått med meg at det er sånn man ikke bør ta hos frisøren med pistol, men hos piercer med nål. Så jeg sjekket litt ut, og slik jeg forstod det da så skal en piercing vaskes med intimvask fra apotek og renses med sterilisert saltvann. Dette for å unngå betennelse. Men om man først får betennelse så må man ofte over på rensevæsker av type Pyrisept og Bacimynsalve.

 

Jeg fikk med meg et ark fra piercingstudioet der det stod at jeg skulle vaske øreflippene fremme og bak med Lactacyd intimvask og i tillegg gå over med sterilisert saltvann som jeg kjøpte i plastampuller på apotek. 



Anonymous poster hash: 832e9...323
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dro til et piercingstudio og fikk byttet ringen til barbell. De trodde det skulle gå bra å bare rense den som vanlig. Den var bare blitt hoven fordi ringen var for liten, så nå som hullet får mer luft skulle det gå bedre:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg fikk infeksjon anbefalte studioet pads trukket med kammomillete. Det hjalp. Det hjelper både mot infeksjonen og er brolignede



Anonymous poster hash: cdc34...c37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...