Gå til innhold

Hjelp, han snorker!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjæresten min har i det siste begynt å snorke, og han snorker grusomt høyt.

Vi bor i en liten leilighet, hvor stue og kjøkken er sammen, og det er en sovealkove rett ved stua - ingen dør i mellom.

Han pleier å sove på ettermiddagen i 2-3 timer, og jeg blir veldig forstyrret av det da jeg gjør lekser eller ser på tv. Nå sitter jeg og ser på tv, og han ville sove. Han ber meg skru ned lyden, jeg skrur den ned litt. Han begynner å skru med lyden ytterligere så volumet blir lavt. Jeg forteller han, som sant er, at jeg ikke hører tv'en hvis det skal være så lavt. Så jeg kommer til å "vekke" han hver gang han snorker for høyt: det pleier å hjelpe å rope navnet hans, da slutter han å snorke i noen minutter. Da klikka han, og begynte å true meg med at jeg kom til å angre hvis jeg gjorde det. Senere skal jeg gjøre lekser, har eksamen snart, og da er det vanskelig å konsentrere seg når han ligger å snorker som han gjør. Hva skal jeg gjøre? Det som irriterer meg mest her er at han begynner å skrike og true meg. Hvordan kan vi løse dette problemet?

Jeg ligger jo våken til langt ut på natta hver natt fordi jeg ikke får sove pga at han snorker, men det har han ingen forståelse for.

Tenker her på en rask løsning, da han skal til legen igjen (han var der for et par uker siden, men rådet som legen gav har ikke bedret situasjonen) om et par dager, og vi forhåpentligvis får hjelp til problemet hans da. Jeg har også prøvd ørepropper, men fikk store sår i ørene.

Anonymous poster hash: e5e18...c30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Be han kontakte legen sin. Mulig det er noe å gjøre med det.

Hvis han ikke tror han har snorker sø høyt så ta det opp/film han.

Anonymous poster hash: bbc4e...743

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville blitt litt bekymret for truslene om at "du skal angre på det" hvis du vekker han... Dersom han kommer med trusler hver gang du tar opp at han snorker (eller andre ting som kan være "feil" med han) tror jeg at jeg ville vurdert forholdet. Du skal jo ikke bli redd for å ta opp slike ting

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville blitt litt bekymret for truslene om at "du skal angre på det" hvis du vekker han... Dersom han kommer med trusler hver gang du tar opp at han snorker (eller andre ting som kan være "feil" med han) tror jeg at jeg ville vurdert forholdet. Du skal jo ikke bli redd for å ta opp slike ting

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han skriker og truer deg for en slik bagatell så skal du komme deg ut av forholdet fortere enn svint!



Anonymous poster hash: 5aaf9...00e
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok. Har vært en plagsom snorker selv, jeg sluttet å være en tjukkas og ble en mye mindre tjukkas. Å gå ned et par kg kan gjøre stor forskjell. 10 -15 kg ned avsluttet snorkingen for min del., Til tider, dersom jeg er forkjøla eller har halsbetennelse osv. Snorker jeg sover jeg på sofaen. Det fortjener hun jeg er glad i... Her er mine beste råd til deg.

1. Ta opp på bånd når han snorker. Ellers vil han ikke forstå hvor plagsomt det er. Han hører jo ikke sin egen snorking og forstår ikke problemet. Du må også opprette en forståelse for at du fungere dårlig med lite søvn natt etter natt. Jobb med at han skal forstå deg.

2. Dette er hans problem ,ikke ditt. Det er han som må til legen, gjøre det som trengs, skaffe alternative soveplasser.

3. Når det gjelder at du ikke får se på tv så kan du bruke hodetelefoner slik at du kan ha lyden på så høyt du akkurat ønsker. Du kan få disse både med og uten ledning.

4. Støtt ham og bli gjerne med til legen for å få info om hva som kan gjøres.

5. Er han overvektig ? Det er ofte et fellestrekk for mange snorkere.

6. Hans oppførsel er respektløs. Det handler vel lite om snorking, men hvordan han tillater seg å være. Ta oppgjør med dette. Ikke bli en som godtar slik behandling.



Anonymous poster hash: 32e21...9ca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde dumpet han og det ikke pga snorkingen. Du vet hvorfor!

Anonymous poster hash: 9f195...888

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...