Gå til innhold

Når lærte barnet klokka?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og da mener jeg ikke bare hel, halv og kvart, men full kontroll på alle minutter. Som feks fem på halv, syv på, fjorten minutt over halv osv....analog, ikke digital.

Anonymous poster hash: a7597...990

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen? Jeg har en sjuåring som kan hel og halv. Går trått med resten, lite motivert for å lære.

Anonymous poster hash: a7597...990

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lærer og nettopp hatt om klokka i min 4. klasse.

Av 24 stykker er det 5 som ikke har full kontroll på klokka. Det handler rett og slett om å knekke "koden"



Anonymous poster hash: 6bf91...728
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene kunne klokka som femåring (ordentlig), den andre var vel ca 7,5 år.

Anonymous poster hash: f1b46...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min venninne hadde litt problemer med dette helt opp i ungdomskolen faktisk! Selv var jeg sen når det gjaldt digitale klokker.. Vi er begge smarte og høyt utdannet nå altså, hehe, så det er håp uansett!

Anonymous poster hash: 9fd1d...512

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne klokka før jeg begynte på skolen, men søsknene mine har lært den i alt fra 1. - 5. klasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse ungene som ikke kan klokken, bør ikke de gå med armbåndsur?

Kjenner en på 9 år, og han har ikke kontroll på klokken, vet ikke klokken når det er middag osv. Ikke når ting beg på tv osv.

Bruker ikke klokke heller, slipper av foreldrene



Anonymous poster hash: 63204...ee9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes barn bør lære seg klokka når de begynner på skolen. Likevel er jeg usikker på når barn klarer å oppfatte tid. Noen som vet?

Endret av LukaFrost
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yngste lærte klokka da han var rundt 8. Eldste kan ikke analog klokke og vil nok heller aldri lærere den, han har asperger syndrom. Han kan digital og da holder vi oss til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldste kunne hel, halv, kvart på og kvart over i 6-års alderen, var nok 8 når han fikk full oversikt. Da lærte han også den digitale klokka på skolen (3. klasse).

7-åringen kan hel og halv nå. Litt sløvere der, for han følger bare etter broren som passer tida.... Har vurdert å ta en runde med han. Gutten er smart, så vet det ikke tar leng tid for han å knekke koden om vi bare ser på det sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen? Jeg har en sjuåring som kan hel og halv. Går trått med resten, lite motivert for å lære.

Anonymous poster hash: a7597...990

Lærte meg klokka da jeg var rundt 5 år. Takket være barne-TV. Lærte rett og slett klokka ved å se på Lekestue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forstått mye om klokke lenge, men de jobber med å lære seg klokka i mattetimene på skolen nå, i 3. klasse. (Både digital og analog klokke, og det å se helt ned til 5 og ti på/over)

Parallelt lærer de å snakke om klokka på engelsk.



Anonymous poster hash: 94c2c...42d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at jeg fikk klokke i bursdagsgave fra farmor da jeg var 5 år. Jeg syntes det var vanskelig, men var litt stolt og motivert for å lære. Så det tok ikke lange tida før jeg klarte det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da hun var 5-6 år. Brukte bare analogklokke.



Anonymous poster hash: d48e0...b6e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6,5 år.

Han lærte det fordi vi satte tidsslås på dataen som slo seg av og på til spesielle tidspunkter og ga ham en klokke så han fikk følge med selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...