Gå til innhold

Når lærte barnet klokka?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og da mener jeg ikke bare hel, halv og kvart, men full kontroll på alle minutter. Som feks fem på halv, syv på, fjorten minutt over halv osv....analog, ikke digital.

Anonymous poster hash: a7597...990

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen? Jeg har en sjuåring som kan hel og halv. Går trått med resten, lite motivert for å lære.

Anonymous poster hash: a7597...990

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lærer og nettopp hatt om klokka i min 4. klasse.

Av 24 stykker er det 5 som ikke har full kontroll på klokka. Det handler rett og slett om å knekke "koden"



Anonymous poster hash: 6bf91...728
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene kunne klokka som femåring (ordentlig), den andre var vel ca 7,5 år.

Anonymous poster hash: f1b46...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min venninne hadde litt problemer med dette helt opp i ungdomskolen faktisk! Selv var jeg sen når det gjaldt digitale klokker.. Vi er begge smarte og høyt utdannet nå altså, hehe, så det er håp uansett!

Anonymous poster hash: 9fd1d...512

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne klokka før jeg begynte på skolen, men søsknene mine har lært den i alt fra 1. - 5. klasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse ungene som ikke kan klokken, bør ikke de gå med armbåndsur?

Kjenner en på 9 år, og han har ikke kontroll på klokken, vet ikke klokken når det er middag osv. Ikke når ting beg på tv osv.

Bruker ikke klokke heller, slipper av foreldrene



Anonymous poster hash: 63204...ee9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes barn bør lære seg klokka når de begynner på skolen. Likevel er jeg usikker på når barn klarer å oppfatte tid. Noen som vet?

Endret av LukaFrost
Lenke til kommentar
Del på andre sider