Gå til innhold

Søndagsfilmen


Gjest Carmelita

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På Tv2 kommer Wag the dog (Amerikansk komedie fra 1997)

Den amerikanske presidenten blir beskyldt for å ha hygget seg med en pikespeider to uker før presidentvalget. Med Dustin Hoffman, Robert De Niro, Anne Heche. Regi: Barry Levinson. 7 år

Er den bra? Har ikke sett den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tv3: Patrioten (Amerikansk actiondrama fra 2000)

Handlingen er lagt til South Carolina i 1776. Siden hans hustru døde, har den fransk-indianske krigsveteranen Benjamin Martin sverget aldri mer å gå i krig. Han vil heller leve et rolig liv og oppdra sine barn i fred. Men når den ene sønnen hans omkommer etter at den britiske hæren setter fyr på huset hans, tar pasifismen en brå slutt. Sammen med sin eldste sønn Gabriel organiserer han en geriljagruppe for å kjempe mot britene - og hevne sønnens død. Med Mel Gibson, Heath Ledger, Joley Richardso. Regi: Roland Emmerich

Har ikke sett den heller, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Tv2 kommer Wag the dog (Amerikansk komedie fra 1997)

Den amerikanske presidenten blir beskyldt for å ha hygget seg med en pikespeider to uker før presidentvalget. Med Dustin Hoffman, Robert De Niro, Anne Heche. Regi: Barry Levinson. 7 år

Er den bra? Har ikke sett den...

Fikk bra kritikk, men jeg likte den ikke sånn veldig. Helt ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

jeg såg way the dog i går. men jeg syns den var dårlig. Det var jo så lite troverdig alt det de gjorde. -Lite gjennomtenkt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
jeg såg way the dog i går. men jeg syns den var dårlig. Det var jo så lite troverdig alt det de gjorde. -Lite gjennomtenkt

Du skulle bare visst hvor skremmende nær sannheten den er...

Ton ned virkemidla littegrann, bytt ut krigen med en annen regissert virkelighet, og vips har du resultatet av at mennesker med makt allierer seg med mennesker med påvirkningskraft.

Wag the Dog (Når halen logrer med hunden) var en vekker for mange i PR-bransjen, og er atskillig større og viktigere som satire enn som "uskyldig komedie"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...