Gå til innhold

Kjærlighet Uansett


Gjest Winza

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest auroravictoria

Ja, og finner den særdeles fascinerende.

Jeg klarer rett og slett ikke å sette meg inn i at et forholdsvis "normalt" menneske uten utfordringer fysisk, kan ønske å leve med en person uten armer og ben f.eks. Et slikt menneske er jo totalt hjelpetrengende og vedkommende som ønsker å leve med dette menneske må vie livet sitt til å "pleie" å hjelpe dette menneske for resten av sitt liv. Hvor kommer kvaliteten på resten av forholdet inn? Jo, jeg skjønner at man kan bli forelsket i et menneske uavhengig av bakgrunn, utseende eller fysiske og psykiske utfordringer, men hva med hverdagen? Hva med kvalitetens på ens eget liv? Hvordan kan man ønske å ofre så mye for en annen person? Jeg tenker på alt man ikke får gjort, alt som er annerledes, alt som er utfordringer. Jeg føler at det tar så stor plass, at forholdet ikke kunne vært bærekraftig.

Derfor synes jeg dette programmet er interessant. Hvor langt mennesker vil gå for kjærlighet, om de vil det og hvordan de tenker/føler.....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest auroravictoria

Men hva er handikappet til hun ene? hun som datet han som så ut som charter svein?

Hun har CP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza

Hun har CP

Ah, så det er derfor øynene hennes er i litt forskjellig vinkler? Jeg blir fascinert men helt ærlig uten å virke stygg, hvordan kan en ville være sammen med en som for eksempel ikke har armer og bein?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ah, så det er derfor øynene hennes er i litt forskjellig vinkler? Jeg blir fascinert men helt ærlig uten å virke stygg, hvordan kan en ville være sammen med en som for eksempel ikke har armer og bein?

Noen er

- uten armer og ben

og noen er

- uten hjerne

Når man ser at enkelte velger kjæreste uten hjerne, da forstår du kanskje at noen heller vil ha det motsatte.

Anonymous poster hash: d0184...7b2

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza

Noen er

- uten armer og ben

og noen er

- uten hjerne

Når man ser at enkelte velger kjæreste uten hjerne, da forstår du kanskje at noen heller vil ha det motsatte.

Anonymous poster hash: d0184...7b2

Man kan ikke leve uten hjerne så det innlegget er helt meningsløst...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke leve uten hjerne så det innlegget er helt meningsløst...

Mon tro om vi ikke nettopp fikk det motbevist.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza

Mon tro om vi ikke nettopp fikk det motbevist.

Hva snakker du om?

Jeg sa ikke stygt ment, jeg har ingenting imot hendikappa folk så du trenger ikke være slik mot meg..

Endret av Sid Walker
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fulgt med på serien. Nå er jeg litt dårlig på navn, men han ene som sitter i rullestol fra Asker irriterte meg en smule. Her sitter han altså i rullestol og mener at det ikke burde være noen utfordring for en eventuell ny dame. Så går han på date med en som er alenemor for ett barn og han får panikk og finner ut at "det blir litt for mye for meg altså, at hun har et barn". Komisk!

Ellers må jeg si at jeg har visst hvem Sebastian (han uten armer og bein) er i mange år, har vært i samme miljø, og jeg syntes helt ærlig at han er en helt fantastisk fyr som virkelig gjør det beste ut av situasjonen sin (han er også heldig som har så gode venner som hjelper han, pluss gode venner som assistenter). Når det er sagt så tror jeg faktisk ikke jeg hadde klart å være sammen med en som var i hans situasjon. Rett og slett fordi jeg tenker at man kanskje hadde følt seg mer som en hjelper/assistent enn kjæreste for han etter en stund. Han må jo ha hjelp til dobesøk og litt av hvert, det må jo gjøre noe med forholdet etterhvert? Og jeg er usikker på hva slags sexliv man får? Han kan jo ha sex, men han får jo på en måte ikke bidratt så mye? Jeg sier ikke dette for å være ekkel eller henge han ut, jeg bare lufter tankene.. og som sagt syntes jeg han fremstår som en helt super kar.



Anonymous poster hash: c080e...ef6
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fulgt med på serien. Nå er jeg litt dårlig på navn, men han ene som sitter i rullestol fra Asker irriterte meg en smule. Her sitter han altså i rullestol og mener at det ikke burde være noen utfordring for en eventuell ny dame. Så går han på date med en som er alenemor for ett barn og han får panikk og finner ut at "det blir litt for mye for meg altså, at hun har et barn". Komisk!

Ellers må jeg si at jeg har visst hvem Sebastian (han uten armer og bein) er i mange år, har vært i samme miljø, og jeg syntes helt ærlig at han er en helt fantastisk fyr som virkelig gjør det beste ut av situasjonen sin (han er også heldig som har så gode venner som hjelper han, pluss gode venner som assistenter). Når det er sagt så tror jeg faktisk ikke jeg hadde klart å være sammen med en som var i hans situasjon. Rett og slett fordi jeg tenker at man kanskje hadde følt seg mer som en hjelper/assistent enn kjæreste for han etter en stund. Han må jo ha hjelp til dobesøk og litt av hvert, det må jo gjøre noe med forholdet etterhvert? Og jeg er usikker på hva slags sexliv man får? Han kan jo ha sex, men han får jo på en måte ikke bidratt så mye? Jeg sier ikke dette for å være ekkel eller henge han ut, jeg bare lufter tankene.. og som sagt syntes jeg han fremstår som en helt super kar.

Anonymous poster hash: c080e...ef6

Bare fordi han er handikappet betyr ikke at han har prefesenser...

Anonymous poster hash: 42920...516

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker serien veldig godt. Den er med på å vise at folk med ulike funksjonshemninger er vanlige mennesker med samme ønsker og tanker om livet som friske. Det tror jeg mange glemmer eller ikke vet. Mange tror at et menneske i en rullestol e r rullestolen, men sannheten er at rullestolen er intet annet enn et flott hjelpemiddel. Flott at disse personene stiller opp til denne serien.

Håper de til slutt vil finne kjærligheten.

Anonymous poster hash: 18b36...231

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"vedkommende som ønsker å leve med dette menneske må vie livet sitt til å "pleie" å hjelpe dette menneske for resten av sitt liv. "

Nei, kjærester og ektefeller er kun det. BPAer og ev. hjemmesykepleie pleier.

Anonymous poster hash: 2f109...a1e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, så det er derfor øynene hennes er i litt forskjellig vinkler? Jeg blir fascinert men helt ærlig uten å virke stygg, hvordan kan en ville være sammen med en som for eksempel ikke har armer og bein?

Kanskje med en sånn bæresele? Jeg aner ikke.. Blir jo veldig vanskelig å ha et forhold til en sånn person. Hvordan skal man kunne gå tur sammen eller på ski liksom..

Anonymous poster hash: 5f428...90c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza

Kanskje med en sånn bæresele? Jeg aner ikke.. Blir jo veldig vanskelig å ha et forhold til en sånn person. Hvordan skal man kunne gå tur sammen eller på ski liksom..

Anonymous poster hash: 5f428...90c

Skulle vært slike robot armer og bein man kunne hatt, en halv cyborg og halvt menneske, da hadde ingen vært handikappet lenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bare fordi han er handikappet betyr ikke at han har prefesenser...

Anonymous poster hash: 42920...516

Selvsagt ikke, men når han lager et stort poeng ut av at man "ikke må se på rullestolen som en hindring, men et hjelpemiddel" så skjønner jeg ikke helt hva som skjedde med denne positive tankegangen når han møter en dame han egentlig likte, men som hadde et barn, så da ble det en hindring for han i å gå videre. Da kan ikke han klage over at den og den dama ikke ville ha han fordi han sitter i rullestol. Det blir dobbeltmoral i mine øyne.

Anonymous poster hash: c080e...ef6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silverstream

Ser verken på det programmet, ei heller det programmet der folk med ulike hemninger skulle klatre på et fjell elller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt ikke, men når han lager et stort poeng ut av at man "ikke må se på rullestolen som en hindring, men et hjelpemiddel" så skjønner jeg ikke helt hva som skjedde med denne positive tankegangen når han møter en dame han egentlig likte, men som hadde et barn, så da ble det en hindring for han i å gå videre. Da kan ikke han klage over at den og den dama ikke ville ha han fordi han sitter i rullestol. Det blir dobbeltmoral i mine øyne.

Anonymous poster hash: c080e...ef6

Det kan jo være at han tenkte at det ble for mye for henne og da, med å ta vare på et barn og så ha en kjæreste/mann i rullestol. At han derfor ville føle seg mer som en belastning enn om hun var alene.

Anonymous poster hash: 00aa1...b29

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt ikke, men når han lager et stort poeng ut av at man "ikke må se på rullestolen som en hindring, men et hjelpemiddel" så skjønner jeg ikke helt hva som skjedde med denne positive tankegangen når han møter en dame han egentlig likte, men som hadde et barn, så da ble det en hindring for han i å gå videre. Da kan ikke han klage over at den og den dama ikke ville ha han fordi han sitter i rullestol. Det blir dobbeltmoral i mine øyne.

Anonymous poster hash: c080e...ef6

Selvsagt ikke, men når han lager et stort poeng ut av at man "ikke må se på rullestolen som en hindring, men et hjelpemiddel" så skjønner jeg ikke helt hva som skjedde med denne positive tankegangen når han møter en dame han egentlig likte, men som hadde et barn, så da ble det en hindring for han i å gå videre. Da kan ikke han klage over at den og den dama ikke ville ha han fordi han sitter i rullestol. Det blir dobbeltmoral i mine øyne.

Anonymous poster hash: c080e...ef6

Hykler på en annen måte

Anonymous poster hash: 42920...516

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...