Gå til innhold

Mamma benni og lille S


benni

Anbefalte innlegg

Hei hei :)

Har i lengre tid tenkt at jeg må skrive dagbok for å dokumentere denne flotte tiden vi har i vente. Så da prøver jeg ut dagboken her på KG. Skal prøve å være flink til å oppdatere og skrive underveis. Spesielt for min egen del, sånn at jeg husker spesielle datoer og ting som skjer.

Kan jo starte med at i dag er jeg 13+5 uker på vei. Har lege termin 17 oktober 2011. UL skal vi på i mai, og vi gleder oss utrolig mye. Blir spennende å se hvilken dato vi får da.

Graviditeten har så langt vært veldig fin. Har så og si ingen symptomer. Kan til tider være litt uggen, men ikke kvalm. Ellers i veldig fin form.

Familie og venner gleder seg i sammen med oss over det som skal skje. Det er full jubel. Vi gleder oss også veldig mye, og jeg syns allerede ukene går litt for sent ;P Nå har jeg lyst at magen skal begynne å vise litt, kjenne bevegelser osv. Kjenner det kribler i fingrene etter å begynne å handle babyklær og utstyr også, og har bestemt meg at de første babyklærne skal handles inn på mandag :) Den kommende bestemor er allerede i gang med strikkinga, til mammas store glede- er veldig glad i strikkeklær.

Ønsker alle en fin helg, jeg skal kose meg med arbeidshelg :)

Endret av benni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Seniorita

Hei! Gratulerer med din lille spire og dagboken. :hoppendeglad:

Ser at du skriver at bestemor til barnet allerede er igang med forberedelsene. :fnise:

Bestemødre blir jo helt gale når di får nyheten om at barnet skal få barn. :fnise:

3 mnd på vei allerede? Så spennende altså! :popcorn: :kgbaby:

Har du en liten følelse på hva det blir? :):babyjente::babygutt:

Husker når jeg følte di første bevegelsene i uke 21 (ca), det var himla sprøtt men samtidig en himla deilig følelse. :)

Kommer til å følge spent med i utviklingen hos deg. :)

God helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mykje og god helg til deg også! :)

Tusen takk, og gratulerer så mye til deg og :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Gratulerer med din lille spire og dagboken. :hoppendeglad:

Ser at du skriver at bestemor til barnet allerede er igang med forberedelsene. :fnise:

Bestemødre blir jo helt gale når di får nyheten om at barnet skal få barn. :fnise:

3 mnd på vei allerede? Så spennende altså! :popcorn: :kgbaby:

Har du en liten følelse på hva det blir? :):babyjente::babygutt:

Husker når jeg følte di første bevegelsene i uke 21 (ca), det var himla sprøtt men samtidig en himla deilig følelse. :)

Kommer til å følge spent med i utviklingen hos deg. :)

God helg! :)

Tusen takk :)

Haha, du har helt rett.. Jeg lurer på hvor mange sett ungen kommer til å ha når den blir født :P

14 uker i morgen :D Utrooolig spennende!!! :hoppendeglad:

Har ikke fått noen følelse over hva det er enda, men lurer fælt.. Noe i meg sier det er en jente, mens noe annet sier det er gutt :P

Åå, gleder meg så til å kjenne bevegelsene. Kjenner etter heeele tiden. Og jeg kan tenke meg at det er veldig sprøtt,noe som beveger seg, inni magen MIN :O Hehe..

Koselig at du vil følge meg :) Må følge med hos deg og for å se når prinsessa melder sin ankomst :D TviTvi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Da er det en stund siden sist. Egentlig lite som skjer, og jeg merker fortsatt ikke noe til hele graviditeten. Er i dag 14+4. Syns det går veldig fort, noe som er supert. Formen er fin og alt er bare vellstand. Har handlet det første babysettet til lillegull, kjente jeg bare MÅTTE kjøpe en ting. Kanskje ikke det settet som blir brukt mest, men det var veldig nusselig :)

Nå tar jeg langhelg og skal kose meg sammen med kjæresten og kanskje en tur på hyttetur hvor familien min er. Ønsker alle en fin påske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er vi kommet til uke 15+1 :) Magen kan sjimtes litt- spesielt om kvelden. Selv "ser" jeg den hele dagen, innbiller meg at det er en diiiger mage (ser stor ut når jeg kjikker ned, liten når jeg ser i speil:P). Syns det er helt fantastisk å være gravid. Koser meg veldig. Har også fått hjem en hel bærepose med strikkeoppskrifter, så nå er jakten etter de perfekte strikkesettet til lillegull i gang. Det er helt utrolig vanskelig å velge.

Hele tiden har jeg sakt at jeg ikke ønsker å vite hvilket kjønn det er når vi skal på ultralyd i mai. Men når jeg nå sitter og ser i alle strikkeoppskriftene får jeg bare mer og mer lyst til å vite hva det er som skjuler seg der inne- sånn at alle de jenteantrekkene eller gutteantrekkene kan bli strikket :D Spennende.

Ellers er formen veldig fin enda. Ingen plager- sett bort i fra en veldig stygg hud som har utviklet seg spesielt de siste ukene. Ikke gøy. Men som noen sier, typisk tegn for at det er ei jente som gjemmer seg i magen. Så det blir spennende å se om det stemmer :)

I påsken har jeg jobbet en del, kost meg med familie og venner og vært på en liten dagstur til hytta hvor familien min var. Der grillet vi og koste oss i det fine været. Helt herlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei Benni :) Her vil jeg følge deg. Fant deg tilfeldigvis i presentasjonstråden, og så at vi er like gamle. Nesten like langt på vei også. Spennende :) Lykke til videre i graviditeten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Benni :) Her vil jeg følge deg. Fant deg tilfeldigvis i presentasjonstråden, og så at vi er like gamle. Nesten like langt på vei også. Spennende :) Lykke til videre i graviditeten.

Hei Teita :) Så koselig at du vil følge meg :) Er ikke såå flink til å oppdatere enda da, men satser på at det bedrer seg etter hvert som det blir mere spennende :) Ser du har dagbok du også, så nå skal jeg inn å sjekke den :D Spennende at vi er såå nære da. Lykke lykke til du og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var vi kommet til uke 17+6, 18 uker i morgen :) Syns det har gått utrolig fort. Fortsatt er formen veldig fin, merker ingenting enda. Magen varierer fra dag til dag. Kan være en liten kul den ene dagen, mens neste dag er den bortevekke :P

Fredag den 6, altse 1 uke siden i dag kjente jeg første gang noe som jeg tror kan være bevegelser fra babyen :) Det var spesielt, men samtidig er jeg ikke sikker på at det var det jeg kjente. Lørdag kjente jeg det samme igjen, og ble litt sikrere på at det var gullet som gav meg et lite livstegn. I løpet av uka har jeg kjent samme "tingen" noen ganger, ikke daglig, men av og til. Jeg syns det føltes som et slags sug i magen. Sånn du får når du gjør noe spennende og blir helt gira :) Hærlig.

På tirsdag var jeg hos legen som kunne fortelle meg at alt var fint. Blodprøvene var fine, eneste jeg trengte var litt ekstra jern. Ikke så sjokkerende fra min mors side vist, siden det var det eneste problemet hun hadde gjennom alle svangerskapene. Nå så får jeg bare krysse fingrer og tær for at jeg klarer å holde det i sjakk med jerntabeletter og slippe å svime av over alt og ALLTID :P Så fikk jeg høre fosterlyden for første gang også. Og jeg må si det er den fineste lyden jeg har hørt i mitt liv vertfall. Helt fantastisk. 160 slag i minuttet, og skal vi følge kjerringråd så betyr det jente, så det blir spennende og se på onsdag, da skal vi på UL :D Og vi gleder oss så utrolig mye.

Nå skal jeg bare slappe av på sofaen med gullruten på tv og legge meg tidlig. Skal opp tidlig på jobb i morgen- arbeidshelg. Og bør være litt opplagt når det er 12 timers vakter vi har i helgene.

Håper alt er bra med dere der ute, oppdaterer dere vertfall på onsdag etter ul satser jeg på :) God helg til alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å få en oppdatering etter UL :) Blir så spennende å få vite kjønnet på den lille babyen inni magen vår, og høre at alt står bra til med den :)

Jernmangel og graviditet tror jeg henter godt sammen. Er mye svimmel jeg også, så tror nok jeg må få noe tilskudd. Spiser ihvertfall matprodukter som er rik på jern. Som leverpostei og brokkoli. Hehe :)

:hoppe: Gratulerer så mye med 18 uker! :hoppe: Da er du kun tre dager foran meg :) Tenk om vi får termin på samme dag da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa, kjempe spennende :D Skal bli herlig og endeligen få se at det er noe der, syns jeg :) Så blir det kanskje litt mer virkelig :)

Hehe :) Men det rareste av alt er jo at jeg i grunn IKKE har følt meg svimmel før etter at jeg fikk vite at jeg hadde jernmangel :P Har sikkert vært svimmel da- ofte når jeg reiser meg fort opp eller noe. Men det er jo ganske så vanlig :) Men gått å få noe tilskudd, så slipper vi å svime av over alt til en hver tid :P Min store skrekk!!!

Blir spennende å se hvilken dag vi får, og kanskje vi får samme dag ja :D Hadde vært tøft ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på UL :) Gikk jo så som så. Ikke som forventa, men men. Alt sto heldigvis bra til med beibisen vår- det er jo det viktigste :D Meeen, det blir nok ingen oktoberbaby her nei. Og en så lenge har vi ingen termindato og forholde oss til. Jordmoren som tok ul mente babyen var for liten til å være 18 uker, og hun mente han kanskje var 13-14 uker. Nederlag for min del. Skal tilbake på ul om noen uker, så får vi se om det bare er en liten baby, eller om vi ikke var kommet så langt som legen mente likevell :)

Fikk vertfall se en spinnvill liten krabbat som turnet og danset inni magen :D La armene godt tilrette bak hodet og slappet fredlig av når han ikke turte rundt :) Helt fantastisk å se.

Det positive er jo at vi får enda en ultralyd- og nedtellingen er allerede startet :D Gleder meg til å møte lillegullet vårt igjen. Så da kan jeg heller melde meg inn i novemberklubben, og satse på at den heller kommer litt før- for dette kommer til å bli laaang ventetid nå som vi plutseligen fikk noen ekstra uker i tillegg :P

Ellers hadde vi en fin fin dag i går. Koste oss med å se på barnetoget og være rundt på skolene her :) Etterfølgt av herlig grillmat og jobb for min del.

Nå venter jobb på meg igjen, og alle må ha en fin dag videre :D Kos dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, såå kjedelig å bli satt tilbake :( Jaja, det viktigste er jo at den lille er frisk :) Blir spennende å se på neste UL da :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kjedelig var det.. Men godt å se at det var en aktiv liten beibis der inne :) Kan jo vær den er litt liten bare, så blir spennende og se :) Og ekstra gøy at vi får komme å se enda en gang da :D wiii!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei hei :)

Syns i grunn det er veldig kjedelig å skrive dagbok nå som jeg ikke vet når lillegull kommer til oss eller noe. Og så er det så lite som skjer- lite å oppdatere dere om. Men har i det siste kjent veldig tydelige bevegelser inni magen- helt fantastisk. Men så stusser jeg litt og på om det er det jeg kjenner- siden jeg kanskje ikke er så langt på vei. Frustrerende.

Ellers er alt fint. Kjenner jeg er veldig trøtt og jeg må opp opptil flere ganger om natten for å gå på do. Det er kjedelig det :P

Hverdagen her er stortsett lik som den var før jeg ble gravid. Jeg går på jobb, er med familie/venner, spiser og sover :P I grove trekk. Så har ikke tatt noe bråvendinger enda :)

Magen kommer snikende frem om kvelden- bare antydninger da- men likevell så er den der :) Gleder meg til den blir stooor (verfall synlig) og alle kan se at jeg har en liten leigeboer der inne :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer opp å tisse flere ganger iløpet av natten. DET ER NOE DRITT! Jeg tuller ikke engang, i de verste periodene har jeg vurdert BLEIE! Haha :ler:

Skjønner at det er kjedelig å bli satt tilbake, og ikke vite helt hvor langt du er på vei :( Men du får jo sikkert vite det mer nøyaktig snart :)

Koselig hvis du kjenner noen livstegn fra babyen da :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...