Gå til innhold

Rettigheter om jobber over stillingsprosent?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis jeg er 60 % sykemeldt og jobber 100 % i praksis på grunn av manglende planlegging fra arbeidsgiver, har jeg da noen rettigheter, eller må jeg bare anse disse overtidstimene som tapt?

Anonymous poster hash: bf9a9...3c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En helt tullete overskrift, jeg beklager den :-)

Anonymous poster hash: bf9a9...3c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betyr det at du er 60 % sykemeldt at du skal jobbe 60 % av stillingsprosenten din?

Da får du 40 % av stillingsprosenten din som sykepenger. Du kan nok ikke kreve sykepenger for overtid som ikke er avtalefestet.



Anonymous poster hash: c4bea...333
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da nekter du å jobbe mer enn de 40% du skal (tolker det slik siden du skriver 60% sykemeldt). Dårlig planlegging er arbeidsgivers problem og skal ikke gå ut over deg.

Er du så mye sykemeldt, så klarer du vel ikke å jobbe fullt?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du er 60% sykmeldt kan du ikke jobbe mer enn 40% av din opprinnelige stillingsprosent. Dersom du gjør det, og er sykmeldt ut over arbeidsgiverperioden bør vel det anses som trygdesvindel (?)

Dersom du kan jobbe 100% bør du få friskmelding fra lege. Det er ikke slik at du kan være delvis sykmeldt, jobbe 100% og kreve overtidsbetalt eller avspasering for timene ut over sykmeldingsprosenten. Du jobber jo 100% og får 100% betalt. Feilen her er at NAV betaler for prosenten du er sykmeldt, og ikke arbeidsgiver (forutsatt at du er sykmeldt ut over arbeidsgiverperioden)

Anonymous poster hash: 218ef...54d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bryter faktisk loven, hvis du ikke klarer å stå i mot arbeidsgiver og klarer å jobbe 100% så skal ikke NAV betale arbeidsgiver 60% av lønnen din.

Her må du bare sette ned foten, og gå hjem når du har jobbet dine 40%. Det er som de over sier, du kan bli holdt økonomisk ansvarlig her og bli krevd for tilbakebetaling av de 60% NAV har utbetalt til din arbeidsgiver og bli anmeldt for svindel.

Anonymous poster hash: b6d92...ead

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...