Gå til innhold

Hvordan har folk råd til barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Barnetrygd og kontantstøtte for 5 barn utgjør en grei månedslønn. Skjønner godt at ikke de gidder å jobbe.

Kontantstøtte er vel bare til barna er 2 år eller noe sånt?

Anonymous poster hash: d16be...b2b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samlet så koster jo et barn mye, tror de sier 1 million på 18 år. Men man skal jo ikke betale alt på en gang.

Ja, det koster, men det er også litt hva man gjør det til. Også handler det mye om prioriteringer. Vi må prioritere barnas fritidsaktiviteter foran mye annet "moro", for barna går først. Jeg synes vel tiden man bruker på barna er "verre" enn hva de koster, for man bruker myyye tid på dem. Hvis man skal se det negative mener jeg ;)



Anonymous poster hash: dc9e7...e1b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samlet så koster jo et barn mye, tror de sier 1 million på 18 år. Men man skal jo ikke betale alt på en gang.

Ja, det koster, men det er også litt hva man gjør det til. Også handler det mye om prioriteringer. Vi må prioritere barnas fritidsaktiviteter foran mye annet "moro", for barna går først. Jeg synes vel tiden man bruker på barna er "verre" enn hva de koster, for man bruker myyye tid på dem. Hvis man skal se det negative mener jeg ;)

Anonymous poster hash: dc9e7...e1b

Hvis du mener det er negativt å bruke tid på barna dine, så burde du kanskje latt vær å få dem...

Anonymous poster hash: c5b01...a02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du mener det er negativt å bruke tid på barna dine, så burde du kanskje latt vær å få dem... Anonymous poster hash: c5b01...a02

Haha, jeg tror ikke det du svarer på var helt alvorlig ment...

Det ER dyrt å ha barn. Vi har 2, og jeg tror ikke vi kunne hatt flere. En ting er alt som skal kjøpes av mat, klær og utstyr, en annen ting er bhg, sfo og aktiviteter. Det 'verste' er vel kanskje likevel boutgifter. I alle fall for oss som bor i høyprisområder. Et ekstra soverom blir fort en mill ekstra for bolig.

Så hvordan klarer man det? Begrense hva man kjøper, kjøpe og selge på finn.no, arve klær og utstyr, begrense antall aktiviteter for store og små, finne gratis aktiviteter, rimelige ferier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

barnetrygd + to inntekter eller barnebidrag

Barnetrygd på 950 kr? :tunge1: Det monner ikke akkurat.

Dersom jeg og mannen skulle gå fra hverandre hadde ikke bidrag vært er tema for noen av oss da delt omsorg ikke gir bidrag eller andre ytelser.

Om man ikke har veldig lav inntekt får man heller ikke bostøtte, så man klarer seg på inntekten ene og alene.

Her hvor jeg bor(Oslo) er det såpass vanskelig at mange aleneforeldre regnes som fattige og opptar en større andel av Frelsesarmeens arbeid ifht gratis mat/klær osv.

Anonymous poster hash: e3413...7a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontantstøtte er vel bare til barna er 2 år eller noe sånt?

Anonymous poster hash: d16be...b2b

men i alle dager, får en kontantstøtte for alle barna??

Anonymous poster hash: c122b...cf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barn koster selvfølgelig litt, men det spør jo åssen folk lever. Barn koster ikke 1 million om du er sparsom. Det er jo bare rett og slett tullball.



Anonymous poster hash: a639d...e36
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tre fordelt i småskole/ungdomsskole og det koster. Vi har ikke supergod inntekt, men er god på å prioritere. Barna har det de trenger og mere til.

Hva det koster er vanskelig å svare på, vil si at kanskje 1/3 av lønnen går til barnerelaterte kostnader som mat, sfo, klær, fritidsaktiviteter, lommepenger og ikke minst mye ekstra kjøring.

Det er ikke noe jeg går å funderer på. Store deler av kostnadene går til hus/hytte/bil og div vedlikehold. Disse kostnadene er vel også større enn om vi ikke hadde hatt barn mtp størrelse av de nevnte tingene.

Med fornuftig bruk er det også mulig å reise på store ferier, ikke like ofte, men likevel mulig.

Anonymous poster hash: 670dd...c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men i alle dager, får en kontantstøtte for alle barna??

Anonymous poster hash: c122b...cf9

Kontantstøtte er noe man får per barn under 2 år som ikke går i barnehage med offentlig tilskudd. Dvs. man får ikke kontantstøtte for 5 barn samtidig, det er ikke fysisk mulig med mindre noen er flerlinger.

Anonymous poster hash: 3dd3f...861

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnetrygd på 950 kr? :tunge1: Det monner ikke akkurat.

Dersom jeg og mannen skulle gå fra hverandre hadde ikke bidrag vært er tema for noen av oss da delt omsorg ikke gir bidrag eller andre ytelser.

Om man ikke har veldig lav inntekt får man heller ikke bostøtte, så man klarer seg på inntekten ene og alene.

Her hvor jeg bor(Oslo) er det såpass vanskelig at mange aleneforeldre regnes som fattige og opptar en større andel av Frelsesarmeens arbeid ifht gratis mat/klær osv.

Anonymous poster hash: e3413...7a3

970 kr er den på.

Anonymous poster hash: 97cdb...940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

970 kr er den på.

Anonymous poster hash: 97cdb...940

Ja, de 20 kr er det som gjør dwt lukrativt å få barn...

Anonymous poster hash: 98f4b...ff9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn koster selvfølgelig litt, men det spør jo åssen folk lever. Barn koster ikke 1 million om du er sparsom. Det er jo bare rett og slett tullball. Anonymous poster hash: a639d...e36

Hehe, jeg satt akkurat å tenkte motsatt, at koster de deg bare en million så har du vært bra sparsom, men det er øynene som ser selvsagt ;)

Anonymous poster hash: c52a0...8b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det koster jo masse?

Jeg har ikke råd til meg sjæl en gang spiser ofte nudler og knekkebrød på slutten av måneden fordi jeg er blakk. Skjønner ikke at folk har råd.

Anonymous poster hash: 31bbb...35c

Spørsmålet er hvordan du lever i starten og midten av mnd.

Anonymous poster hash: 4a5bd...565

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...