Gå til innhold

Hvordan har folk råd til barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det koster jo masse?

Jeg har ikke råd til meg sjæl en gang spiser ofte nudler og knekkebrød på slutten av måneden fordi jeg er blakk. Skjønner ikke at folk har råd.



Anonymous poster hash: 31bbb...35c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skaff deg utdanning og jobb, og lev noenlunde rimelig, så ordner det seg.



Anonymous poster hash: 6d2a9...095
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det koster jo masse?

Jeg har ikke råd til meg sjæl en gang spiser ofte nudler og knekkebrød på slutten av måneden fordi jeg er blakk. Skjønner ikke at folk har råd.

Anonymous poster hash: 31bbb...35c

Hvor mye er inntekten din på da? Jeg vet om folk som sier du kom i pluss etter de fikk barn :)

Men for de fleste koster det litt ja.

Anonymous poster hash: c122b...cf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye er inntekten din på da? Jeg vet om folk som sier du kom i pluss etter de fikk barn :)

Men for de fleste koster det litt ja.

Anonymous poster hash: c122b...cf9

Nå kommer jeg til å være singel resten av livet da, så er ikke aktuelt med barn her. Koter jo 300.00 kr å adoptere og det har jeg ikke råd til. Eller kan man få forbrukslån for å kjøpe barn?

Har en inntekt på kr 420.000 brutto. Eier leilighet men har ikke råd til å kjøpe noe større med mindre jeg flytter langt på bygda og da måtte jeg jo hatt jobb også.

Koster det ikke utrolig mye med fritidsaktiviteter, ferier, klær og annet utstyr til barn? Og ikke minst bursdager, skoleturer etc?

Anonymous poster hash: 31bbb...35c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer jeg til å være singel resten av livet da, så er ikke aktuelt med barn her. Koter jo 300.00 kr å adoptere og det har jeg ikke råd til. Eller kan man få forbrukslån for å kjøpe barn?

Har en inntekt på kr 420.000 brutto. Eier leilighet men har ikke råd til å kjøpe noe større med mindre jeg flytter langt på bygda og da måtte jeg jo hatt jobb også.

Koster det ikke utrolig mye med fritidsaktiviteter, ferier, klær og annet utstyr til barn? Og ikke minst bursdager, skoleturer etc?

Anonymous poster hash: 31bbb...35c

Den inntekten din bør holde bra den da? Har du så høye faste utgifter da?

Anonymous poster hash: c122b...cf9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer jeg til å være singel resten av livet da, så er ikke aktuelt med barn her. Koter jo 300.00 kr å adoptere og det har jeg ikke råd til. Eller kan man få forbrukslån for å kjøpe barn? Har en inntekt på kr 420.000 brutto. Eier leilighet men har ikke råd til å kjøpe noe større med mindre jeg flytter langt på bygda og da måtte jeg jo hatt jobb også. Koster det ikke utrolig mye med fritidsaktiviteter, ferier, klær og annet utstyr til barn? Og ikke minst bursdager, skoleturer etc? Anonymous poster hash: 31bbb...35c

Hvis du har så høy inntekt og ikke har råd til annet enn nudler, burde du melde deg på luksusfellen gitt..

Anonymous poster hash: 84dc6...eb0

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hur?

Genom sunt ekonomiskt tänkande.

Inga förbrukslån, inga billån, automatiskt sparande både till sparkonto och i fonder.

Inga krogbesök med öl och väldigt sällan middag ute,

Sällan hämtmat och ofta mat lagad från grunden.

Med barn hemma är jag också hemma oftare än tidigare.

Sund nivå på shopping av elektronik, kläder och lösa ting.

Inget spelande.

Jag har ingen familj som kan backa upp dåliga finanser och har sedan jag började jobba, varit tvungen att klara mig själv.

Ärvda kläder och både köp och sälj på Blocket/Ginn.

Ferier när ekonomin tillåter, kanske vart annat eller var tredje år utomlands.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tjener mindre enn deg, TS. Har rundt 370 000 i året, og har ett barn jeg er alene med.

Ja, barn koster en del, men for vår del går det helt fint rundt hver måned. Jeg klager ikke.

Anonymous poster hash: d16be...b2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har så høy inntekt og ikke har råd til annet enn nudler, burde du melde deg på luksusfellen gitt..

Anonymous poster hash: 84dc6...eb0

Nå driver jeg og betaler ned på gjeld for tiden da, derfor har jeg ikke mye å leve for. Trenger ikke melde meg på Luksusfellen thank you very much, så spar deg spydighetene (og les tråden om frekke brukere på KG så kanskje du får noen tips).

Men hva koster barn da? Altså, jeg vet jo at de ikke koster så mye de første årene, men det er vel i skolealder at kostnadene øker?

Jeg hadde aldri takla å kun reise på ferie hvert tredje år.. foretrekker mine rundreiser i Latin-Amerika og USA.

Anonymous poster hash: 31bbb...35c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tjener mindre enn deg, TS. Har rundt 370 000 i året, og har ett barn jeg er alene med.

Ja, barn koster en del, men for vår del går det helt fint rundt hver måned. Jeg klager ikke.

Anonymous poster hash: d16be...b2b

Hvis du er alenemor, har du råd til å dra på ferier og sånt?

Anonymous poster hash: 31bbb...35c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri takla å kun reise på ferie hvert tredje år.. foretrekker mine rundreiser i Latin-Amerika og USA.

Anonymous poster hash: 31bbb...35c

Her er hvordan, man prioriterer bort sånt

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm er det virkelig så dyrt da? Jeg tenker bare på alle de kvinnelige muslimene som ikke jobber men som får mimst 5 unger... men mannen jobber antagelig? Men vil jo tro de får støtte egentlig, og da får vel de andre kvinnene som ikke jobber støtte til det også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm er det virkelig så dyrt da? Jeg tenker bare på alle de kvinnelige muslimene som ikke jobber men som får mimst 5 unger... men mannen jobber antagelig? Men vil jo tro de får støtte egentlig, og da får vel de andre kvinnene som ikke jobber støtte til det også?

Det tenker jeg og på, hvordan har de råd? Men nå reiser de vel ikke på noe særlig med ferier og kanskje lever de billig. Ser hvertfall sånn ut med de somaliske familiene som bor her. 6 stk i en 1-roms. Fatter ikke at de orker!

Anonymous poster hash: 31bbb...35c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en inntekt på 420' burde en greie seg fint om en prioriterer bra. Dessverre så innebærer barn at en ikke får til å reise så mye ferier som en måtte ønske. Mat kan bli gjort billig med planlegging og endring av kosthold. Jeg har f.eks. gått ned fra å bruke 2000 i måneden til 1400, bare ved å endre kostvaner, kunne helt sikkert fått det billigere også om jeg gad.
Prioriter å betale ned gjeld før du planlegger barn, da det vil hjelpe stort i månedsbudsjettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Hm er det virkelig så dyrt da? Jeg tenker bare på alle de kvinnelige muslimene som ikke jobber men som får mimst 5 unger... men mannen jobber antagelig? Men vil jo tro de får støtte egentlig, og da får vel de andre kvinnene som ikke jobber støtte til det også?

De får masse ekstra støtte fra staten. De blir bla kjørt rundt av privatsjafør til alt fra jobb, skole til fritidsaktiviteter osv. Så de har i hvert fall gratis transport. Gud forby at de må ta buss! Haha.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå kommer jeg til å være singel resten av livet da, så er ikke aktuelt med barn her. Koter jo 300.00 kr å adoptere og det har jeg ikke råd til. Eller kan man få forbrukslån for å kjøpe barn?

Anonymous poster hash: 31bbb...35c

Hvis det er måten du har tenkt å ordlegge deg på gjennom en adopsjonsprosess, trenger du ikke bekymre deg for økonomien. Du vil nemlig neppe bli godkjent ;)

Anonymous poster hash: 7c366...591

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er måten du har tenkt å ordlegge deg på gjennom en adopsjonsprosess, trenger du ikke bekymre deg for økonomien. Du vil nemlig neppe bli godkjent ;)

Anonymous poster hash: 7c366...591

Hva mener du? Jeg får ikke adoptert uansett siden jeg er singel. Med mindre jeg vil ha et barn med hjerneskade eller noe. Og du kan la vær å gå på personangrep på meg. Jeg spør GENERELT hvordan folk har råd til barn. Så du kan gi faen i å svare.

Anonymous poster hash: 31bbb...35c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm er det virkelig så dyrt da? Jeg tenker bare på alle de kvinnelige muslimene som ikke jobber men som får mimst 5 unger... men mannen jobber antagelig? Men vil jo tro de får støtte egentlig, og da får vel de andre kvinnene som ikke jobber støtte til det også?

Barnetrygd og kontantstøtte for 5 barn utgjør en grei månedslønn. Skjønner godt at ikke de gidder å jobbe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er alenemor, har du råd til å dra på ferier og sånt?

Anonymous poster hash: 31bbb...35c

Ja, vi har råd til å reise på ferie. Jeg har også en buffer på ca 5×månedslønn. Og nei, jeg får ikke barnebidrag. Har valgt å la far slippe.

Anonymous poster hash: d16be...b2b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...