Gå til innhold

Et hjertesukk til dere som misliker AB-funksjonen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er ikke en AB-diskusjon i seg selv. Funksjonen har vært diskutert siden den kom, og i følge KG er funksjonen kommet for å bli.

Problemet er bare at en mengde brukere nekter å godta dette, og evner ikke å sameksistere med anonyme brukere i diskusjoner. En del brukere bruker mot anonyme at de poster som AB, selv om den anonyme ikke bryter en eneste regel. Det er så kjedelig å lese om enkeltpersoners personlige kjepphest i nesten enhver tråd de deltar i, og jeg håper at KG følger med på hvem som driver med systematisk AB-hets, og sanksjonerer disse. Ikke bare er det regelbrudd, det er også totalt uinteressant og irrelevant for alle oss andre at enkeltbrukere misliker alle Ab’er, og nekter å ta disse på alvor.

Jeg er sikker på at det nå kommer noen svar her om personangrep fra anonyme brukere, og hvor fælt dette er. Hadde det kun vært i disse tilfellene en del brukere fronter fanesaken sin mot AB, så hadde det nå vært en ting, men slik er det ikke. Det dukker opp over alt.

Kan dere som gjør dette tenke dere om en ekstra gang ved neste anledning dere har tenkt å kritisere at noen helt lovlig benytter AB-funksjonen, og særlig der det ikke er relevant?



Anonymous poster hash: a9dc9...311
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg ser hets mot enten meg selv eller andre som har AB, så overser jeg hetsen i all hovedsak. Noen ganger har jeg tatt meg nær av ting som blir skrevet som en tilbakemeld. Til meg som person og ikke som sak.

Det irriterer meg langt mer med dem som er x bruker og som går i gjen i enkelte tråder og må ha siste ordet. Enkelte opptrer og som den Allmektige og svarer som om de opptrer på forumet som både leger, saksbehandlere hos Nav og Helfo m.m. Disse er det helt umulig å diskutere med, og det er bare å trekke seg ut av diskusjonen, og la dem få ha siste ordet.

Noen er nok bare ute etter å kverrullere, andre vet ikke bedre og atter andre er en kombinasjon av forannevnte. Å angripe noen som du ikke vet hvem er er nok lettere enn å angripe en som du kjenner igjen og som er saklig i andre diskusjoner. Sånn er det i hele verden ikke bare på KG.

Takk for at du startet denne tråden.

Anonymous poster hash: bf6d5...fd1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er veldig mange som bruker AB for å komme med lite saklige argumenter og ellers hersketeknikker. Det gir aldri en god debatt, spesielt ikke når den misbrukes og ødelegger debatten. Da gidder som regel ikke jeg å fortsette å diskutere med den AB'n, fordi personen ikke bruker eget nick. Folk må gjerne være uenig, men da på en saklig måte, ikke ved hjelp av hersketeknikker, spydigheter eller bare lage kvalme.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er veldig mange som bruker AB for å komme med lite saklige argumenter og ellers hersketeknikker. Det gir aldri en god debatt, spesielt ikke når den misbrukes og ødelegger debatten. Da gidder som regel ikke jeg å fortsette å diskutere med den AB'n, fordi personen ikke bruker eget nick. Folk må gjerne være uenig, men da på en saklig måte, ikke ved hjelp av hersketeknikker, spydigheter eller bare lage kvalme.

Det er det også mange som bruker posting med nick til å gjøre.

Anonymous poster hash: 071e0...928

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og kommer man over hets, personangrep etc i en debatt, så rapporterer man selvsagt dette, uavhengig av om innlegget er postet med eller uten nick.

Å begynne å gå til motangrep ved å skrive "å så feig du er som poster som AB, er du gått tom for argumenter, tør du ikke stå for meningene dine" etc er jo ikke akkurat noen hensiktsmessig teknikk for å få tråden inn på rett spor igjen.



Anonymous poster hash: 071e0...928
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Jeg gjør det faktisk motsatt jeg.

Jeg kommenterer alltid som anonym. Men når jeg får behov for å skjelle ut en enkelt person, fjerner jeg anonymiten, og kommenterer med nick. Jeg føler det som litt feigt å skjelle ut noen anonymt, og så får ordene litt mer tyngde da.

Det har kanskje fått meg til å fremstå som "han som bare krangler" :)

Anonymous poster hash: 24cbc...587

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er det også mange som bruker posting med nick til å gjøre.

Anonymous poster hash: 071e0...928

Det jeg har lagt merke til er at det oftere kommer fra anonyme brukere enn brukere som benytter nick.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har lagt merke til er at det oftere kommer fra anonyme brukere enn brukere som benytter nick.

Greit, ingen av oss kan føre statistikk for å underbygge påstandene våre, så en krangel om hvem som er verst blir uansett ord mot ord.

Men hva er relevansen for problemstillingen i denne tråden uansett? Er det noe poeng i å ved enhver anledning (eller til og med helt uprovosert, som TS viser til) gå til angrep på AB-funksjonen i sin alminnelighet, og slik spore av og forsure en diskusjon?

Selv om man mener et motangrep er aldri så berettiget, så hører det ingen plass hjemme, og vil bli slettet når tråden ryddes. Det er derfor den eksellente rapporteringsfunksjonen finnes. Og det er derfor det er så fnt med AB i stedet for gjesteposting. For ved regelbrudd er AB like lite anonym som alle andre - fordi det er registrerte brukere som står bak, og lett kan identifiseres av moderator.

Vil man diskutere AB-funksjonen på generelt grunnlag gjør man det på Ris og ros, ikke i en hvilken som helst tråd der ABere er aktive (dvs alle tråder på KG, i praksis).

Anonymous poster hash: 071e0...928

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit, ingen av oss kan føre statistikk for å underbygge påstandene våre, så en krangel om hvem som er verst blir uansett ord mot ord.

Men hva er relevansen for problemstillingen i denne tråden uansett? Er det noe poeng i å ved enhver anledning (eller til og med helt uprovosert, som TS viser til) gå til angrep på AB-funksjonen i sin alminnelighet, og slik spore av og forsure en diskusjon?

Selv om man mener et motangrep er aldri så berettiget, så hører det ingen plass hjemme, og vil bli slettet når tråden ryddes. Det er derfor den eksellente rapporteringsfunksjonen finnes. Og det er derfor det er så fnt med AB i stedet for gjesteposting. For ved regelbrudd er AB like lite anonym som alle andre - fordi det er registrerte brukere som står bak, og lett kan identifiseres av moderator.

Vil man diskutere AB-funksjonen på generelt grunnlag gjør man det på Ris og ros, ikke i en hvilken som helst tråd der ABere er aktive (dvs alle tråder på KG, i praksis).

Anonymous poster hash: 071e0...928

Såvidt jeg kan se har jeg ikke angrepet noen i denne tråden, men jeg har kommet med en begrunnelse til at feks jeg er lei ab-brukere. Trodde det var lov å diskutere på et diskusjonsforum jeg, men da jeg jeg tydeligvis misforstått noe? :vetikke:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunfreak

Problemet er Stalker ABer, som lusker rundt å følger etter deg og lagt hat på deg.

Du greier ikke følge med hvilken AB som er hvem, men de stalker deg og quote miner deg osv. Men du vet ikke hvem de er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg kan se har jeg ikke angrepet noen i denne tråden, men jeg har kommet med en begrunnelse til at feks jeg er lei ab-brukere. Trodde det var lov å diskutere på et diskusjonsforum jeg, men da jeg jeg tydeligvis misforstått noe? :vetikke:

Jeg har ikke sagt at du har angrepet noen.

Men minsanten klarte du å tolke meg dithen, bare fordi jeg poster som AB, vil jeg anta. :ler:

Denne tråden handler ikke om hvorfor man er lei AB-brukere. Den handler om brukere som poster med nick som til stadighet går til angrep på ABere i enhver tråd, berettiget eller ikke. Ditt bidrag var i så måte en avsporing av tråden, mens jeg forholdt meg til åpningsinnlegget.

Anonymous poster hash: 071e0...928

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er Stalker ABer, som lusker rundt å følger etter deg og lagt hat på deg.

Du greier ikke følge med hvilken AB som er hvem, men de stalker deg og quote miner deg osv. Men du vet ikke hvem de er.

Kan du være snill og forklare dette på et spåk og på en måte slik at selv oldemor forstår hva du mener/hvordan dette foregår?

Anonymous poster hash: bf6d5...fd1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er Stalker ABer, som lusker rundt å følger etter deg og lagt hat på deg.

Du greier ikke følge med hvilken AB som er hvem, men de stalker deg og quote miner deg osv. Men du vet ikke hvem de er.

Og dette har jeg unngått ved å opptre som AB.

Anonymous poster hash: 04bd9...dbd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For egen del synes jeg det er flott å kunne ha en AB-funksjon, har tom benyttet meg av den selv noen ganger når jeg vil ta opp noe jeg ikke vil knytte til med nick. Derfor jeg liker funksjonen, men samtidig så er det problematisk å ha en slik funksjon. At noen ikke godtar ab-funksjonen er i grunn deres problem, men for meg leser jeg svarene som blir gitt før jeg ser på nick. Om jeg plusser noen er det meg knekkende likegyldig om det er en ab eller ikke. Problemet er at funksjonen misbrukes, slik som jeg nevnte lenger opp. Det er her det burde komme opp og frem en løsning. At dersom man kun brukte ab for å spre eder og galle/trolle/personangrep ol skulle man ikke hatt lov til å poste som ab i en gitt periode. Altså at sånt tøys fikk en konsekvens også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rapporterer kjapt hvis jeg blir utsatt for hets pga jeg poster som AB, likedan hvis jeg ser andre som får unødig hets pga AB-posting. Som oftest poster jeg under nick, men av og til, f.eks på sexualitet og kropp&helse så synes jeg det kan være greit å poste som AB dersom det er noe sensitivt. Ikke alt man har lyst å ha knyttet opp mot profilen sin.

Ble ganske så irritert når jeg skrev et saklig innlegg og fikk tilsvar fra en profilert bruker her inne at jeg var en "Nobody" siden jeg postet anonymt og hun tok derfor ikke til etterretning det jeg skrev.... Ble rapportert for å si det sånn...

Anonymous poster hash: 51a4f...ab1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mitt eget fornavn som brukernavn, kanskje ikke så smart men jeg mener jeg fremstår som mer oppriktig på den måten.

Jeg trodde lenge at jeg var anonym her av den enkle grunn at jeg bare har oppgitt fornavn, men jeg har oppdaget at etter at jeg beskrev utdannelsesforløpet mitt og diverse intime, personlige detaljer, har en annen bruker jeg er 99% sikker på er en venn av meg, besøkt profilen min. Han er gjenkjennelig på grunn av et uvanlig brukernavn han har pleid å bruke i andre sammenhenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har mitt eget fornavn som brukernavn, kanskje ikke så smart men jeg mener jeg fremstår som mer oppriktig på den måten.

Jeg trodde lenge at jeg var anonym her av den enkle grunn at jeg bare har oppgitt fornavn, men jeg har oppdaget at etter at jeg beskrev utdannelsesforløpet mitt og diverse intime, personlige detaljer, har en annen bruker jeg er 99% sikker på er en venn av meg, besøkt profilen min. Han er gjenkjennelig på grunn av et uvanlig brukernavn han har pleid å bruke i andre sammenhenger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Festlig at flere brukere som poster med nick ikke får med seg, eller fullstendig gir blaffen i, den spesifikke problemstillingen ifb AB-posting hovedinnlegget tar opp.

De bare klager i kjent stil på alle problemene med AB-posting, i hytt og vær og på autopilot (?): Sånn sett er grei illustrasjon på tendensen TS tar opp. :fnise:

Anonymous poster hash: 071e0...928

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AB gidder jeg ikke bruke. Jeg er jo anonym her inne uansett. Har ikke bretta noe ut av mitt privatliv som tilsier at noen IRL skulle kjenne meg igjen. Jeg synes det er greit å kunne forholde seg til nick og ikke AB i en diskusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AB gidder jeg ikke bruke. Jeg er jo anonym her inne uansett. Har ikke bretta noe ut av mitt privatliv som tilsier at noen IRL skulle kjenne meg igjen. Jeg synes det er greit å kunne forholde seg til nick og ikke AB i en diskusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...