Gå til innhold

Ultra bygger godteriland i norge


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er det med dette behovet for godteri i Norge (og kanskje et par andre land?). Er det noe vi mangler av vitaminer eller sånt eller er det bare innlærte (u)vaner fra barndommen? Lørdagsgodt(esnop)? Aner ikke, men jeg tenker endel på det, for å finne ut årsaken til at også mange norske voksne virker helt hekta på "godtesnop".

Jeg bor litt lenger sør i Europa, og her driver man ikke med godteri på samme måte. Selvfølgelig selges det "godtesnop" her også, men i en helt annen skala enn i Norge. Og her er "godtesnopet" i veldig snevert utvalg og kun for barn. Når man leser her på KG på matforumet virker det som om mange norske voksne også må ha "godtesnopet" sitt.

Beklager litt avsporing. Kommer tilbake til tema her: Jeg synes det er trist at Ultra og Norgesgruppen ser behovet for 200 kvm med godtesnop. Veldig trist. Men når jeg ser at så mange tråder på Mat&Drikke her på KG handler om "godtesnop", ser jeg jo også at Ultra/Norgesgruppen absolutt har en markedsmulighet......



Anonymous poster hash: d7468...5aa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bryn i Oslo

Ja, da ser jeg for å være helt ærlig ikke problemet.

Den Ultrabutikken har alle mulige fair-trade og anti-allergi varer.

Kanskje de får noe fair trade snop, sukkerfritt og allergivennlig godis, der.

Da trenger iallefall ikke Diabetesforbundet gå av skaftet.

Uansett kan jeg ikke se at man har mer å frykte for på vegne av folkehelsen hos Ultra på Bryn, enn det man har i et vanlig Europris-utsalg... Der har de alt snopet sitt plassert som det siste man passerer foran kassa, og de reklamerer med at de er billige på lørdagsgodis i løsvekt.

Jeg drar heller til Godteslottet inne i byen, der de tar svenskepriser for hektoen med snop i løsvekt, enn å dra til Ultra på Bryn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Dagens gratisreklame går til Godteslottet... :fnise: )

Jeg syns jeg bør få avslag neste gang jeg er der.

(Men JellyBelly-brusen deres er ikke noe god, altså. Den bør de ta en kikk på, hos Diabetesforbundet. For den er garantert ikke bra for folkehelsen...)

Nå får jeg sikkert ikke avslag allikevel...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Ja, da ser jeg for å være helt ærlig ikke problemet.

Den Ultrabutikken har alle mulige fair-trade og anti-allergi varer.

Kanskje de får noe fair trade snop, sukkerfritt og allergivennlig godis, der.

Da trenger iallefall ikke Diabetesforbundet gå av skaftet.

Uansett kan jeg ikke se at man har mer å frykte for på vegne av folkehelsen hos Ultra på Bryn, enn det man har i et vanlig Europris-utsalg... Der har de alt snopet sitt plassert som det siste man passerer foran kassa, og de reklamerer med at de er billige på lørdagsgodis i løsvekt.

Jeg drar heller til Godteslottet inne i byen, der de tar svenskepriser for hektoen med snop i løsvekt, enn å dra til Ultra på Bryn.

Jeg ser heller ikke problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med dette behovet for godteri i Norge (og kanskje et par andre land?). Er det noe vi mangler av vitaminer eller sånt eller er det bare innlærte (u)vaner fra barndommen? Lørdagsgodt(esnop)? Aner ikke, men jeg tenker endel på det, for å finne ut årsaken til at også mange norske voksne virker helt hekta på "godtesnop".

Jeg bor litt lenger sør i Europa, og her driver man ikke med godteri på samme måte. Selvfølgelig selges det "godtesnop" her også, men i en helt annen skala enn i Norge. Og her er "godtesnopet" i veldig snevert utvalg og kun for barn. Når man leser her på KG på matforumet virker det som om mange norske voksne også må ha "godtesnopet" sitt.

Beklager litt avsporing. Kommer tilbake til tema her: Jeg synes det er trist at Ultra og Norgesgruppen ser behovet for 200 kvm med godtesnop. Veldig trist. Men når jeg ser at så mange tråder på Mat&Drikke her på KG handler om "godtesnop", ser jeg jo også at Ultra/Norgesgruppen absolutt har en markedsmulighet......

Anonymous poster hash: d7468...5aa

Ikke veldig norsk.. I England hamstrer de. Jeg bor også lenger syd i Europa og her er det enorme godtebutikker over alt. Folk elsker søtt, men voksne liker helst kaker og sånt, som er mye søtere enn norske kaker. Type bakverk med en overflod av sukker.

Anonymous poster hash: 0f42b...453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva syns du om dette? Personlig syns jeg det er trist. Kunne de ikke heller ha gjort noe positivt for menneskekroppen?

http://www.vg.no/forbruker/mat-og-drikke/mat/diabetesforbundet-ultra-setter-kundenes-helse-paa-spill/a/23281383/ Anonymous poster hash: 5498c...3aa

Trist? En butikk med norges største utvalg av frukt, grønt og økologiske varer? Som er mange ganger større enn denne godteavdelingen?

Synes du det er trist at butikker selger World of warcraft fordi det er mennesker som har blitt avhengige av dette? Synes du det er trist at folk bedriver sport fordi enkelte gambler på resultater og taper penger og kan utvikle spillegalskap?

Synes du at folk ikke skal måtte ta ansvar for egne handlinger og forstå konsekvenser av disse? Er det bedre å forby noe for alle bare fordi et mindretall ikke evt klarer å konrollere seg selv?

Hva oppnår man egentlig ved å fremstille overvektige som mennesker uten selvkontroll som må beskyttes mot egne valg? Som små barn? Preseteres som om de burde vært umyndige? Hva gjør dette med fordommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet noen når denne avdelingen åpner? Nam nam! Kan jo bli fint på lørdagene om man klarer å holde seg de andre dagene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med dette behovet for godteri i Norge (og kanskje et par andre land?). Er det noe vi mangler av vitaminer eller sånt eller er det bare innlærte (u)vaner fra barndommen? Lørdagsgodt(esnop)? Aner ikke, men jeg tenker endel på det, for å finne ut årsaken til at også mange norske voksne virker helt hekta på "godtesnop".

Jeg bor litt lenger sør i Europa, og her driver man ikke med godteri på samme måte. Selvfølgelig selges det "godtesnop" her også, men i en helt annen skala enn i Norge. Og her er "godtesnopet" i veldig snevert utvalg og kun for barn. Når man leser her på KG på matforumet virker det som om mange norske voksne også må ha "godtesnopet" sitt.

Beklager litt avsporing. Kommer tilbake til tema her: Jeg synes det er trist at Ultra og Norgesgruppen ser behovet for 200 kvm med godtesnop. Veldig trist. Men når jeg ser at så mange tråder på Mat&Drikke her på KG handler om "godtesnop", ser jeg jo også at Ultra/Norgesgruppen absolutt har en markedsmulighet......

Anonymous poster hash: d7468...5aa

Sørover på kontinentet spiser de mye mer kaker, og ekstremt søte sådan. Faktisk så fulle av sukker er de at jeg personlig mener de smakte grusomt.

Det har sikkert med tradisjoner og hva man er oppvokst med. Godteritradisjoner er veldig forskjellige verden rundt. Vi spiser mye mer sjokolade her til lands også som sikkert har noe med klimaet å gjøre. I varmere strøk blir sjokoladen raskt klissete og smelter - noe den ikke gjør her til lands i kalde Norge.

Vi hiver i oss vannvittige mengder melkeprodukter, noe de ikke gjør i store deler av verden. Også stor forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...