Gå til innhold

Ultra bygger godteriland i norge


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I en butikk som Ultra (på Bryn) synes jeg det er helt greit. Jeg kjenner f.eks veldig få som gjør unna hverdagshandlingen sin der. De fleste går dit kanskje en gang i helgen eller når de trenger noe spesielt. De har enormt godt utvalg av sunne matvarer fra før også (som artikkelen også nevner).

Folk bestemmer selv hva de vil kjøpe og jeg skjønner ikke hvorfor dette er verre enn en storkiosk med selvplukk f.eks.



Anonymous poster hash: 0f42b...453
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan fint handle et annet sted. Det er uansett rad på rad med godteri i vanlige matbutikker også. Skjønner ikke helt problemet her.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ofte butikkene med større utvalg innen godteri bedre, fordi de har mer å velge i, ting man ikke får tak i så mange andre steder, og veldig ofte mindre enheter godteri enn andre steder. Jeg ønsker meg butikker med flere varelinjer, men mindre porsjonspakker i godterihylla! Jeg kjøper ikke familiepakker med Bamsemums, Supermix, potetgullposer eller 200g sjokoladeplater, og skulle jeg en sjelden gang gjøre det så blir det liggende halvspist og blir gammelt. Da vil jeg heller ha f.eks. små barer fra Lindt, og andre typer småprodukter. Siden det er en Ultra-butikk så er det vel faktisk mulighet for at litt slikt dukker opp der også..

At de ønsker å øke salget med 40% er selvsagt ikke heldig hvis dette er generelt mersalg av godteri, fremfor at de får kunder som tidligere har handlet andre steder, men jeg er for alt som gir mer å velge i, så lenge det ikke dreier seg om bare familiepakninger og svære sjokoladeplater.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kundene som bestemmer om de skal handle der eller ikke - hvorfor skal det være så skandale?

Er møkk lei av at vi ikke skal få ta våre egne valg på hva vi vil kjøpe her i Norge. Jeg kommer neppe til å dra dit, for det er alt for langt unna for å kjøpe godteri - men jeg skal ikke ha noen som forteller meg at det er helseskadelig osv - VI VET DET!



Anonymous poster hash: eeb70...b22
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Godteriland" :bond: kjenner at hjernen kortsluttet litt der... så. mye. sukker.

Men det er da ikke så ille at de åpner en stor avdeling som tilbyr det samme som de fleste andre butikker gjør, bare i en litt lekrere innpakning? At det er usunt er de fleste opplyste om, det er da verre å dra til Sverige å hamstre godteri der?

Eller skal vi si godtesnop?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blomst83

Er det egentlig noe værre enn å ha vinmonopol?

Tenkte tanken. Skal man legge alle vinmopol langt ut på viddene sånn at de som har problemer med alkohol slipper å gå forbi polet når de er på shoppingsenteret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Godteriland" :bond: kjenner at hjernen kortsluttet litt der... så. mye. sukker.

Men det er da ikke så ille at de åpner en stor avdeling som tilbyr det samme som de fleste andre butikker gjør, bare i en litt lekrere innpakning? At det er usunt er de fleste opplyste om, det er da verre å dra til Sverige å hamstre godteri der?

Eller skal vi si godtesnop?

HAR DU GODTESNOP I VESKA DI??? :skratte:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAR DU GODTESNOP I VESKA DI??? :skratte:

Å herregud jeg digger at det der fortsatt henger igjen.

Men må innrømme at jeg har mer lyst på sjokoladesnop!

Anonymous poster hash: a3954...667

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud jeg digger at det der fortsatt henger igjen.

Men må innrømme at jeg har mer lyst på sjokoladesnop!

Anonymous poster hash: a3954...667

Hehe hvor var tråden igjen?? Lyst å le litt til :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAR DU GODTESNOP I VESKA DI??? :skratte:

Nei, det var visst sjokoladesnop.

Uansett er logikken helt klar: Enten er det snop som består av sjokolade, såkalt sjokoladesnop.

Eller så er det snop som består av smågodt, altså godtesnop.

Når det er sagt: Kutt ut å mobbe andre Kg'ere. Det er ikke moro lenger. Og så moro var det aldri, heller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte tanken. Skal man legge alle vinmopol langt ut på viddene sånn at de som har problemer med alkohol slipper å gå forbi polet når de er på shoppingsenteret?

Slitsom idé i påsken, da. Polet ligger langt inne på vidda. Man kan ikke kjøre i alkoholpåvirket tilstand. Dermed går alle på ski dit. Og roter seg vekk i fjellheimen på vei hjem, fulle og forsvarsløse. Røde Kors sine hjelpemannskaper kommer garantert til å være imot en slik desentralisering...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Slitsom idé i påsken, da. Polet ligger langt inne på vidda. Man kan ikke kjøre i alkoholpåvirket tilstand. Dermed går alle på ski dit. Og roter seg vekk i fjellheimen på vei hjem, fulle og forsvarsløse. Røde Kors sine hjelpemannskaper kommer garantert til å være imot en slik desentralisering...

Du er inne på noe der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan mener Diabetesforbundet at kundenes liv settes på spill, med dette godterilandet?

Har de planer om å åpne det, før det er helt ferdig bygd, sånn at takplater og malingspann kan falle ned på folk, og den typen ting?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når folk ikke greier å gå forbi godteridisken, er det seriøst synd i de synes jeg. Helse vs god smak. Helse burde vinne alle dager utenom lørdag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...