Gå til innhold

Hvordan kaste sprøyter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er sikkert et veldig dumt spørsmål, men...

Jeg har nettopp pusset opp gjesterommet. Da klarte jeg å få ett par bobler i den nye tapeten. Jeg fikk tips om at jeg kunne kjøpe sprøyter på apoteket, og forsiktig sprøyte inn litt lim i boblene i tapeten for å fikse det.

Det har jeg gjort, og nå har jeg ett par sprøyter å bli kvitt. Hvordan kaster jeg dem? Skal de leveres på apoteket, slik som med medisinrester? For jeg regner nesten med at jeg ikke kan kaste dem i søpla?

Anonymous poster hash: e5446...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når du har brukt sprøytene til lim og ikke til kroppsvæsker eller dop, så setter du hylsen på nåla og kaster det i restavfallet. Enkelt og greit.

Anonymous poster hash: df5b1...420

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Jeg tror det er best om du leverer det tilbake på apoteket hvis det er noen rester igjen i det. Nå aner ikke jeg hvordan de sprøytene ser ut, men er det slik at de er potensielt farlige for barn dersom ett barn av en eller annen grunn skulle finne det/komme borti det etter at du har kastet det? I så fall leverer du det på apoteket. Hvis ikke er det jo bare å kaste dem i restavfallet. Eventuelt så kan du jo ringe både apoteket og ROAF for å få vite det sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er best om du leverer det tilbake på apoteket hvis det er noen rester igjen i det. Nå aner ikke jeg hvordan de sprøytene ser ut, men er det slik at de er potensielt farlige for barn dersom ett barn av en eller annen grunn skulle finne det/komme borti det etter at du har kastet det? I så fall leverer du det på apoteket. Hvis ikke er det jo bare å kaste dem i restavfallet. Eventuelt så kan du jo ringe både apoteket og ROAF for å få vite det sikkert.

TS her.

Det er jo lange nåler, som er ekstremt spisse. Et barn kan nok absolutt skade seg på den. Det er en sånn hette over spissen, og den detter ikke av av seg selv men kam jo lett tas av av et barn f.eks. Det er limrester inne i sprøyta, og litt på selve spissen, jeg tipper det er giftig å spise?

Tror jeg skal ringe apoteket og høre :-)

Anonymous poster hash: e5446...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få spesialbokser til sprøyter på apotek. De er gule i plastikk med lokk :)

"Fun" fact;

Jeg har jobbet som hjelpepleier, og vi får ikke risikotillegg eller smusstillegg i jobben med håndtering av sprøyter og avføring ect. Men SØPPELMANNEN som kommer å henter spesialavfall og vanlig søppel får begge tilleggene, enda vi har pakket det i korrekt embalasje...

Anonymous poster hash: c05c3...54f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vedder heller på at du er en hardcore junkie som sprøyter inn lim i hoftene dine for å få et rush, og du får snart familiebesøk så du må kvitte deg med sakene raskt.

Anonymous poster hash: ca13d...a95

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprøytespisser skal behandles som spesialavall uansett hva det har blitt brukt som. Er det kun disse sprøyte kan nok de på apoteket hjelpe deg, men hvis man bruker sprøyter regelmessig så bør man kjøpe spesialbokser til det. De fås nok kjøpt på spoteket, disse gule boksene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få spesialbokser til sprøyter på apotek. De er gule i plastikk med lokk :)

"Fun" fact;

Jeg har jobbet som hjelpepleier, og vi får ikke risikotillegg eller smusstillegg i jobben med håndtering av sprøyter og avføring ect. Men SØPPELMANNEN som kommer å henter spesialavfall og vanlig søppel får begge tilleggene, enda vi har pakket det i korrekt embalasje...Anonymous poster hash: c05c3...54f

Oj! Det visste jeg ikke. Hvorfor får dere ikke risikotillegg?

TS

Anonymous poster hash: e5446...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedder heller på at du er en hardcore junkie som sprøyter inn lim i hoftene dine for å få et rush, og du får snart familiebesøk så du må kvitte deg med sakene raskt.Anonymous poster hash: ca13d...a95

Hehe, jeg bor i et hus, så om jeg var hardcore junkie som skulle gjemme sprøytenarkomane før et familiebesøk så er det mer enn nok steder å gjemme dem :-)

TS

Anonymous poster hash: e5446...d04

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj! Det visste jeg ikke. Hvorfor får dere ikke risikotillegg?

TSAnonymous poster hash: e5446...d04

Man får ikke risikotillegg nei, men ser ikke helt grunnlaget for det, man skal uansett gære forsiktig med sprøytespisser. Og håndterer man dem som man skal så er det liten sjanse for å stikke seg. Når man jobber på utsatte avdelinger så dekker også arbeidsgiver hepatittvaksine.

Anonymous poster hash: 91860...3a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprøytespisser skal behandles som spesialavall uansett hva det har blitt brukt som. Er det kun disse sprøyte kan nok de på apoteket hjelpe deg, men hvis man bruker sprøyter regelmessig så bør man kjøpe spesialbokser til det. De fås nok kjøpt på spoteket, disse gule boksene:)

Er kun to sprøyter det er snakk om, skal nok ikke pusse opp noe mer med det første :-) Vil bare være sikker på at jeg kvitter meg med dem på riktig måte. Jeg pleier å være nøye på å sortere søppelet og kaste det som skal kastes på riktig sted (leverer f.eks alltid medisiner på apoteket).

Men de boksene høres veldig lure ut hvis man bruker sprøyter jevnlig! Leverer man da boksen på apotek, eller er boksen "forseglet" slik at man da kan kaste det i restavfallet?

TS

Anonymous poster hash: e5446...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er kun to sprøyter det er snakk om, skal nok ikke pusse opp noe mer med det første :-) Vil bare være sikker på at jeg kvitter meg med dem på riktig måte. Jeg pleier å være nøye på å sortere søppelet og kaste det som skal kastes på riktig sted (leverer f.eks alltid medisiner på apoteket).

Men de boksene høres veldig lure ut hvis man bruker sprøyter jevnlig! Leverer man da boksen på apotek, eller er boksen "forseglet" slik at man da kan kaste det i restavfallet?

TSAnonymous poster hash: e5446...d04

Det er bra at du tenker på det!:)

Mener man kan levere de på apoteket når det er privat bruk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra at du tenker på det! :)

Mener man kan levere de på apoteket når det er privat bruk:)

Det kan man ikke her jeg bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ok, hvor får dere mulighet til å kaste dem da? :)

Apoteket og legekontoret har gitt beskjed, som jeg skrev over, tom flaske og i bosset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apoteket og legekontoret har gitt beskjed, som jeg skrev over, tom flaske og i bosset.

Rart at det er så forskjellig. Her kan man levere til apotek, laboratorim og helsestasjon gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...