Gå til innhold

Da jeg oppdaget at jeg var jente


Deltidsjente

Anbefalte innlegg

Vi hører stadig om dem som visste i tidlig barndom at de var født i feil kjønn, og i TV2s dokumentarserie "Født i feil kropp" passer så langt alle de intervjuede inn i denne oppfattelsen av at det er slik transkjønnede er. Det gjør at resten av oss ofte sliter med å bli trodd.

Derfor ser jeg det som viktig å fortelle denne historien. Min historie, om da jeg oppdaget at jeg var jente:

http://emiliesskap.blogg.no/1408880534_da_jeg_oppdaget_at_je.html

(Jeg er ikke sikker på om jeg har postet på riktig sted, men moderator får heller flytte denne tråden om det virker malplassert ;) )

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk for det :)

...og hei, nå ligger blogginnlegget mitt på forsiden av VG.no :D

10623596_668686863217580_590843359202740

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til alle andre som har forsvart meg og andre i tilsvarende situasjon i denne tråden. Jeg setter pris på det, men er usikker på om dere noen gang vil nå inn.

Og Chanchan: Jeg har ingen kommersielle interesser i bloggen min. Jeg har noen utgifter på den, men ingen inntekter. Eneste grunnen til at jeg linket til den var at jeg ville fortelle min historie, etter det noe skjeve bildet jeg synes de deler i TV2s dokumentarserie "Født i feil kropp". Opprinnelig hadde jeg tenkt å legge ut linken i tråden om denne serien, men følte det ble en avsporing, og startet heller denne tråden.

Men om moderator ser et problem med linken, kan jeg sikkert fjerne den og legge ut innlegget i sin helhet i det første innlegget i stedet. Det er bare for moderator å gi meg beskjed :)

Endret av Mette
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for innlegg som avsporet tråden og innlegg som avsporet emnet. Det er lov å ha egne meninger men det er også lov å tenke seg litt om hva man skriver, mht temaet er veldig sårbart.

Mette Forumansvarlig

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig interessant blogg, og et viktig innspill i debatten tror jeg. Når vi nå er så opptatt av å vise aksept og forståelse så er det viktig at vi prøver å forstå hele bildet, ikke bare de delene som virker mest logiske for oss selv. Bra at du står fram med din historie, så ser vi at det er mange ulike historier.

Ønsker deg all mulig lykke til på "veien til deg selv" :klem:

Anonymous poster hash: bc573...50b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest din blogg en god stund faktisk, og syns du er modig. Hper bare du snart kan ta det helt ut og være deg selv 100% - også offentlig. Må jo være forferdelig å fortsette som mann ute i samfunet hvis du egentlig føler deg som jente?? Ønsker deg uansett masse lykke til - og vet jo utfra bloggen din at du har mennesker rundt deg som støtter deg og kjenner din virkelighet!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en interessant blogg :) Håper det ordner seg helt for deg etterhvert!

Tusen takk! Det håper jeg også, og jeg jobber med saken :)

Veldig interessant blogg, og et viktig innspill i debatten tror jeg. Når vi nå er så opptatt av å vise aksept og forståelse så er det viktig at vi prøver å forstå hele bildet, ikke bare de delene som virker mest logiske for oss selv. Bra at du står fram med din historie, så ser vi at det er mange ulike historier.

Ønsker deg all mulig lykke til på "veien til deg selv" :klem:

Anonymous poster hash: bc573...50b

Tusen takk :D

Har lest din blogg en god stund faktisk, og syns du er modig. Hper bare du snart kan ta det helt ut og være deg selv 100% - også offentlig. Må jo være forferdelig å fortsette som mann ute i samfunet hvis du egentlig føler deg som jente?? Ønsker deg uansett masse lykke til - og vet jo utfra bloggen din at du har mennesker rundt deg som støtter deg og kjenner din virkelighet!

Jeg jobber som sagt med saken, og det er ikke noen drømmesituasjon å gå ut i samfunnet som "cosplayer" hver dag, som kjæresten min bruker å si. Jeg leter fortsatt etter motet til å stå frem 100%, og det har kommet gradvis. I fjor på denne tiden turte jeg ikke å gå ut kledd som jente. Jeg har gjort det masse i sommer, slik jeg skrev om i gårdagens innlegg i bloggen min.

Veldig glad for å høre at du følger med bloggen min også :D

Endret av Deltidsjente
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du vært i systemet for 10-15 år siden, hadde det nok vært lettere. Bare dette med alder når du søker deg inn. Ingen reagerte på om noen var 25 år når de søkte seg inn før, men nå blir det ansett som gammelt ofte... Men burde ikke være sånn. Alle er forskjellige.

Lykke til. Håper du tør å hoppe i det og leve som heltidsjente en dag.

Hilsen en som lever som heltidsgutt nå.

Anonymous poster hash: 1fe39...5ee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Modige Emilie :hug: Takk for at du deler! På tide at samfunnet innser at vi lever i 2014 og verden ikke er sort-hvit. Ønsker deg alt godt, og lykke til på veien mot heltidsjente :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde du vært i systemet for 10-15 år siden, hadde det nok vært lettere. Bare dette med alder når du søker deg inn. Ingen reagerte på om noen var 25 år når de søkte seg inn før, men nå blir det ansett som gammelt ofte... Men burde ikke være sånn. Alle er forskjellige.

Lykke til. Håper du tør å hoppe i det og leve som heltidsjente en dag.

Hilsen en som lever som heltidsgutt nå.

Anonymous poster hash: 1fe39...5ee

For 10 år siden tror jeg ikke at jeg turte å drømme om noe slikt en gang. Jeg var alt for redd til å gjøre noe annet enn å kle meg i jenteklær bak lukkede dører, og håpe at ingen noen gang fant ut at jeg gjorde det.

Modige Emilie :hug: Takk for at du deler! På tide at samfunnet innser at vi lever i 2014 og verden ikke er sort-hvit. Ønsker deg alt godt, og lykke til på veien mot heltidsjente :)

Tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 10 år siden tror jeg ikke at jeg turte å drømme om noe slikt en gang. Jeg var alt for redd til å gjøre noe annet enn å kle meg i jenteklær bak lukkede dører, og håpe at ingen noen gang fant ut at jeg gjorde det.

Tusen takk :)

Vi modnes i forskjellig tempo. Noen er så tidlig ute som Emma, andre tar lengre tid. Men ting kan være litt firkantet på GID, og håper de mister "monopolet" sitt snart. Ting der som ikke er som det skal virker det som tidvis. Har vært i mye konflikt med de pga elendig oppfølging..

Anonymous poster hash: 1fe39...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det sies at alle på en eller annen måte har en transperson i sin utvidede omgangskrets, men at de ofte ikke vet om det.

Ikke ante jeg at dette faktisk stemte for meg også, da jeg som MTF plutselig oppdaget at eksen min er FTM:

Eksen min var jente - nå heter han Kai

...vi ER virkelig overalt!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...