Gå til innhold

Hjelp meg å tolke sms fra sinna venninne...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hehe, det har du sikkert helt rett i. Jeg er vel egentlig mer midt-nordmøring jeg da..

Anonymous poster hash: 02ab8...3a7

Men sier dere "brur" på Møre? :klo:

Ville du ikke sagt noe mer som " bro-rén " ?

Anonymous poster hash: d6db7...a22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men sier dere "brur" på Møre? :klo:

Ville du ikke sagt noe mer som " bro-rén " ?

Anonymous poster hash: d6db7...a22

Nå kom hun med et eksempel for å vise at dialekten ikke var fra Nordmøre (hverken midtre del, eller yttre del ;) ) så det er helt riktig at nordmøringer flest ikke sier brur for bror, selv om det ikke ble nevnt her.

Jeg ville sagt "bror din/min", og far min som har en annen nordmørsdialekt ville sagt "brorinj". Ingen av oss ville sagt "brurn".

Anonymous poster hash: b78cb...73a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden hadde jeg lite tro på når jeg leste overskrifta, men TS har klart å lage en spennende tråd om dialekter :)

Må si jeg er spent på hva som er betydningen bak meldinga og hvor personen som har skrevet den er fra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pet?

Anonymous poster hash: 2d572...f18

Kan jeg aldri tenke meg. Pet ville aldri lage en tråd uten å følge opp med svar. <3 Dessuten er den ikke fullt så episk som Pet sine. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jeg aldri tenke meg. Pet ville aldri lage en tråd uten å følge opp med svar. <3 Dessuten er den ikke fullt så episk som Pet sine. :)

Enig :) Pet poster heller ikke anonymt og hun følger opp tråden. Hvor er Pet forresten? Lenge siden jeg har sett henne her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min venninne skriver på samme måte som trådstarters venninne, og hun er fra Stranda, så noen fra sunnmøre skriver i alle fall dialekten sin slik.

Anonymous poster hash: b78cb...73a

Ok, har sett flere sunnmøringer skrive dialekt og da er ikke dette i nærheten engang.

Er det virkelig så stor forskjell?

Noen likhetstrekk er det selv om det sikkert er forskjeller og, men denne sms' en minte meg lite om sunnmørsk.

Anonymous poster hash: 0da5f...8ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...