Gå til innhold

Overdrevet å bli sint og frustrert over å høre om barnløse menn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Slutt å se på deg selv som et "offer" fordi du er barnløs. Selvmedlidenhet er noe av det minst attraktive som finnes.

Anonymous poster hash: 42347...283

Jeg er jo så vidt over tjue, så jeg gråter ikke fordi jeg selv er barnløs nei.

Anonymous poster hash: 7cb2c...ac2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beklager, ts. Men jeg orker ikke å åpne lenker til andre tråder for å finne ut hvor problemet ditt ligger.

Så fortell meg kort: Hva er problemet ditt når det gjelder barnløse menn? Hva er det som gjør deg sint og frustrert?



Anonymous poster hash: c0b7b...952
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, ts. Men jeg orker ikke å åpne lenker til andre tråder for å finne ut hvor problemet ditt ligger.

Så fortell meg kort: Hva er problemet ditt når det gjelder barnløse menn? Hva er det som gjør deg sint og frustrert?

Anonymous poster hash: c0b7b...952

Han har vel angst for selv å ende opp som en mannlig utgave av "the catlady".

Anonymous poster hash: c8bb7...d14

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Alt dette er jo teorier, og trenger ikke å faktisk være tilfellet.

Anonymous poster hash: 7cb2c...ac2

de fleste kvinner har erfart forhold der mannen drar ut det å få barn i det lengste så det er ikke bare teorier.
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fortell meg kort: Hva er problemet ditt når det gjelder barnløse menn? Hva er det som gjør deg sint og frustrert?

Anonymous poster hash: c0b7b...952

Om det er slik at de havner utenfor, synes jeg det er utrolig synd. Det er noe jeg virkelig blir sint av og jeg føler et slags brødreskap med dem, og mot disse andre, både kvinnene og disse andre mennene.

Anonymous poster hash: 7cb2c...ac2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har vel angst for selv å ende opp som en mannlig utgave av "the catlady".

Anonymous poster hash: c8bb7...d14

Ja, det har jeg og. Ikke at jeg hadde skaffet meg katter da, hadde blitt hund isåfall :)

de fleste kvinner har erfart forhold der mannen drar ut det å få barn i det lengste så det er ikke bare teorier.

Det kan jo hende, om det er deres egen feil bryr jeg meg ikke.

Anonymous poster hash: 7cb2c...ac2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop

Ja, det har jeg og. Ikke at jeg hadde skaffet meg katter da, hadde blitt hund isåfall :)

Det kan jo hende, om det er deres egen feil bryr jeg meg ikke.

Anonymous poster hash: 7cb2c...ac2

syns du kan bli sint og frustrert pga alle som er ufrivillig barnløse. Er like kjipt for de barnløse kvinnene, kanskje verre siden det er færre sv de og st de dermed følee seg mer som utskudd
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart kan man bli sint og frustrert når man hører om noe som engasjerer en. Det er lov, og sikkert litt bra at man er såpass engasjert.

Viktige er vel at du ikke lar det gå utover andre. Eller skylder på uskyldige parter.

Endret av Evans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns du kan bli sint og frustrert pga alle som er ufrivillig barnløse. Er like kjipt for de barnløse kvinnene, kanskje verre siden det er færre sv de og st de dermed følee seg mer som utskudd

Det er selvsagt synd i de også, men dette gjelder jo bare 13% eller noe slikt.

Anonymous poster hash: 7cb2c...ac2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart kan man bli sint og frustrert når man hører om noe som engasjerer en. Det er lov, og sikkert litt bra at man er såpass engasjert.

Viktige er vel at du ikke lar det gå utover andre. Eller skylder på uskyldige parter.

Jeg kan jo drømme om å kunne fjerne velferdsstaten og så videre, for å bedre deres situasjon. Det må nesten være lov :)

Anonymous poster hash: 7cb2c...ac2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nytter ikke å være bitter. De fleste menn som VIL og KAN få barn, får trolig muligheten til det.

1 av 4 menn på 45 er barnløse.

Av disse 25 % finnes det menn som:

- Ikke kan få barn

- Ikke vil ha barn

- Har psykiske eller fysiske lidelser som gjør det umulig

- Er rusavhengige

- Venter på at drømmedama skal dukke opp, uten å gjøre noe aktivt for det selv (sjenanse, angst osv..)

- Prioriterer karriere

++++

Vi lurer oss til å tro at det finnes 25 % menn som er ulykkelige over å ikke ha fått barn! Er man en frisk og sunn mann, som VIL ha barn og jobber mot det, er sannsynligheten for å skaffe seg barn mer enn 75 %.

Endret av gutt_86
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Det er selvsagt synd i de også, men dette gjelder jo bare 13% eller noe slikt.

Anonymous poster hash: 7cb2c...ac2

ja dermed færre i deres sko som gjør at de føler seg unormale. Misery likes company.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også at det er trist om de faktisk jobber for å finne seg noen, men ikke gjør det. Det er jo egentlig ganske alment å føle tenker jeg.



Anonymous poster hash: 0ce0b...424
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får vel si min mening jeg også, da, og gi mannebrigaden på KG en gratis lunsj...

Hele barnløse menn - "debatten" låter bare som enda en måte for bitre menn å sverte kvinner som ikke vil gi dem sex. Selv om disse bitre menn er de første til å komme med søkte teorier om "alfamenn", "hypergami" og selvsagt den udødelige teorien om at kvinner er svake og bare velger drittsekker av en eller annen ubestemmelig grunn og fremstille dette som vitenskap, klarer de ikke å få litt grunnleggende biologi inn i hodene sine. Som foreksempel at en kvinnes fruktbare år er begrensede. Mens noen ikke kommer i overgangsalderen før sent i 50-årene kan den starte så tidlig som 38 hos andre kvinner. Etter fylte 35 år øker risikoen for å få barn med Downs syndrom, autisme og andre medfødte sykdommer. De fleste menn som klager over barnløshet er i 40-årene og har hatt plenty med sjanser til å stifte familie. Kvinner må bestemme seg ganske tidlig for hva de vil velge; familie, karriere, begge deler, og så hvordan disse skal sjongleres. Hvorfor har det blitt sånn at barnløse kvinner over en viss alder har seg selv å takke når de angrer, mens enslige barnløse menn har krav på en skulder å gråte på? Helst en som vil ha sex med dem?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du at man skal gjøre med problemet da?

Lovfeste retten til å bli far?

Nekte kvinner å få barn med en mann som har barn fra før?

Nekte menn å få barn med flere enn en kvinne?

Anonymous poster hash: 42347...283

Jeg har spurt om i flere av trådene med samme tema, men jeg har aldri fått svar.

Anonymous poster hash: b8a1f...a47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spurt om i flere av trådene med samme tema, men jeg har aldri fått svar.

Anonymous poster hash: b8a1f...a47

Da er vel svaret: Er vi samfunnsorganisatorer?

Jeg ville gjort det så enkelt, som en gigantisk holdningskampanje for å få folk til å forstå hvor viktig det er for guttene at de tar høyere utdanning og får gode karakterer. Ikke mindre fortelle foreldre at de må gjøre mer for å lære de opp til å bli gode menn. I tillegg er jo muligheten for at gutten kaster mer av seg høyere, i form av penger. Kanskje forsøk på å få færre skilsmisser hadde vert bra, barn utenfor ekteskap/stabile forhold og at de negative konsekvensene ble tydligere for dem. En annen kunne jo vert det å minske velferdsstaten slik at det å få barn krevde fire hender, spesielt mannens hender.

Anonymous poster hash: 0ce0b...424

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kan jo vie livet for å la disse få det bedre og å fjerne velferdsgoder.

Anonymous poster hash: 7cb2c...ac2

Hvordan skal det å fjerne velferdsgoder gjør det bedre for de mennene? Kvinner er jo tross alt enda mer kresne i land som Japan og Singapore som knapt har noen velferdsgoder. Er flere barnløse der enn her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal det å fjerne velferdsgoder gjør det bedre for de mennene? Kvinner er jo tross alt enda mer kresne i land som Japan og Singapore som knapt har noen velferdsgoder. Er flere barnløse der enn her.

Vel, jeg er nå ikke så sikker på at disse blir valgt bort som monogame partnere, der er vel det like mange kvinner som har vert alene.

Grunnen er den at da trenger de en mann, fordi at de trenger fire hender for å få det til.

Anonymous poster hash: 0ce0b...424

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nytter ikke å være bitter. De fleste menn som VIL og KAN få barn, får trolig muligheten til det.

1 av 4 menn på 45 er barnløse.

Av disse 25 % finnes det menn som:

- Ikke kan få barn

- Ikke vil ha barn

- Har psykiske eller fysiske lidelser som gjør det umulig

- Er rusavhengige

- Venter på at drømmedama skal dukke opp, uten å gjøre noe aktivt for det selv (sjenanse, angst osv..)

- Prioriterer karriere

++++

Vi lurer oss til å tro at det finnes 25 % menn som er ulykkelige over å ikke ha fått barn! Er man en frisk og sunn mann, som VIL ha barn og jobber mot det, er sannsynligheten for å skaffe seg barn mer enn 75 %.

Dette.

Når unge menn og kvinner blirt spurt om fremtiden er det flere kvinner enn menn som svarer at det er viktig for dem å få barn. Da skulle det bare mangle at flere kvinner enn menn ender opp med barn.

Anonymous poster hash: 99989...7a7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...