Gå til innhold

Overdrevet å bli sint og frustrert over å høre om barnløse menn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en ung mann som blir ganske lei meg egentlig med tanke på dette med at flere menn blir barnløse. Til dels sint også, og kan av og til tenke på det og bli skikkelig forarget og lei meg egentlig.

Har skrevet noen eller en god del tråder der jeg diskuterer og noen ganger sinte tråder. Det er ikke noe jeg tenker på mye, men av og til.

Les mer om det her: http://www.nrk.no/viten/en-av-fire-menn-far-ikke-barn-1.11706117

http://www.forskning.no/artikler/2013/juni/360980

Dette er noe som virkelig forarger meg av en eller annen grunn. Ikke kun for min egen del. Synes du dette virker overdrevet? Eller er det noe galt med meg?



Anonymous poster hash: 7cb2c...ac2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis en mann virkelig ville ha et barn men var singel, så hadde han bare adoptert en unge. End of discussion.

Er så teit når menn skal klage på andre damer om at de ikke får barna sine, det er jo deres egen feil. Fiks problemene deres heller, enn å mase på damer om dette.

Hilsen mann som er lei av å høre syting...

Anonymous poster hash: e57a3...757

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har blitt noen tråder på deg, ja.

Sitat fra første lenken din: – Par finner stadig nye grunner til å utsette en fødsel. Spesielt mannen. Det er så mye som må gjøres eller skal oppleves før man går i gang. Så en dag går kvinnen og mannen hver sin vei, uten barn.

– Samtidig tyder mange undersøkelser på at kvinner har en sterkere drivkraft enn menn for en gang i livet å skulle få barn, forteller Jensen.



Anonymous poster hash: 9112a...73d
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en mann virkelig ville ha et barn men var singel, så hadde han bare adoptert en unge. End of discussion.

Er så teit når menn skal klage på andre damer om at de ikke får barna sine, det er jo deres egen feil. Fiks problemene deres heller, enn å mase på damer om dette.

Hilsen mann som er lei av å høre syting...

Anonymous poster hash: e57a3...757

Det er noe helt annet å ha sine egne barn enn å adoptere, og de færreste føler vel at de er istand til å ta vare på en unge alene og de har vel ikke lov å adoptere om de er singel. Jeg tror heller ikke du er en mann forøvrig, og ingen har maset på damer heller. Andre enn jeg som har startet noen tråder ...

Anonymous poster hash: 7cb2c...ac2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har blitt noen tråder på deg, ja.

Sitat fra første lenken din: – Par finner stadig nye grunner til å utsette en fødsel. Spesielt mannen. Det er så mye som må gjøres eller skal oppleves før man går i gang. Så en dag går kvinnen og mannen hver sin vei, uten barn.

– Samtidig tyder mange undersøkelser på at kvinner har en sterkere drivkraft enn menn for en gang i livet å skulle få barn, forteller Jensen.

Anonymous poster hash: 9112a...73d

Alt dette er jo teorier, og trenger ikke å faktisk være tilfellet.

Anonymous poster hash: 7cb2c...ac2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt dette er jo teorier, og trenger ikke å faktisk være tilfellet.

Anonymous poster hash: 7cb2c...ac2

Mens dine teorier om at alt dette er damers feil må få stå uimotsagte?

Anonymous poster hash: 9112a...73d

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mens dine teorier om at alt dette er damers feil må få stå uimotsagte?

Anonymous poster hash: 9112a...73d

:Nikke:

Anonymous poster hash: 7cb2c...ac2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor blir du lei deg og irritert over at stadig færre menn blir fedre? Grunnen er opplagt: Mange unge menn vil ikke ha barn. Blir partneren deres gravid, prøver de å overtale henne til å ta abort. Dette slår ut på statistikken. Men det hindrer ikke deg og andre menn som ønsker å bli fedre.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Nikke:

Anonymous poster hash: 7cb2c...ac2

Du forbereder deg godt for en tilværelse som enslig og barnløs, skjønner jeg.

Anonymous poster hash: 9112a...73d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingens feil!!

Hvis en person vil ha et barn så kan de IKKE forlange det av det motsatte kjønnet. Det går bare ikke, du må fikse de sosiale problemene dine, skaffe deg en dame, ha samleie, og voila ni måneder senere har du et barn som skal vokse opp like hjernedød som deg selv. Hadde det gjort deg lykkelig?

Anonymous poster hash: e57a3...757

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva i huleste mener du med at man ikke kan adoptere når man er singel??

Anonymous poster hash: e57a3...757

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingens feil!!

Hvis en person vil ha et barn så kan de IKKE forlange det av det motsatte kjønnet. Det går bare ikke, du må fikse de sosiale problemene dine, skaffe deg en dame, ha samleie, og voila ni måneder senere har du et barn som skal vokse opp like hjernedød som deg selv. Hadde det gjort deg lykkelig?

Anonymous poster hash: e57a3...757

Ja, fordi da hadde det vert 1 mer hjernedød person her i verden slik at jeg ikke trenger å stikke meg slik frem i mengden. Så jeg kan adoptere resten :)

Og hva i huleste mener du med at man ikke kan adoptere når man er singel??

Anonymous poster hash: e57a3...757

Jeg mener det er en regel at det må være en mann og en kvinne dersom man skal få adoptere fra utlandet. Da av landet man adopterer fra.

Anonymous poster hash: 7cb2c...ac2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en ung mann som blir ganske lei meg egentlig med tanke på dette med at flere menn blir barnløse. Til dels sint også, og kan av og til tenke på det og bli skikkelig forarget og lei meg egentlig.

Har skrevet noen eller en god del tråder der jeg diskuterer og noen ganger sinte tråder. Det er ikke noe jeg tenker på mye, men av og til.

Les mer om det her: http://www.nrk.no/viten/en-av-fire-menn-far-ikke-barn-1.11706117

http://www.forskning.no/artikler/2013/juni/360980

Dette er noe som virkelig forarger meg av en eller annen grunn. Ikke kun for min egen del. Synes du dette virker overdrevet? Eller er det noe galt med meg?

Anonymous poster hash: 7cb2c...ac2

Jeg synes det er overdrevet, for det er å se på en statistisk situasjon og forholde seg til det uavhengig av problemstilling. Det store volumet av menn som forblir barnløse , gjør det som følge av beviste valg.

Du overdimensjonerer ett irrelevant problem.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva mener du at man skal gjøre med problemet da?

Lovfeste retten til å bli far?

Nekte kvinner å få barn med en mann som har barn fra før?

Nekte menn å få barn med flere enn en kvinne?

Og ikke kom med skattemessige "løsninger", de argumentene orker jeg ikke i en tråd til.

Personlig syns jeg du overreagerer ja. De eneste som kan gjøre noe med dette er de barnløse mennene selv. Slutt å vente til du er 40-50 og har "rast fra deg" og det "endelig passer" å få barn. Kvinnene kan ikke vente så lenge, så da tinger du dem til å finne en annen.

Slutt å se på deg selv som et "offer" fordi du er barnløs. Selvmedlidenhet er noe av det minst attraktive som finnes.

Anonymous poster hash: 42347...283

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vel høres provoserende ut at 1 av 4 menn på 45 er barnløse, dersom man konkluderer med at disse blir vraket av kvinner. Sannheten er derimot at mange menn rett og slett ikke ønsker barn. Jeg er en av dem, bare 30 år enda, men. Ufrivillig farskap høres i mine øyne MYE verre ut :sjokkert:

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er overdrevet og tulllete.

Det er single mennesker som er single frivillig, og andre som vil ha en partner. Jeg synes ikke synd på dem, enten de er menn eller kvinner. Vi er ansvarlige for vår egen lykke og ingen har krav på en partner, eller sex.

Om en mann har utsatt hele familie idyllen til han er oppi årene så er det hans valg, og noe han får ta konsekvensene av. På samme måte som en kvinne som har prioritert karriere til hun er 35 får ta konsekvensene av det.



Anonymous poster hash: 99989...7a7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er ingen menneskerett å få barn. Mange går ufrivillig barnløse, mange har barn på tross av at de ikke ønsket barn, og mange velger å ikke få barn.



Anonymous poster hash: 7f2d1...c6f
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er unødvendig å bruke tid på å erge seg over noe man ikke kan gjøre noe med. Menn er bygget på en annen måte enn kvinner og har derfor naturlig nok mindre muligheter på akkurat det området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er unødvendig å bruke tid på å erge seg over noe man ikke kan gjøre noe med. Menn er bygget på en annen måte enn kvinner og har derfor naturlig nok mindre muligheter på akkurat det området.

Jeg kan jo vie livet for å la disse få det bedre og å fjerne velferdsgoder. Det er nok noe å gjøre om man virkelig engasjerer seg. Kanskje begynne med å melde meg inn i parti og å skrive leserinnlegg i aviser. Der jeg fronter saker som gjør deres liv lettere. For jeg er ikke dum, og ikke redd for å arbeide. En kan alltid drømme.

Anonymous poster hash: 7cb2c...ac2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen menneskerett å få barn. Mange går ufrivillig barnløse, mange har barn på tross av at de ikke ønsket barn, og mange velger å ikke få barn. Anonymous poster hash: 7f2d1...c6f

Jeg bryr meg ikke om menneskerettene her.

Anonymous poster hash: 7cb2c...ac2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...