Gå til innhold

Når man er ute å flyr. Hva synes du er irriterende?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Oh vil også tilføre at jeg satt i rullestor på grunn av skade i en fot som ikke måtte belastes! Da jeg skulle inn på flyet fikk jeg gå/rulle inn først, men det hjalp jo lite fordi før jeg hadde kommet meg ned til flyet, hadde jo folk blitt sluppet løs og storma inn før hun i rullestol/krykker :dry: Og at jeg da brukte lang tid inn til setet var jo en selvfølge fordi jeg var skadet, men folk uffet og akket seg... hadde jeg bare faktisk fått gått inn først så ville det ikke blitt like kluss :rolleyes:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan irritere meg litt over folk som har en veldig vond kroppslukt, og folk som står helt inntil bagasjebåndet og gjør at jeg verken ser eller får tak i bagasjen min.

Babyer som skriker har jeg derimot en høyere toleranse for. Det er jo ikke noe man kan gjøre så mye med, og jeg pleier uansett å ha med ørepropper i vesken. Barn som bråker trass i at de egentlig bør være gamle nok til å oppføre seg er derimot hakket mer irriterende.

Jeg er også ganske tolerant overfor det maset og jaget som kommer når flyet lander. Pleier bare å bli sittende på plassen min til køen i midtgangen begynner å bevege på seg. Mye mer behagelig enn å stresse sammen med de andre passasjerene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blue Ivy.

Egentlig det meste

Men lange og treige køer er ille. Spesielt hvis det er noen som dytter og prøver å presse seg fram

Babyer som skriker på fly. Joda jeg har opplevd at en unge hylte nesten hele turen på 3 timer :roll:

At kofferten min alltid kommer sist på rullebåndet :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At kofferten min alltid kommer sist på rullebåndet :dry:

Ja, hva er det med det, egentlig? Alltid blant de siste. :frustrert:

Anonymous poster hash: e9ce9...4ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitronmelisse

Ja, hva er det med det, egentlig? Alltid blant de siste. :frustrert:

Anonymous poster hash: e9ce9...4ae

De første skal bli de siste... - hvis du sjekket inn tidlig blir vel også bagasjen din lempet først inn på flyet og dertil sist ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan irritere meg litt over folk som har en veldig vond kroppslukt, og folk som står helt inntil bagasjebåndet og gjør at jeg verken ser eller får tak i bagasjen min.

Babyer som skriker har jeg derimot en høyere toleranse for. Det er jo ikke noe man kan gjøre så mye med, og jeg pleier uansett å ha med ørepropper i vesken. Barn som bråker trass i at de egentlig bør være gamle nok til å oppføre seg er derimot hakket mer irriterende.

Jeg er også ganske tolerant overfor det maset og jaget som kommer når flyet lander. Pleier bare å bli sittende på plassen min til køen i midtgangen begynner å bevege på seg. Mye mer behagelig enn å stresse sammen med de andre passasjerene.

Det med vond kroppslukt er vel pyton for alle. Men må innrømme har stinka jeg og en gang. Var på reisefot i 10 timer og venta på Gardermoen for videre fly. Innkommet fly var veldig forsinka og jeg stressa fælt. Da kjente jeg at jeg lukta ikke godt. En dame flytta på seg. JEg var flau gitt. Hadde ikke plass til extra t-skjorte i veska og det hadde ikke nytta og skifte uansett. Har tatt det til adnota til senere reise, husk at eg tar med større håndveske og extra skift :blomst:

Anonymous poster hash: 294e2...7c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hold dere hjemme, eller akseptér at dere ikke er de eneste som er på farta!

Og en liten ting jeg merket meg for bare et par dager siden, et lite barn er nødt til å sitte med bena strakt ut. Dermed kjenner en enhver liten bevegelse de gjør. Bruk heller kjeft på selskapene som kjøper så trange fly!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De første skal bli de siste... - hvis du sjekket inn tidlig blir vel også bagasjen din lempet først inn på flyet og dertil sist ut.

Ja, hehe. Kanskje en logisk forklaring på fenomenet. :)

Anonymous poster hash: e9ce9...4ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir oppgitt over folk som ikke respekterer beskjeder som blir gitt.

Høytaler; Please remain seated.

Folk; Reiser seg opp.

Flyvertinner må komme og gi nok en beskjed at, please remain seated, det betyr faktisk please remain seated. Da først setter folk seg ned. Og når bli sittende skiltet slås av, er disse tatt av seg beltet for lengst og klar for å skyve alle til side sånn at de, og BARE de, får gå av FØRST.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sluttet å irritere meg over det meste egentlig. Tenker for meg selv at det meste vil ta sin tid og tar det derfra.

Men det er en ting som plager meg. Jeg er mest komfertabel om jeg får sitte ved vinduet så jeg kan kikke ut så jeg bruker å bestille dette. Men det blir fort trangt for meg. Jeg er ganske bred over skuldrene, og får jeg noen ved siden av meg som bruker ørlitegrann mer av skulderplassen enn de har selv får jeg et problem. Har en skulder som blir umulig hvis den ikke er godt forpleid, og der starter problemene. Det går greit nok i en time. På time to sitter jeg vridd i setet for å kunne rette ut skuldrene. På time tre har jeg lyst til å grine av smertene jeg får i skuldra. Det hjelper ikke uansett om jeg prøver å skåne den vonde skuldra mi, den andre blir så vridd i løpet av et par timer at den blir vond den også.

Hadde gjerne betalt litt mer for å slippe dette.

Bruker for det meste SAS og Norwegian, så det er ikke mulig å kjøpe seg særlig større plass så vidt jeg vet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg over lite egentlig, er ikke så mange ting jeg får gjort noe med uansett. Men jeg kan vel nevne folk som stinker og all ventingen, den uendelige ventingen.. Spesielt om man skal reise langt og bytte fly flere ganger :) Gjennom alle kontroller, selv om de er der for vår sikkerhet så synes jeg at mange av sikkerhetskontrollene virker overflødige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silverstream

Jeg er en av dem som liker best å sitte ved midtgangen og som bare sitter der og venter på at midtgangen skal tømmes for folk før jeg reiser meg opp.... ops, haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- lukter ekstremt vondt

- de som ikke passer i sitt sete og mener at de har rett til å sitte delvis i mitt i tillegg

- foreldre som lar unger sparke eller slå ting inn i stolryggen

Anonymous poster hash: ad417...393

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- Folk som skal presse seg først ut av flyet

- Unger som sparker i setet bak meg
- Babyer som skriker (ja, stakkars, men helvete så irriterende)
- Folk som sitter ved siden av og er smittsomt syke (typ influensa), men ikke tar hensyn med hvor de nyser osv
- Folk som klapper når man lander
- Fulle folk som synger og skråler når det er sen flyvning og alle andre vil sove
- Folk som skal stå helt tett opptil bagasjebåndet og nekter å flytte seg når bagen din kommer i frykt for at deres skal dukke opp ut av intet og de skal gå glipp av den (den kommer jo aldri tilbake heller liksom..)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BrienneOfTarth

- Alt maset på charterfly, men har jo valgt det selv. Blir bare litt småirritert over at det ikke går an å sove for de skal selge noe hele tiden. Fungerer ikke med ørepropper heller.

-Babyer som skriker. Jada, forstår hvorfor, men den lyden går jo gjennom marg og bein.

- Folk som står tettpakket rundt bagasjebåndet. Spesielt små barn. Kan jo ikke ta kofferten for da kan det hende at de får den på seg.

- Det er litt irriterende på små fly i Norge hvor man kan velge sete. Da løper alle på, og de som bare er en håper at de skal få ha to seter for seg selv. Ender opp med at de som reiser flere sammen må sitte spredt på grunn av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også! Jeg er ikke spesielt høy heller, er 173 cm, men har kanskje litt lange bein i forhold til høyden. Når setet foran deiser ned i fanget på meg, så sitter knærne mine omtrent fast i setet foran, ja. Fatter ikke hvorfor det er mulig å senke setet engang! Og at det finnes folk som har såpass dårlige sosiale antenner at de faktisk gjør det?

I tillegg til at det blir vondt i knærne/føttene, så hater jeg å ha setet så nært oppi ansiktet mitt. Det umuliggjør også å jobbe på PC'en eller å lese en bok uten å få en kraftig kink i nakken. Desuten legger de fleste seg bakover så raskt at feks bok eller PC kan bli presset på og skadet, eller at det søles kaffe hvis den står på "bordet". Jepp, det HAR skjedd meg... (reiser ofte med fly)

Må innrømme at det har skjedd et par ganger at jeg har "holdt igjen" når bitches foran meg har prøvd å legge seg bakover, sånn at de bare har klart å bøye det litt bakover i stedet for langt bakover. Det tillater jeg meg å gjøre fordi personen som prøver å legge setet bakover, allerede har gitt F i min komfort - og da skal jeg faenmeg gi F i deres komfort også. Det gir mindre ubehag å sitte oppreist, enn det gjør å ha en seterygg som konstant presser på knærne.

Tenker med gru på de som faktisk er 190+ cm, det må jo være helt jævlig når folk vipper ned setet. Min far er lang og må bestille sete med ekstra beinplass, eller han må reise seg opp og stå litt i løpet av flyturen for ikke å ødelegge knærne sine helt (og selvfølgelig, hvis han sitter på et sete med normal beinplass, må han sitte ved midtgangen).

Anonym poster: d301fe17ae12c57251e1c70be3519c6d

Bestill sete ved nødutgangen isteden da. Da får du bedre benplass. Folk må jo få lov å lene bak setet sitt. Mange sover seg gjennom flyturen, og det vil da være ubehagelig å måtte sitte oppreist hele tiden. Og når det faktisk går an å lene setet bakover, så må man jo få lov til det. At du skal jobbe på flyturen på en pc skal ikke gå utover andre. Et fly er et framkomstmiddel, ikke en arbeidsplass (bortsett fra for piloter og flyvertinner...). Så å få jobbet i fred og ro, og på den måten du vil, kan man ikke forvente.

Endret av Luckiness
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Babyer, hands down. Forstår ikke helt poenget med å reise på sydenferie med et spedbarn. I sommer dro jeg på ferie og måtte sitte sammen med to mødre med hver sin baby under ett år på fanget. Barna skreik hele turen. Når vi kommer ned viser det seg at vi skal på samme hotell. Barna måtte være dekket fra topp til tå, bli smurt inn med solkrem hver halvtime, og holdes i skyggen mens de skreik og ødela ferien for alle de andre som lå ved bassengkanten. Det var cirka 40 grader der hver dag. Kan da vel umulig være sunt for en liten baby?

Anonymous poster hash: d81df...244

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på denne tråden da jeg leste dette.

http://www.tv2.no/2014/08/27/nyheter/5945600 :fnise:

Anonymous poster hash: e9ce9...4ae

Fantastisk oppfinnelse :laugh:

http://www.dagbladet.no/2014/08/26/nyheter/usa/utenriks/krangel/fly/34968892/

Anonymous poster hash: 560c3...1a0

Den er allerede på plass i tråden. :wink: Se over.

Anonymous poster hash: e9ce9...4ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er allerede på plass i tråden. :wink: Se over.

Anonymous poster hash: e9ce9...4ae

Noen som har testet den da? :danse:

Anonymous poster hash: 560c3...1a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...