Gå til innhold

Sminke på hyttetur


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes dere det er greit eller er det jålete? Jeg har ikke så fin hud, og føler meg så mye freshere med litt foundation og blush, men er redd for at jeg ikke blir sett på som en ekte sporty fjellkvinne (hehe), og at det virker overfladisk å også sminke seg når man er på fjellet, ute i naturen og skal være sprek. Sminker du deg på hytte/fjelltur? :)

- J22



Anonymous poster hash: eb4e8...74d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja jeg sminker meg uansett hva jeg skal. Smink deg men bruk bare halvparten så mye foundation osv. i forhold til det du pleier. Da blir det mer naturlig om det er det du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp sminken helt, også hjemme -du forgifter bare huden din mer. Vil du bli kvitt hudproblemene dine så bør du begynne å ta vare på den! :)



Anonymous poster hash: 2ae65...119
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sminker meg ikke på hytteturer/fjellturer/skiturer. Eneste jeg tar med er en rens til huden og ansiktskrem med faktor i.

Hvis vi er på ei hytte uten innlagt vann så må jeg alltid ha med tørrshampo, og fletter håret. Takler ikke fett hår.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp sminken helt, også hjemme -du forgifter bare huden din mer. Vil du bli kvitt hudproblemene dine så bør du begynne å ta vare på den! :)

Anonymous poster hash: 2ae65...119

Jeg bruker sjeldent sminke hjemme, og tar alltid av sminken på kvelden, samt bruker gode hudpleieprodukter, men når jeg er ute på sosiale ting liker jeg å sminke meg.

Anonymous poster hash: eb4e8...74d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker, on 01 Oct 2014 - 16:52, said:

Synes dere det er greit eller er det jålete? Jeg har ikke så fin hud, og føler meg så mye freshere med litt foundation og blush, men er redd for at jeg ikke blir sett på som en ekte sporty fjellkvinne (hehe), og at det virker overfladisk å også sminke seg når man er på fjellet, ute i naturen og skal være sprek. Sminker du deg på hytte/fjelltur? :)

- J22

Anonymous poster hash: eb4e8...74d

Hva med litt mineralpudder, det er veldig bra for uren hud, dekker godt og ser naturlig ut. Dropp maskaraen, da ser man litt for sminket ut. og bruk bare leppepomade:-) Da ser man fresh, naturlig og føler seg vel uten for mye. ( synes iallefall jeg)

Anonymous poster hash: a4f58...10a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg dropper sminken når jeg er på hyttetur, men syns alle skal gjøre det de

føler seg vel med, hvis du foretrekker sminke, så bruk det. Ikke bry deg om

hva andre måtte mene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Enhjørning

Ja, sminker meg som regel på hyttetur. Drar med kjæresten og det blir gjerne tatt en del bilder så føler meg best med litt sminke.

Er ikke mye jeg bruker da og har som regel huden fri for sminke når vi bare er inne :)

Gjør det du føler for selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SånnCirka

Jeg dropper sminken av og til. Men jeg bruker stort sett bare mascara, så er ikke store forskjellen på meg med og uten sminke. Gjør det du føler deg komfortabel med, det er det som er viktig. :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på en del hytte og fjellturer og sett mye og mangt.

Jeg har sett kvinner i høye hæler, menn med dress bukse og paraply, kvinner med falske øyenvipper og negler (som ble satt på tidlig om morningen på en dnt hytte) kvinner med sminkepung så tung så blylodd, rettetang og parfyme, midt oppe på vidden uten en eneste stikkontakt på mils omkrets. Og ja jeg føler kanskje at det blir litt "feil", selv om de selv helt sikkert mener at de selv føler seg mer fresh slik.

Selvsagt du bestemmer selv og hva du føler deg komfortabel med er det som bør telle mest om det er foundation og blush eller naturlig men jeg tenker alt til sin tid; de færreste ville dukket opp på fest eller jobb med Ulvang genser, fjellsko og kanskje toppe det hele med "hue hår" og de fleste kvinner sminker seg i en slik setting, så hvorfor ta "hverdagslivet" med på hyttetur, når hyttetur livet ikke blir med i hverdagen?

Nå har jeg tenkt litt på dette etter å som sagt møtt x antall mennesker hvor det virker som at de er blitt overasket og tatt på sengen etter å egentlig planlagt en tur til new york men endt opp i fjellheimen det er helt sikkert veldig mulig å kombinere både den frie sporty frilufts og fjell kvinnen i deg sammen med foundation og blush men selv så føler jeg at "less" virkelig er "more" i den settingen.

Men: komforten slik du mener deg komfortabel de dagene du er på hytten slår alle andres meninger rett ned i fjellstøvlene, du skal ha det gøy og du skal føle deg vel og om du gjør det sånn eller slik så skal du også gjøre det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger jo ikke sminke deg opp til fest liksom. Ta på deg en leppomade med farge, mineralpudder og litt rouge i kinnene. Tror ikke noen kommer til å merke til at du har sminke på en gang. :)



Anonymous poster hash: 47740...28f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg vet vi skal på topptur og ta bilder, så tar jeg gjerne litt concealer (blir fort rød et par steder i ansiktet), mascara og fikser øyebryn. Det er det :) Kanskje litt pudder også, blir blank i ansiktet.



Anonymous poster hash: 43b5a...711
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gjort det, men bare minimalt. Concealer der det trengs, litt pudder, øyebrynsgreier og mascara. Vil se fresh ut men ikke for mye liksom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fotballflue

Selv bruker jeg ikke sminke på hytta. Syns det er deilig å la huden puste litt, også føler jeg meg ekstra fin når jeg kommer hjem og får på meg litt sminke :fnise:

Men selvfølgelig, velg det du selv føler for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...