Gå til innhold

Morgen stell


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dusjet dere, pusser tennene og osv med en gang dere står opp når dere har fri. Eller går dere rett fra senga til kaffemaskinen og sitter 2-3 timer før dere steller dere? (Snakker om dager dere har fri)

Anonymous poster hash: 518d2...4e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har jeg fri gjør jeg som regel ingenting de første 4 timene jeg har stått opp, med mindre jeg har planer for dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg steller babyen, fikser vann til hunden og setter han i bånd i hagen. Så er det kaffe og frokost foran en nettavis. Så fikser jeg litt i huset, rer opp sengen, rydder kjøkkenet, lufter osv.

Etter en time eller to, går jeg på badet og steller meg. Så er det ut på tur med baby og hund, før daffebuksen er på igjen så fort jeg går inn døren hjemme :) Har jeg andre planer i løpet av dagen, venter jeg så klart med daffebuksen til kvelden.

Anonymous poster hash: 34e85...3f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusje er det første jeg gjør enten jeg har fri eller ikke.Deretter renser jeg huden og påfører øyenkrem og fuktighetskrem. Etter frokost pusser jeg tennene og sminker meg hvis jeg skal ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dager jeg har fri pleier jeg å drøye stellet en god del, da jeg elsker rolige morgener,

og det er sjelden det blir det i hverdagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hund, så vanligvis må jeg stå opp, dusje, og så ut med bissevoven, uansett om jeg har fri eller ikke. Hvis noen andre kan lufte bisken, subber jeg gjerne rundt i pysj / morgenkåpe en god stund, spiser frokost, leser nettaviser, etc. før jeg steller meg for dagen. Tror det er bra å roe ned av og til, hvis mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg står opp, vasker ansiktet og renser. Tar på meg linser og behagelige klær. Deretter koker jeg kaffe og leser aviser.

Anonymous poster hash: 1f1a0...d9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg har fri står jeg som regel bare opp for å gå på do, før jeg spiser frokost og så slapper jeg av i sofaen en god stund før jeg eventuelt tar meg til noe. Hvis jeg finner på noe annet enn å bare sitte hjemme hele dagen, altså at jeg drar ut, så steller jeg meg selvsagt (pusser tenner, dusj, sminker meg etc.) Men hvis jeg ikke skal noe så steller jeg meg som regel ingenting. Bor alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest earlgrey

Ligger en halvtime i senga og sjekker vg, instagram og facebook på mobilen, står opp, drikker kaffe, chiller en times tid, spiser frokost og ordner meg hvis jeg har planer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min morgen går sånn her cirka

(siden jeg er hjemme hver dag så er det samme rutine hver dag)

Våkner kl 07:30

Om min sambo er på jobb,så ringer han meg og vi skravler litt.

Jeg strekker godt på kroppen, töyer ut litt.

Når jeg kommer meg opp av sengen, så rer jeg opp og setter vinduet på vidt gap.

Går ut på kjökkenet, setter på vannkokeren.

Rydder ut av oppvaskmaskinen

Tar meg så en kopp te eller kakao sammen med litt frokost. Da sjekker jeg også nyheter på nettbrettet og ser litt på Nyhetsmorgon

Om det behöves så baker jeg et bröd.

Setter på en klesvask

Slipper ut alle dyrene, og da blir det kaos her med lek og kos. Når de er fornöyde og slitne, så går de og legger seg, og da tar jeg meg en dusj, pusser tennene, tar på meg noe annet enn koseklär/pysjamas.

Ca hver tredje uke så farger jeg håret med Henna, og da tar jeg i fargen når jeg står opp, gjör så alt jeg vanligvis gjör, men venter med å dusje til fargen har sittet i håret i minst 3-4 timer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flunka, jobber du ikke? Siden du har fri hver dag? :)

Nei, er uföretrygdet. Så etter morgenrutinene så er jeg som regel helt ödelagt frem til ettermiddagen igjen Endret av Flunka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør ikke en dritt av morgenstell de dagene jeg har fri med mindre jeg skal noe.



Anonymous poster hash: 20183...6a3
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjør ikke en dritt av morgenstell de dagene jeg har fri med mindre jeg skal noe.

Anonymous poster hash: 20183...6a3

Samme her. Men hvis du hadde hatt fri hele tiden (uføretrygdet eller noe), hadde du da tatt noe morgenstell allikevel, bare for å ha litt rutiner i hverdagen? Jeg tror jeg ville gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det hadde jeg virkelig prøvd på, men er en ordentlig latsabb når jeg ikke skal noe. Har alltid planer om å dusje, spise en god frokost, få unna litt klesvask og lest, men det ender opp med at jeg ligger på sofaen hele dagen. De dagene jeg har mye å gjøre er jeg mer effektiv med andre ting også og får ting unna. Det er et uttrykk som heter "Jo mindre du har å gjøre, jo mindre får du gjort. Jo mer du har å gjøre, jo mer får du gjort" Passer definitivt på meg.

Samme her. Men hvis du hadde hatt fri hele tiden (uføretrygdet eller noe), hadde du da tatt noe morgenstell allikevel, bare for å ha litt rutiner i hverdagen? Jeg tror jeg ville gjort det.



Anonymous poster hash: 20183...6a3
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står opp,hopper inn i onepicen,lager en kopp kaffe som jeg inntar sammen en røyk,og så setter jeg i gang med morgenstellet.Dette gjør jeg hver dag.



Anonymous poster hash: 1bb91...8a8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Står opp og legger meg på sofaen. Er gjerne ikke oppe før i 2-3 tida på dagen, så da hopper jeg rett på middagen.



Anonymous poster hash: d24ce...44f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Enhjørning

Jeg har som regel fri dessverre, men har jo dager jeg gjør ting da.

Men pusser alltid tennene og setter i linser med en gang jeg står opp. Noen ganger tar jeg en dusj og renser ansiktet ganske med en gang jeg står opp men det kan drøye endel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steller først ungen og gir han en flaske med melk og setter han foran tven, så steller jeg meg selv. Dusjer alltid før jeg legger meg på kvelden, så det dropper jeg om morgenen med mindre det er noe spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...