Gå til innhold

Bruke solsikkeolje fra matbutikk til hud/massasje ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er interessert i å bruke naturlig olje til huden, for at den skal få bedre fuktighet og balanse, samt se friskere ut.

Jeg tenkte at det kan fungere med kaldpresset olje som selges på matvarebutikker, da jeg vet at solsikkeolje og rapsolje brukes for massasje. Da jeg tenker at det vil være lav pris for 500ml. Har ikke sjekket det enda selv, men hvis det er rundt kr100,-, for 500ml kaldpresset solsikkeolje, så er det et bra kjøp iallefall.

Noen som har prøvd det selv, eller som vet om det er samme produkt som massasjeolje? Skulle tro det, da poenget er at den er 100% naturlig.

Har selv lest at olivenolje ikke er så bra egnet for huden, da den er ganske fet, og ikke trenger så lett inn.



Anonymous poster hash: 3982a...01f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg er interessert i å bruke naturlig olje til huden, for at den skal få bedre fuktighet og balanse, samt se friskere ut.

Jeg tenkte at det kan fungere med kaldpresset olje som selges på matvarebutikker, da jeg vet at solsikkeolje og rapsolje brukes for massasje. Da jeg tenker at det vil være lav pris for 500ml. Har ikke sjekket det enda selv, men hvis det er rundt kr100,-, for 500ml kaldpresset solsikkeolje, så er det et bra kjøp iallefall.

Noen som har prøvd det selv, eller som vet om det er samme produkt som massasjeolje? Skulle tro det, da poenget er at den er 100% naturlig.

Har selv lest at olivenolje ikke er så bra egnet for huden, da den er ganske fet, og ikke trenger så lett inn.

Anonymous poster hash: 3982a...01f

Er det bra å smøre inn hele kroppen med olje, da? Vasker du den av etterpå?

Anonymous poster hash: d68be...654

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bruker olje for massasje, eller for at huden skal få naturlig fuktighetsbalanse, da man tilfører fett til den. Jeg ville kanskje ikke tatt hele kroppen på en gang, men hvis man ikke bruker så mye olje, så trenger den inn i huden, og det virker ikke så problematisk. Samt så skrev jeg at olivenolje blir sett på som for fet til at det fungerer.

Man må ofte dusje en gang i døgnet, og kan tørke av overflødig olje, hvis det blir for mye, sånn generelt iallefall.



Anonymous poster hash: 3982a...01f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bruker olje for massasje, eller for at huden skal få naturlig fuktighetsbalanse, da man tilfører fett til den. Jeg ville kanskje ikke tatt hele kroppen på en gang, men hvis man ikke bruker så mye olje, så trenger den inn i huden, og det virker ikke så problematisk. Samt så skrev jeg at olivenolje blir sett på som for fet til at det fungerer.

Man må ofte dusje en gang i døgnet, og kan tørke av overflødig olje, hvis det blir for mye, sånn generelt iallefall.

Anonymous poster hash: 3982a...01f

Ok :) Takk for info :blomst:

Anonymous poster hash: d68be...654

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også anbefale virgin kokosolje fra helsekostbutikker! Utrolig bra for huden. Etter påføring kan du gå over med aloe vera så det ikke blir klissete eller lukter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lemon-tetra

Er det noen som vet hvordan arganolje er sammenlignet med aprikoskjerneolje? Eller sammenlignet med Jojobaolje.

Lurer på om arganolje er en must å ha, eller om det kan bli overdrevet, da prisen er høyere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...