Gå til innhold

Forelesningene begynner for tidlig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva kommer det av at forelesningene begynner så tidlig? Tror flere hadde møtt opp om det begynner senere. 

 

Jeg vil helst få de med meg, men merker at om jeg står så tidlig opp så klarer jeg ikke å jobbe med skoleoppgaver etter forelesningen. Jeg får bedre karakterer av å droppe alt som heter forelesninger før klokka 12:15. 



Anonymous poster hash: 662f1...c42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke sikkert foreleser kommer igjennom hele pensum med så korte dager. Hvordan skal du klare arbeidslivet som kommer etter utdanningen med denne innstillingen?

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I arbeidslivet må man altså også pelle seg opp tidlig, du får legge om døgnrytmen så du kommer deg opp.

Anonymous poster hash: 6b541...fb9

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At kl. 8 er noe tidlig kan jeg si meg enig i, men 12.15 er langt etter arbeidsdagen har startet for de fleste. Hvis du ikke klarer noe innen kl 12, må du rett og slett legge om rytmen. 

 

Jeg har forelesninger kl.8 og det er ganske tidlig for meg, ikke fordi jeg er noen syvsover, men rett og slett fordi man må komme seg til universitetet og det er stadig vekk noe tull med kollektivsystemet man må beregne inn. Synes synd på de som bor enda lenger fra skolen - og det blir jo etterhvert en del med de prisene man betaler i sentrum av Oslo. 



Anonymous poster hash: ee7a8...d4c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det blir for dyrt å ha nok forelesningssaler og forelesere til at all undervisning skal foregå mellom 1215 og 1600.

Jeg gikk et profesjonsstudium med mye obligatorisk labarbeid i tillegg til forelesninger, og ble vant til å ha nattforelesning fra dag én. Ett semester hadde vi faktisk undervisning sammenhengende fra kl 0815 til 2000 to dager i uka. Man venner seg til det, også.

Anonymous poster hash: 47467...52d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff

 

Hva kommer det av at forelesningene begynner så tidlig? Tror flere hadde møtt opp om det begynner senere. 

 

Jeg vil helst få de med meg, men merker at om jeg står så tidlig opp så klarer jeg ikke å jobbe med skoleoppgaver etter forelesningen. Jeg får bedre karakterer av å droppe alt som heter forelesninger før klokka 12:15. 

Anonymous poster hash: 662f1...c42

 

 

Når begynner de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, så fælt.

Jeg begynner klokka åtte på jobb, hver eneste dag, og har 30 år igjen med det. I tillegg må jeg levere i barnehagen først.

Ser ikke poenget i å la studietiden være en boble med egne regler, det er en forberedelse til arbeidslivet. Foreleserne har også travle, og det finnes også studenter med barn.

Skal alle danse etter din pipe??

Anonymous poster hash: 82a1e...208

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hva kommer det av at forelesningene begynner så tidlig? Tror flere hadde møtt opp om det begynner senere. 

 

Jeg vil helst få de med meg, men merker at om jeg står så tidlig opp så klarer jeg ikke å jobbe med skoleoppgaver etter forelesningen. Jeg får bedre karakterer av å droppe alt som heter forelesninger før klokka 12:15. 

Anonymous poster hash: 662f1...c42

 

 

Ja ha? Hva med dagen da arbeidsgiveren din vil ha deg på kontoret til klokken 07, tror du at det er noe du vil klare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mitt studie begynner vi enten 8.30 eller 11.30, og jeg har inntrykk av at de aller, aller fleste foretrekker 8.30 fordi det er lettere å få gjort noe etter forelesning enn før.



Anonymous poster hash: ce2e9...202
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes alltid at det var bedre at forelesningene begynte tidlig. Da mener jeg 9-10.

Utrolig kjipt med sene forelesninger. Føltes som hele dagen bare gikk på det.

Anonymous poster hash: f5c70...3a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er de fleste forelesningen mellom kl 08.15 og 16.00 (selvsagt noe senere og, men sånn grovt sett). For å få timeplanen til å gå opp med tilgjengelige auditorer og slikt så vil jeg tro de trenger disse 8 timene. Om folk da fikk velge, så er jeg rimelig sikker på at flertallet hadde valgt kl.08-16 istedet for kl. 12-20. Jeg er B-menneske selv, men jeg fungerer godt når jeg først kommer meg opp, derfor er jeg faktisk glad for tidlig forelesninger, for da har jeg en frist på å komme meg ut av sengen, og jeg slumrer ikke i 2 timer :P

Du må nok bare tilpasse deg, eventuelt droppe tidlige forelesninger. Som de fleste andre her sier, så må du trolig tilpasse deg arbeidslivet når den tid kommer.

Endret av Faith-
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal det gå med deg i arbeidslivet da? Jeg var vant med skole kl 12 da jeg studerte, og noen dager der det ikke var forelesning. Nå er jeg i 100% stilling og må opp kl 6.30 hver dag! Det er litt slitsomt å ikke være vant til det... men jeg er jo bare nødt til å leve med det.

Anonymous poster hash: 8604b...931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I fjor hadde jeg forelesninger som startet 15.00, kan love deg at jeg ikke fikk gjort så mye FØR forelesningene, og heller ikke etter, da vi gjerne sluttet 18.00. Nå starter jeg 08.15 hver dag og er ute av døra 07.15. 



Anonymous poster hash: 2add0...33f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det blir for dyrt å ha nok forelesningssaler og forelesere til at all undervisning skal foregå mellom 1215 og 1600.

Jeg gikk et profesjonsstudium med mye obligatorisk labarbeid i tillegg til forelesninger, og ble vant til å ha nattforelesning fra dag én. Ett semester hadde vi faktisk undervisning sammenhengende fra kl 0815 til 2000 to dager i uka. Man venner seg til det, også.

Anonymous poster hash: 47467...52d

 

Nattforelesning?

 

 

 

Jeg sliter så vanvittig med å stå opp om morgenene, det er virkelig det verste jeg vet. Det er så gale at jeg må stå opp med samboer og sitte på med han når jeg skal på skolen for ellers lar jeg være å gå. Dette gjelder ikke arbeid, kun skole. Jeg har skikkelig angst for å stå opp, og har snakket mye med psykolog om det, så ille er det. Men poenget er at jeg får mye mer ut av dagen når jeg går på forelesning som starter 0815 og er ferdig kl 10, enn å begynne senere. Da har jeg hele resten av dagen på meg til å arbeide med skole. Jeg får ofte ikke gjort noe før forelesninger om de begynner senere og så liker jeg ikke at dagen blir delt opp. Skal jeg sette meg ned å lese så liker jeg å ha resten av dagen tilgjengelig, i stedet for a.t jeg vet at om to timer må jeg gå fordi jeg skal på forelesning.

Anonymous poster hash: 6b41d...8f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ærlig innrømme at jeg foretrekker forelesningene som er fra 11:15 - 14, for da rekker jeg å trene først og kan ha fullt fokus på skole resten av dagen, men enn så lenge dette semesteret liker jeg å ha forelesning 08:15, altså! Rekker ikke å trene først, men jeg føler jeg får så mye ut av dagen. Forelesningene som er 14:15-17/17:30 er bare dritt. Får ikke gjort noe verken før eller etter  :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Liker å ha forelesning tidlig jeg :-) får jobbet med oppgaver etterpå og så er resten av kvelden ledig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss Selfridge

Jeg er ekstremt B-menneske men kommer meg forsatt opp og til jobb klokka 07:15 hver eneste dag. Bare til å pelle seg opp :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kunne gjerne byttet forelesninger med meg! ;) Alle forelesningene mine begynner enten kl 12 eller 14. Syns det er helt forferdelig! Får ikke gjort noe før forelesningen begynner, sitter bare å venter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om alle forelesninger skulle begynt 12.15 måtte vi hatt noen ekstremt store undervisningsbygg og mange flere ansatte. Det ville blitt såpass dyrt at en måtte ha tenkt på skolepenger for å dekke det inn.



Anonymous poster hash: 1bd5f...1be
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...