Gå til innhold

ønskebarnet har ankommet! ♡


missdior

Anbefalte innlegg

Jeg husker en natt i fjor sommer hvor jeg hadde stått opp for å lage en flaske til Vesla, kikker tilfeldigvis ut av vinduet og tvers over plassen mellom blokkene, og ser ei annen mor i naboblokka, hun også i bare trusa, vi skålte med flaskene og forsvant til ungene :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men det er vi vant med i nord at veiene har ;)

Naken :fnise: Vet ikke hvorfor de gjør det sånn, kanskje det har noe med å gjøre om boligene er kommunale?

Haha, ja, vi har ikke akkurat gode veier!!

Tja, si det. Mamma skulle forsøke å finne ut om de hadde ledig plass noen andre steder. Håper de får flytta henne.

Mens nye e18 har tusen felt og 110-grense :hjerte: det ER SÅ DIGG.

Ikke sant! ELSKER 110!

Tenkte meg inn her for å si noe lurt, men ser at jeg har relativt lite fornuftig å bidra med.

Riktignok kjører jeg noen hundre mil (minst?) i året, men 90% av det er jo på andregir innenfor ring 2 (til skolen, innom barnehagen, bort til treningsfeltet, opp til orkesterøvelsen, ned igjen til treningsfeltet, repeter til du blir sprø i knollen :sprettoy:).

Kanskje nettopp derfor Nesevisas innspill om 110-kilometersgrense høres veldig eksotisk og spennende ut, hehe.

Men håper du har det fint! :)

Du bedriver vel mye bykjøring ja, jeg er utrolig glad for at vi bor i en liten by og ikke trenger å tenke på ring 2 og greier og greier, haha! :ler: I nord finnes ikke 110 grensene offiesielt, men tror de fleste praktiserer det... :plystre:

Har det dritbra! Er ferdigpakka og støffs, så nå skal vi snart legge oss. Drar hjem i morgen, wii!

110 kmt høres skummelt og farlig ut :fnise:

Nesj, kjører du aldri riksveien? :ler:

Jo fortere, jo bedre :nigo: (uten baby i bilen vel og merke)

Helt enig! Mrdior har begynt å kjefte som F når jeg kjører litt fort! "DU HAR MIN BABY I MAGEN!"

Enig! Med baby i bilen kjører jeg som en gammel pensjonist, med ekorngrep og nesetippen to cm fra rattet.

Apropos naken. I dag sto jeg i vinduet med mini på armen og viste ham verden. Skjønte først ikke hvorfor naboen stirret så interessert på oss, før jeg innså at jeg sto der med puppen ute :fnise: Ammetåka altså, haha. Du har noe å glede deg til!

Hahaha, åneeei!!! Men åh, så morsomt. Hahha. Gruer meg allerede. Jeg er jo en nakengåer allerede, kommer sikkert til å gå og hente posten naken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker en natt i fjor sommer hvor jeg hadde stått opp for å lage en flaske til Vesla, kikker tilfeldigvis ut av vinduet og tvers over plassen mellom blokkene, og ser ei annen mor i naboblokka, hun også i bare trusa, vi skålte med flaskene og forsvant til ungene :ler:

HAHA! Tekola da! :ler: Elsker hvor utrolig usjenert man bare er nødt til å bli når babyen kommer til :ler:

Nå gikk jeg forbi lush byporten og tenkte på deg! Fikk du tak i tingene du skulle ha?

Åh, søta! :hoppe: Joda, fikk tak i det jeg skulle ha, og alt for mye mer. Brukte godt over 1500,- på LUSH-støffs... Grøss :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å skrive liste over alt vi må ha... Shiiit pomfritt. Skal skrive den inn her en vakker dag, men det blir ikke i dag. Har pakket ferdig kofferten, og er litt vemodig for at vi skal hjem i morgen. Måtte gråte til mannen i går kveld, er så trist for at mamma bor så langt unna. Spesielt nå siden vi skal ha baby.... :sukk:

Ellers er jeg dritlei av at alle kommenterer at "magen din har nok ikke kommet enda fordi du er jo litt tjukk". Jo, takk for det liksom. Er klar over det selv, men dere kan holde kjeft om det. Og jeg liker ikke å snakke om graviditeten med diffuse familiemedlemmer. Syns det er litt kleint, vet ikke hvorfor.

OUL på torsdag, gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ sier folk virkelig det???? Sånne folk burde ikke få lov å åpne kjeften!! :sur:

Hvor på riksveien er det bra å kjøre i 110 kmt? :P

Ja vet alt om hvor kjipt det er å ikke bo nært foreldrene mine nå :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gøy med lister, men de har en tendens til å bli laaaange :ler:

Det er noe med å bo langt unna familie når man får barn :\ Jeg kunne tenkt meg å flytte sørover, men så er det dette med at all familie omtrent bor her oppe. Veldig vanskelig :(

Sprøtt hva folk får seg til å si altså! Enkelte eier virkelig ikke antenner i det hele tatt. Syntes også det var litt kleint at hvem som helst egentlig skulle snakke om graviditeten, man blir plutselig litt allemannseie når man produserer et menneske.

Så spennende med OUL, ikke lenge til torsdag :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, sier folk det til deg? Da hadde jeg blitt lei meg.

Elsker lister! Har begynt å skrive liste selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men bli vant til det. Nå som du er gravid har plutselig folk all verdens rett til å kommentere magen din. :roll:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er jeg dritlei av at alle kommenterer at "magen din har nok ikke kommet enda fordi du er jo litt tjukk". Jo, takk for det liksom. Er klar over det selv, men dere kan holde kjeft om det. Og jeg liker ikke å snakke om graviditeten med diffuse familiemedlemmer. Syns det er litt kleint, vet ikke hvorfor.

OUL på torsdag, gleder meg!

What!? Hvem er disse jævlene? Si meg hvem de er så skal jeg sette meg på dem! :nigo:

Men seriøst, man går da ikke rundt å sier sånt?! Ingen har sagt det til meg enda, men jeg skjønner jo hva de tenker og når de begynner å si noe (kommer sikkert når jeg er like langt som deg) så skal de fader meg få høre det! :frustrert: Men ble veldig glad da svigermor sa "Til jul kan du ikke skjule det lenger!" for da tenkte jeg at hun sikkert ikke syntes jeg var så tjukk... :fnise:

Er veldig enig med at det er kleint å snakke om graviditet med diffus familie. Jeg syntes det er kleint med noen venner også jeg... :sjenert:

GLEDER MEG TIL OUL'EN DIN :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Slutter aldri å forundre meg over hva enkelte tror er greit å si. Eller gjøre - begynne å stryke folk pø magen uten invitasjon f,eks,

Slutter man å være et normalt vesen bak magen med egne følelser og behov?

Da jeg var i passe alder for å bli gravid opplevde jeg stadige kommentarer om hvor langt jeg var på vei. Jeg lærte meg å svare at jeg bare var feit. Fryktelig vondt for en som hadde lyst på barn men en mann som ikke ville.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å ha alle fire besteforeldre på lang avstand. Vi møtes ca 1 gang i året. Jeg forstår at de skulle ønske å se barnebarnet sitt oftere, men... Når de gir meg eller mannen min råd om hvordan vi skal oppdra våres barn, er jeg glad jeg har mulighet til å slå av Skype og gjøre ting som jeg har tenkt. De har mange råd, men de brukte den for over tretti år siden dag de hadde egne barn i spedbarns alder. Jeg vil gjerne få høre deres råd, men vil ha mulighet å velge ettersom vi kjenner babyen best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men er ikke alle besteforeldre, eller foreldre generelt sånn da, at man kommer med råd som har fungert for en selv? :klo:

Svigermor kan lesse meg ned med masse råd ang hvordan hun gjorde ting, hva som kan være smart å begynne med når osv., det samme gjør min mor, venninner, kolleger, tanter, svigerinne osv. Noe går rett gjennom dritfilteret og ignoreres, mens andre ting tar jeg til meg. Uavhengig av avstanden til vedkommende.

Men om det blir noe ala "dette er den ENESTE måten å oppdra barn på og gjør du det ikke sånn så kommer ungen din til å bli skadet 4life, vi flytter gjerne inn og viser hvordan det gjøres, kommer i morgen, snakkes!", så er det kanskje greit å kunne slå av skjermen når man har fått nok :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Favole sier ja! Greie råd er greit også andre råd man ikke følger, men når det blir kommandering så er det ikke noe særlig og da kan man godt ha personen laaaaaaaaaaangt unna! Jeg skulle gjerne hatt mine foreldre boende her i gata, men svigers langt langt unna. Svigermor sa jo at hun skulle flytte inn til oss rett etter fødselen fordi HUN skulle ta seg av babyen, hun spurte ikke, og ble dødelig sur når vi takket nei. Sånne folk vil jeg ikke ha råd av uansett hva rådene er :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RompeRusk

Gravidmage er visst fritt frem for å kommentere.. :klo:

Det er slettes ikke sikkert du får stor mage i det hele tatt selv om du har noen flotte kosekilo på kroppen ;) Jeg brukte sånne high waist Vero Moda bukser i en størrelse større da jeg var høygravid! Kombinasjon av liten baby (arv) og sannsynligvis livmor som ligger litt tett inn mot ryggen (Ligger forøvrig bilde på insta av høygravidmage om du ikke har sett ;) )

Og ei jeg kjenner som går gravid nå, er like langt på veg som deg, men har allerede giiiiiigamage! Så det der er så forskjellig atte :)

Edit: Og hun jeg kjenner har også noen kilo ekstra ;)

Endret av RompeRusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, hva pokkern er greia med å kommentere alt mulig rart bare fordi noen er gravid? :klo: Nå har jeg vært forskåna for det verste, men jeg har jo både fått høre at den er "veldig stor" og "ganske liten" (forøvrig sagt samme uke :fnise:). Skjønner godt at de som hører sånt hele tiden blir litt gale og såre etterhvert. Og de som sier verre ting... Jeg tror det meste folk får seg til å si er ment godt og et slags kompliment, men noen tråkker virkelig over en grense, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ sier folk virkelig det???? Sånne folk burde ikke få lov å åpne kjeften!! :sur:

Hvor på riksveien er det bra å kjøre i 110 kmt? :P

Ja vet alt om hvor kjipt det er å ikke bo nært foreldrene mine nå :(

De gjør det! Mamma skyldte på at mormor er gammel, men det kan man ikke si om tanta mi... Jaja, er bare å heve seg over det :) Døh, det er jo ikke lovlov, men det er lov, hvis du skjønner.. hehehe.

Mamma + stefar kommer heldigvis oppover til jul! Og mamma skulle se etter billige flybilletter, så kommer hun kanskje i oktober <3

Gøy med lister, men de har en tendens til å bli laaaange :ler:

Det er noe med å bo langt unna familie når man får barn :\ Jeg kunne tenkt meg å flytte sørover, men så er det dette med at all familie omtrent bor her oppe. Veldig vanskelig :(

Sprøtt hva folk får seg til å si altså! Enkelte eier virkelig ikke antenner i det hele tatt. Syntes også det var litt kleint at hvem som helst egentlig skulle snakke om graviditeten, man blir plutselig litt allemannseie når man produserer et menneske.

Så spennende med OUL, ikke lenge til torsdag :hoppe:

Ja, fytti. Denne lista er eviglang. Skal skrive den inn her etterpå. Hahah. Jeg har jo bodd langt fra mamma lenge, men nå kjenner jeg ekstra på det. Hun har vært så engasjert i babytingene, vi har snakket masse om fødsler og vonde pupper og alt. Det føles så naturlig å ha mammaen sin i nærheten når slike ting skal skje. OG side jeg og pappa ikke har noe særlig forhold så føles det ekstra sårt. Har jo svigermor her, men hun er ikke heeelt mamma, selv om hun er utrolig god og snill.

Jeg er kanskje.. barnslig? Men jeg tenker bare på at de vi snakker med nå faktisk vet at vi har hatt sex.. :fnise: Altså, det er jo helt naturilig, men fortsatt sjukt teit at alle skal vite det lissom :ler:

Da sender vel jeg pakke på fredag :nigo:

Hurra!! :D

Herregud, sier folk det til deg? Da hadde jeg blitt lei meg.

Elsker lister! Har begynt å skrive liste selv...

Jada, de gjør det. Det er tydeligvis lov til å si hva man vil til gravide. Leste om sjefen din, så du vet jo litt hvordan det er..

Er listen din like lang som min? Min er ett A4 ark foreløpig, haha!

Beklager, men bli vant til det. Nå som du er gravid har plutselig folk all verdens rett til å kommentere magen din. :roll:

Det er jo helt at det skal være sånn. Lurer på hvorfor det er lov når man er gravid? Da vokser jo magen som f, og man blir jo.. eh.. tjukk. Hvorfor er det greit da??? Åååh, folk ass :lol:

What!? Hvem er disse jævlene? Si meg hvem de er så skal jeg sette meg på dem! :nigo:

Men seriøst, man går da ikke rundt å sier sånt?! Ingen har sagt det til meg enda, men jeg skjønner jo hva de tenker og når de begynner å si noe (kommer sikkert når jeg er like langt som deg) så skal de fader meg få høre det! :frustrert: Men ble veldig glad da svigermor sa "Til jul kan du ikke skjule det lenger!" for da tenkte jeg at hun sikkert ikke syntes jeg var så tjukk... :fnise:

Er veldig enig med at det er kleint å snakke om graviditet med diffus familie. Jeg syntes det er kleint med noen venner også jeg... :sjenert:

GLEDER MEG TIL OUL'EN DIN :hoppendeglad:

Mormor og tante! :opplyser: Folk sier visstnok det de vil, og det er dustete!!! Har vurdert å bli sinna av det og gi beskjed, men det bare.. virker litt feil på en måte. De mener det jo sikkert ikke stygt, det bare kommer sånn ut. Akk, alle disse problemene!

Du syns ikke det er kleint med meg <333333

JAA, IKKE LENGE IGJEN! :hoppe:

Slutter aldri å forundre meg over hva enkelte tror er greit å si. Eller gjøre - begynne å stryke folk pø magen uten invitasjon f,eks,

Slutter man å være et normalt vesen bak magen med egne følelser og behov?

Da jeg var i passe alder for å bli gravid opplevde jeg stadige kommentarer om hvor langt jeg var på vei. Jeg lærte meg å svare at jeg bare var feit. Fryktelig vondt for en som hadde lyst på barn men en mann som ikke ville.

Oj! Så utrolig frekt! Og sårt for deg. Fatter ikke at folk kommentere slike ting, iallefall når de ikke VET at man faktisk er gravid.

Klem til deg :klemmer:

Jeg liker å ha alle fire besteforeldre på lang avstand. Vi møtes ca 1 gang i året. Jeg forstår at de skulle ønske å se barnebarnet sitt oftere, men... Når de gir meg eller mannen min råd om hvordan vi skal oppdra våres barn, er jeg glad jeg har mulighet til å slå av Skype og gjøre ting som jeg har tenkt. De har mange råd, men de brukte den for over tretti år siden dag de hadde egne barn i spedbarns alder. Jeg vil gjerne få høre deres råd, men vil ha mulighet å velge ettersom vi kjenner babyen best.

Heldigvis er mine foreldre og mannen sine litt nøkterne med å gi råd om ditten og datten. Veldig avslappet forhold hos begge parter, og det er fint!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravidmage er visst fritt frem for å kommentere.. :klo:

Det er slettes ikke sikkert du får stor mage i det hele tatt selv om du har noen flotte kosekilo på kroppen ;) Jeg brukte sånne high waist Vero Moda bukser i en størrelse større da jeg var høygravid! Kombinasjon av liten baby (arv) og sannsynligvis livmor som ligger litt tett inn mot ryggen (Ligger forøvrig bilde på insta av høygravidmage om du ikke har sett ;) )

Og ei jeg kjenner som går gravid nå, er like langt på veg som deg, men har allerede giiiiiigamage! Så det der er så forskjellig atte :)

Edit: Og hun jeg kjenner har også noen kilo ekstra ;)

Vil jo ha litt mage, men helst ikke en giga en! For da kan jeg bruke mine egne klær fremover :nigo: Og helå, søskenbarnet mitt som er 22 uker på vei har større mage enn din høygravide!!! Du var jo så liten, nett og søt :hjerte: Tenk at babyen din har vært inni magen din a, det er jo helt sinnsykt. Jeg har jo heldigvis ikke lagt på meg noe, så jeg er liksom bare.. tjukk :ler:

Ja, hva pokkern er greia med å kommentere alt mulig rart bare fordi noen er gravid? :klo: Nå har jeg vært forskåna for det verste, men jeg har jo både fått høre at den er "veldig stor" og "ganske liten" (forøvrig sagt samme uke :fnise:). Skjønner godt at de som hører sånt hele tiden blir litt gale og såre etterhvert. Og de som sier verre ting... Jeg tror det meste folk får seg til å si er ment godt og et slags kompliment, men noen tråkker virkelig over en grense, altså.

Hahaha, folk ass! Alle har forskjellige meninger om alt, og alt kommer frem når man er gravid. Det er liksom ikke noe filter da. Leser jo på gravidforumet her, og barn&familie, der kommer jo ALT negativt frem, og nybakte mødre føler seg som drittfitter fordi de ikke klarer å fullamme på dag 3. Uff, skal holde meg unna der assa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, okei.

Vi kom hjem tidlig i går, og gjorde noe vi aldri har gjort før: vi pakket ut. Helt ferdig. Vasket to maskiner med klær, og hang de opp. Uheldigvis er det litt vått i været ute, så klærne har ikke tørket. Dette bringer meg til punkt nummer to av tusen i dette innlegget; vi skal kjøpe tørketrommel. Vi er nødt til det. Leiligheten vår er ikke liten, men avlang, og det er et helvete å tørke klær her inne. Luftfuktigheten stiger til hundre, og alt blir tungt og rått. Ersj. Så, tørketrommel. Dette fører oss videre til neste punkt: hvor skal vi da ha stellematte? Vi har tenkt på å ha tørketrommelen oppå vaskemaskinen, men vi har ikke plass til stellebord på badet (langt og smalt). Så, kan man ha kondenstrommel på boden? Vi tror og håper det. Så.

Jeg har to store bekymringer i dag:

1. Pusi er borte. Igjen. Var og lette etter henne i går, men nada. Sist var hun borte i nesten ti døgn, nå har hun vært borte i 14 dager. Hun var jo flink og kom inn de første tre-fire dagene, men så forsvant hun. Jeg er så nervøs. Hun er jo sikkert bare på rallj, men hun er ikke hjemme og koser med meg. Stebroren min hjalp heller ikke på stemningen i går, og jabba om gamlekatten vår som forsvant og aldri kom hjem. "Hun er sikkert tatt av ørna eller oteren, hun er sikkert død. Ikke tenk på det, hun er sikkert død". Åja, koselig ass. Dust! PUSI KOM HJEM.

2. Vekta mi. Jeg passet litt på maten da vi var på ferie, men telte ikke kalorier. Spiste dessert et par kvelder, og valgte ikke bort fløtesaus på pastaen, men overspiste aldri, og spiste sjelden noe utenom de tre måltidene vi hadde per dag. Vi gikk jo sikkert 8-9 KM hver eneste dag... Jeg har gått opp 200gram i ferien. 200 gram. Det er jo dritlite. Nå er jeg redd for at det ikke er noen baby inni her. Burde ikke jeg ha gått opp mer? Æææh, alt er så vanskelig med denne graviditeten og vekt! Mrdior på sin side hadde gått opp 2 kg. Hvorfor???? Leser jo på appen min at baby+livmor+morkake+forstervann nå veier ca 1 kg. Hvor er denne kiloen??? BLÆH!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...