Gå til innhold

Familieforøkelse på gang!


TuttaV

Anbefalte innlegg

Hiver meg inn her så jeg kan slenge ut overdoser av baby- og gravidrelatert info til en likesinnet gjeng :lur:

Frøet satt på ferie på Malta og mensberegnet termin er 21. mars 2014 :strix:

Er 4+3 i dag og merker lite til graviditeten egentlig. Kjenner at jeg er litt mer trøtt enn vanlig bare... Vanligvis er jeg ei nattugle som pleier å "våkne til" på kvelden, men siste halve uka har jeg faktisk hatt lyst til å legge meg før 23 :erter:

Vi gleder oss allerede enormt til familieforøkelsen i mars :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Twelve12

Gratulerer så masse med med frøet :bolledeig: Håper det klamrer seg fast i 9 mnd :)

Husker hvor trøtt jeg ble med en gang også.. Har ikke gått over enda :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjoner, Twelve og Yesterday :klem:

Jeg tror jeg underdrev hvor trøtt jeg var... Jeg driver og jobber litt ekstra om dagen, og etter jobb 8-4 dro jeg en tur hjem, spiste middag og sov i 3 timer. Deretter bar det tilbake på jobb, men jeg sitter her og gjesper for fullt allerede :Gjesp:

Disse hormonene altså! :rolleyes: Er spent på om det vil bli noen forskjell fra forrige graviditet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Takk for gratulasjoner, Twelve og Yesterday :klem:

Jeg tror jeg underdrev hvor trøtt jeg var... Jeg driver og jobber litt ekstra om dagen, og etter jobb 8-4 dro jeg en tur hjem, spiste middag og sov i 3 timer. Deretter bar det tilbake på jobb, men jeg sitter her og gjesper for fullt allerede :Gjesp:

Disse hormonene altså! :rolleyes: Er spent på om det vil bli noen forskjell fra forrige graviditet...

Hehe ja det er ikke lett det der. Jeg sover så mye om dagene at man skulle tro jeg hadde ME :P Kan sove hele dagen om jeg fikk lov.

Hvordan var ditt forrige svangerskap da? Mye plager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja det er ikke lett det der. Jeg sover så mye om dagene at man skulle tro jeg hadde ME :P Kan sove hele dagen om jeg fikk lov.

Hvordan var ditt forrige svangerskap da? Mye plager?

Jeg slet med trøtthet og kvalme (type hangover-følelse hver eneste dag), men intet oppkast. Puppene ble litt ømme, men ellers et veldig bra 1. trimester. 2. trimester var helt supert frem til jeg begynte å få bekkenløsning rundt uke 20-21. Jeg hadde følt meg så knall at jeg en dag etter undervisning løp til bussen for å rekke den :klaske:. Det skal jeg ikke gjøre denne gangen :dry:. Det startet med stikninger ved bevegelse og skifte av stilling, etterhvert ble det bare gradvis verre. Jeg hadde termin i januar, og det å gå med bekkenproblemer og ha det glatt ute, går ikke så bra sammen. Kviet meg veldig for å gå ut pga smertene. Mens jeg var gravid syns jeg egentlig at alt var veldig greit, men i ettertid ser jeg at jeg ble veldig hemmet.

Denne gangen er jeg bevisst på å trene bekken- og hoftemuskulatur allerede FØR problemet er der, så håper jeg kan utsette og aller helst unngå bekkentrøbbel.

Jeg har etter første fødsel vært den som har sagt at det å gå gravid er oppskrytt (det er ikke sååååå fantastisk liksom, hvertfall ikke for meg :rolleyes:), men kjenner allikevel jeg gleder meg til å komme litt lenger på vei og kjenne masse liv. Det er det som er mest stas oppi det hele :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Følger med her!! Og gratulerer igjen!! :klemmer:

Enig i at det ikke er sååååå fantastisk, for all del, det er koselig å kjenne de første sparkene og sånt, men i begynnelsen er det mye kvalme og på slutten mye tungt, så for min del kunne det godt vart litt kortere!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Jeg slet med trøtthet og kvalme (type hangover-følelse hver eneste dag), men intet oppkast. Puppene ble litt ømme, men ellers et veldig bra 1. trimester. 2. trimester var helt supert frem til jeg begynte å få bekkenløsning rundt uke 20-21. Jeg hadde følt meg så knall at jeg en dag etter undervisning løp til bussen for å rekke den :klaske:. Det skal jeg ikke gjøre denne gangen :dry:. Det startet med stikninger ved bevegelse og skifte av stilling, etterhvert ble det bare gradvis verre. Jeg hadde termin i januar, og det å gå med bekkenproblemer og ha det glatt ute, går ikke så bra sammen. Kviet meg veldig for å gå ut pga smertene. Mens jeg var gravid syns jeg egentlig at alt var veldig greit, men i ettertid ser jeg at jeg ble veldig hemmet.

Denne gangen er jeg bevisst på å trene bekken- og hoftemuskulatur allerede FØR problemet er der, så håper jeg kan utsette og aller helst unngå bekkentrøbbel.

Jeg har etter første fødsel vært den som har sagt at det å gå gravid er oppskrytt (det er ikke sååååå fantastisk liksom, hvertfall ikke for meg :rolleyes:), men kjenner allikevel jeg gleder meg til å komme litt lenger på vei og kjenne masse liv. Det er det som er mest stas oppi det hele :hjerte:

Uff får håpe du slipper det denne gangen da.

Ja jeg er litt enig i det at det ikke er såååå fantastisk. Nå har ikke jeg hatt de værste plagene, men har slitt med migrene og har allerede fått bekkenplager. Men kanskje ting snur litt når jeg endelig begynner å kjenne nurkene bevege seg inni der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

My thoughts exactly, Cypress :Nikke::klem:

Uff får håpe du slipper det denne gangen da.

Ja jeg er litt enig i det at det ikke er såååå fantastisk. Nå har ikke jeg hatt de værste plagene, men har slitt med migrene og har allerede fått bekkenplager. Men kanskje ting snur litt når jeg endelig begynner å kjenne nurkene bevege seg inni der :)

Jeg har vel egentlig ikke troen på at jeg slipper det helt, men det er jo vanlig å få bekkenplagene tidligere med andremann enn første, og det håper jeg å unngå :Nikke:

Kjedelig at du har bekkenplager allerede, men alt blir jo fremskyndet litt med tvillinger :rolleyes:

Endret av TuttaV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker meg inn her og sier gratulerer jeg :) er selv 5+5 i dag, koselig at vi begynner å bli en liten gjeng med termin i mars :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke likesinnet (forløpig ;) ) men jeg vil også være med å dele gleden! Gratulerer :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv om jeg har hatt bekkenplager siden uke 8 og har hatt andre småplager hele tiden så syns jeg at det er kjempe koselig og gøy å være gravid. Jeg har et menneske som vokser inni meg! ;) Men går ikke rundt og svever på en rosa sky og forventer at alle skal forgude meg, som enkelte gravide gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo: og gratulerer med ny bok! :)

:klem:

Kunne jo ikke være dårligere enn deg vettu...

:vinke:

Hurra for ny bok! Her vil jeg også henge! :jepp:

Ja! gjør det! :biggrin:

Sniker meg inn her og sier gratulerer jeg :) er selv 5+5 i dag, koselig at vi begynner å bli en liten gjeng med termin i mars :)

Bare å snike innom :) Hyggelig å være en gjeng med termin på samme tid ja. Husker fra sist at det var veldig koselig her inne på KG den siste tiden ;)

Ikke likesinnet (forløpig ;) ) men jeg vil også være med å dele gleden! Gratulerer :hjerte:

Jasså Androide :lur:

Kjempekoselig at du vil følge med :klemmer:

Selv om jeg har hatt bekkenplager siden uke 8 og har hatt andre småplager hele tiden så syns jeg at det er kjempe koselig og gøy å være gravid. Jeg har et menneske som vokser inni meg! ;) Men går ikke rundt og svever på en rosa sky og forventer at alle skal forgude meg, som enkelte gravide gjør.

Nei, noen tar det å gå gravid til et nytt nivå... Man får kose seg med lyspunktene og alt det hyggelige man får oppleve. Og det er jo mange av de øyeblikkene :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente i morges at ene øyet mitt var litt irritert og så at det var litt rødt rundt pupillen. Tenkte det bare skyldtes irritasjon fra linsa, fordi jeg ikke hadde fått min "vanlige" søvn (har hatt jobbnatt, så sovet på sykehuset - ikke optimalt). Vel hjemme fra jobb i 3-tiden tas linsa ut, men desverre blir ikke øyesituasjonen noe bedre, heller verre. Så jeg innser at jeg mest sannsynligvis har øyekatarr (igjen! :dry:) og at jeg bør starte med antibiotikadråper for å ikke smitte en hel bøling på jobb i morgen.

Desverre er klokken 6 så alle apotek i denne lille byen er stengt for lengst :angry:

Jeg tar turen til jobb for å hente meg til antibiotikadråper (fordel med å jobbe på sykehus :lur:). På veien tenker jeg at jeg får titte på om dette er greit å ta som gravid. "Kloramfenikol øyedråper bør kun brukes under graviditet dersom behandling er absolutt nødvendig". Æsj. Fucitalmic - den andre typen øyedråper - var heldigvis ok å ta. Jeg krysser fingrene og håper de har Fucitalmic på avdelingen, men neida. Kun kloramfenikol :(

Kjenner på at det er litt frustrerende å være gravid i en liten by nå... Det blir kloramfenikol på meg i kveld også får jeg forte meg til apoteket i morgen :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Twelve12

Uff håper du blir kvitt øyekataren fort. Det er ikke noe godt.

Det skader vel ikke med noen dråper en gang, for å så skaffe den andre imorgen. Tror det burde gå bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hatt øyekatarr, er det "vanlig" når man har linser? Jeg bruker ikke linser. God bedring! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff håper du blir kvitt øyekataren fort. Det er ikke noe godt.

Det skader vel ikke med noen dråper en gang, for å så skaffe den andre imorgen. Tror det burde gå bra :)

Jeg er 90 % sikker på at det går bra jeg og. Nå er de rette øyedråpene i hus :Nikke:

Isj, kjedelig med øyet... Håper det retter seg fort med de godkjente dråpene! :klemmer:

Øye under bedring :jepp:

Aldri hatt øyekatarr, er det "vanlig" når man har linser? Jeg bruker ikke linser. God bedring! :blomst:

Det er vanligere når man har linser. Lettere å få små rifter på øyet som det kan sette seg betennelse i. Men var nok ikke linsene sin feil i dette tilfellet. En kollega av meg som jeg møtte privat på søndag hadde visst nettopp hatt øyekatarr, og jeg vet vi hadde en del håndkontakt. Fryktelig smittsomt! Du skal bare vente til lillegutt begynner i barnehagen ;)

Har hatt øyekatarr 2 ganger tidligere: da jeg begynte som vikar i en barnehage, og da Lillemor begynte i barnehagen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...