Gå til innhold

Little cookie on the way


SmartCookie

Anbefalte innlegg

Fikk positiv test for 2 uker siden som viste at jeg var 1-2 uker på vei. Det vil jo si at jeg skulle være 3-4 uker på vei nå. Men må innrømme at jeg blir litt forvirret, for disse kalkulatorene teller fra siste menstruasjon og da sier de 6 uker + 5 dager. Har ennå ikke skjønt helt hvordan man regner! :S

Dessverre klarer jeg ikke helt å glede meg, for jeg har oppdaget det alle gravide frykter, små dråper med brun utflod den siste uken.

Følte et sterkt behov for å ha et sted å lufte mine tanker og bekymringer rundt graviditet. Er jo ingen som vet det ennå, bortsett fra min kjære da selvsagt ;)

Frustrerende å være så kort på vei og ha så mange bekymringer, ikke vite om det går bra osv = frustrert frue!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skulle så gjerne visst akkurat hvor langt jeg var på vei nå så jeg kunne vite akkurat hvor i utviklingen det er! Jeg er så bekymret for at ikke alt er som det skal være, og lengter nesten etter flere symptomer! Disse mensmurringene har gitt seg litt, og nå er det ømme pupper som gjelder. Er glad for alle tegn som tyder på at jeg fortsatt er gravid, og lengter nesten etter morgenkvalme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagbok! :) Jeg svarte deg i min dagbok men kan jo skrive litt her og. Jeg har skjønt det sånn at de testene som viser antall uker på vei ikke viser hvor langt man er fra siste mens som kalkulatorene og legene gjør, de viser hvor langt man er på vei fra eggløsning. (hvis jeg ikke tar helt feil) Så da må du plusse på 2 uker på den testen, blir det ikke ca riktig da? :)

Nesten så jeg og lengter etter morgenkvalme, hehe, siden jeg hadde det sist. Hilsen en annen frustrert frue ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann og takk for hilsen i boka mi =)

Rundt IKM er man ca 4 uker på vei, så hvis du fikk positiv test da så er du 6 + noe nå.

Jeg har spottet brunt 3 ganger i uken helt fra uke 6 til uke 13 uten at det var noe galt, så lenge symptomene dine forblir og blødninger ikke tar seg opp så bør det være i ordren =)

Hadde jeg vært deg hadde jeg booket en tidlig ultralyd og med glede betalt det det koster, i uke uke 8 eller noe, siden du har hatt disse dråpene, det gjør jo at man blir sprø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagbok! :) Jeg svarte deg i min dagbok men kan jo skrive litt her og. Jeg har skjønt det sånn at de testene som viser antall uker på vei ikke viser hvor langt man er fra siste mens som kalkulatorene og legene gjør, de viser hvor langt man er på vei fra eggløsning. (hvis jeg ikke tar helt feil) Så da må du plusse på 2 uker på den testen, blir det ikke ca riktig da? :)

Nesten så jeg og lengter etter morgenkvalme, hehe, siden jeg hadde det sist. Hilsen en annen frustrert frue ;)

Hyggelig å få besøk i graviditetsdagboken :)

Takk for oppklaring rundt beregningen beregning av uker. Det var opplysende :) Jeg har ingen å prate med slike ting om uten å avsløre meg helt og det er jeg ikke helt klar for! Greit å ha dere på KG :)

Hvis morgenkvalme skulle oppstå kommer jeg sikkert til å angre på at jeg ba om det, men akkurat nå er alle mulige tegn på at ting er bra velkomne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann og takk for hilsen i boka mi =)

Rundt IKM er man ca 4 uker på vei, så hvis du fikk positiv test da så er du 6 + noe nå.

Jeg har spottet brunt 3 ganger i uken helt fra uke 6 til uke 13 uten at det var noe galt, så lenge symptomene dine forblir og blødninger ikke tar seg opp så bør det være i ordren =)

Hadde jeg vært deg hadde jeg booket en tidlig ultralyd og med glede betalt det det koster, i uke uke 8 eller noe, siden du har hatt disse dråpene, det gjør jo at man blir sprø.

Hyggelig med hilsener her inne! Takker for beroligende ord :) Er så godt å høre at det ikke trenger å bety slutten disse spottingene altså.

Funderer sterkt på tidlig ultralyd. Er litt småengstelig for innvendig ultralyd, for det er vel det man får så tidlig, men det tåler jeg vel ;)

Vet du om noen steder/klinikker som tilbyr dette og som er gode på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ringte helsestasjonen på torsdag, eller det vil si, ringte FEIL helsestasjon. Den jeg trodde jeg sognet til og som er nærmest var tydeligvis beregnet på helt andre områder. Så da må jeg plutselig forholde meg til en som er lenger unna. Merkelig og irriterende. Særlig fordi de var hyggelige på den første, men sure på den andre. Hun jeg snakket med på min helsestasjon var en typisk sur helsearbeider.

Hun sa bare at det ikke var noe de kunne gjøre og at jeg var veldig tidlig i svangerskapet. Jo takk, hadde vært fint med litt mer informasjon. Følte meg rett og slett avvist :snurt:

Ringte legen i dag og hun er jo hyggelig nok selv om hun er litt klar for å gå av med pensjon. Hun sa den brune utfloden ikke var noe å bry seg om og at jeg fikk si fra om det ble smerter og store blødninger. Det var vel det jeg trodde jeg fikk som svar, men da har jeg i allefall sagt i fra :)

Men ble helt stresset da hun sa jeg måtte tenke på fødeplass! Hjelpes, det er jeg virkelig ikke helt klar for!

Bor dere et sted hvor dere må velge fødeplass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvordan det foregår i moderlandet da jeg bor utlands, men jeg har ikke hatt innvending ultralyd når jeg har vært på UL ved 7+4.

Jeg har vel lest at folk har dratt på Volvat for å ta det der. Jeg har ikke akkurat sett store greine på UL i uke 7+4, men nok til å se hjertet pulsere. Likevel fikk jeg meg et sjokk forrige gang da jeg var i uke 7+5 hun ikke kunne se noe særlig og lurte på om jeg var kortere på vei. I slike tilfeller er det nok fint at man har innvendig, for jeg blei virkelig bekymra da.

Fødeplass ja, det er helt sykt å skulle tenke så langt fram når man sitter der i de første ukene.

Jeg må bestemme meg innen 5 uker, det føles fremdeles tidlig! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg var gravid så sa sekretæren på tlf, når jeg for første gang ringte legekontoret for å be om time pga gravid, at jeg måtte huske å søke om fødeplass, fikk litt panikk da, hehe, så vet hvordan det føles. Da bodde jeg i Oslo så da måtte jeg velge, men jeg hadde en SA før den legetimen. Her jeg bor nå så er det bare ett sykehus, men jeg må søke om plass for det, det må alle, som et "hei jeg kommer den 25. okt for å føde".

Jeg har som sagt hatt en SA, men ikke noe spotting som gravid. Når jeg hadde SA så blødde jeg nesten som mensen og fikk kramper, så tenker så lenge du bare spotter litt og ikke har kramper så er det neppe noe å bry seg om :)

Trur man må ta innvendig ultralyd så tidlig ja! Husker at ei venninne måtte det. Fordi så tidlig er fosteret så knøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slått fra meg den ekstra tidlige ultralyden. Nå er det like greit å vente på den tidlige. Jeg synes det er en jungel der ute av steder som tilbyr, men når man googler de ulike stedene så er erfaringene sprikende. Det er mange steder som får skrekkelige tilbakemeldinger og siden jeg har legeskrekk fra før så gjør det ikke saken noe lettere.

Jeg får heller ikke ringt rundt i arbeidstid da det er lytt i hele bygget jeg jobber og folk overalt. Bare det å komme seg ut og finne et stille sted er heller ingen lett sak.

Jeg har fortsatt en del symptomer på at jeg er gravid, så den brunlige (og et par dager oransje..yikes) utfloden får bare være. Jeg har jo varslet helsestasjon og lege uten at de brydde seg merkverdig.

Jeg har ingen smerter heldigvis. Og det er ikke mye jeg får gjort. Den største skrekken er jo å komme på ultralyd uke 18 og oppleve at det er dødt. Utskrapning er kanskje skrekken! Høres utrolig vemmelig ut!

Har vært litt småkvalm og uggen, mistet matlysten (eneste som har fristet er grønnsaker og frukt). Brystene mine er store og ømme, brystvortene er så såre og vonde. Og jeg klarer ikke holde inn magen på samme måte som før. Ellers er alt som før :)

Håper alle får en fantastisk helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er min skrekk og, et dødt foster eller tomt egg på ultralyd i uke 18 :( Men det skjer heldigvis ikke så kjempe ofte, så lenge det er liv frem til uke 12 så er det etter da bare 1% sjanse for å miste barnet :) Å ha symptomer er et bra tegn, som kvalmen! Jeg har mistet lyst på sjokolade men spiser gjerne potetgull og kjøtt, så du er heldig som bare er fristet av sunne ting:)

Fin helg til deg og! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvordan det foregår i moderlandet da jeg bor utlands, men jeg har ikke hatt innvending ultralyd når jeg har vært på UL ved 7+4.

Jeg har vel lest at folk har dratt på Volvat for å ta det der. Jeg har ikke akkurat sett store greine på UL i uke 7+4, men nok til å se hjertet pulsere. Likevel fikk jeg meg et sjokk forrige gang da jeg var i uke 7+5 hun ikke kunne se noe særlig og lurte på om jeg var kortere på vei. I slike tilfeller er det nok fint at man har innvendig, for jeg blei virkelig bekymra da.

Fødeplass ja, det er helt sykt å skulle tenke så langt fram når man sitter der i de første ukene.

Jeg må bestemme meg innen 5 uker, det føles fremdeles tidlig! =)

Så spennende at du bor utenlands. Er det private sykehus og leger du forholder deg til da?

Skjønner at du ble skremt når det ikke var noe å se på ultralyd. Er nok en grunn til at innvendig ultralyd anbefales. Ser faktisk ikke ut som jeg rekker det, og tror jeg venter på 12-ukers. Sjekker muligheter for det nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg fremdeles uggen, men ikke kvalm. Mat frister fortsatt ikke noe særlig. I alle fall ikke middag, stekt mat er noe av det siste jeg vil ha.

Hadde kjempemye energi de seks første ukene, men nå merker jeg at det begynner å dabbe av og at jeg blir trøttere og mer sliten. Jeg prøver likevel å holde meg til treningsplanene mine og har klart å gjennomføre så langt :) Er spent på hvor lenge jeg klarer, men har lest at trening er bra på alle mulige måter og at man gjerne har en enklere fødsel. Men det er langt frem i tid :)

Hadde egentlig tenkt å "slappe" av på jobb fremover, men selvsagt går vi inn i den mest intense jobbperioden jeg noen gang har opplevd og jeg kommer til å være tynget med ekstraarbeid :kjefte:

Typisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva jobber du med? :)

Du er heldig som klarer å trene, jeg har vært for sløv med det før jeg ble gravid men kjøpte en treningsmatte i dag og skrev ut et treningsprogram for gravide her om dagen, så her er det skjerpings! Vi bør trene ryggen og bekkenet siden vi får store mager etterhvert! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende at du bor utenlands. Er det private sykehus og leger du forholder deg til da?

Skjønner at du ble skremt når det ikke var noe å se på ultralyd. Er nok en grunn til at innvendig ultralyd anbefales. Ser faktisk ikke ut som jeg rekker det, og tror jeg venter på 12-ukers. Sjekker muligheter for det nå :)

Oi oi, fikk ikke med meg dette jeg!

Ja det er privat, og man kan velge og vrake :)

12 ukers er fint nok, det hadde jeg gjort iallefall hadde jeg vært deg! Det å vente helt til uke 18 virker som en evighet synes jeg. Selv var jeg sist i uke 13, og skal igjen i uke 20.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, da fant jeg dagbokadi! Hvor langt tror du du er på vei? :)

Ting føltes veldig rart og virkelig men uvirkelig når jeg var på ultralyd 11+6, han ville ta innvendig, men fikk blikket og prøvde utvendig, det funkaheldigvisfint. Jeg fikk henvisning av lege så det ble ikke sådyrt, :) du kan jo kanskje spørre din, ellers om du ikke vil prate på jobb, har mange legekontorer (hvertfall volvat) mulighet til timebestilling på nett, kanskje det kan være noe?

Åh, for en spennende tid!

Ps,søke om fødeplass, hikst, håper legen min fikser det, jeg har ikke gjort noe, nå kommer traumene om å føde på en benk utenfor sykehuset, ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huff i dag kom det litt blod når jeg var på toalettet, et par dråper - oransjrødt. Jeg fikk helt angst, men vet at det er ikke noe jeg får gjort til eller fra. Krysser fingrene for at det er en "treningsskade". Jeg er jo på trening 4-5 ganger i uken fremdeles. Det har ikke kommet noe mer etter det, men bittelitt brunrosa utflod. Har legetime om litt over en uke, så kan jo høre hva hun sier da og om jeg evt. blir henvist. Ultralyden min er ikke før uke 15.

Jeg synes det er fryktelig skremmende, og hele graviditeten er en belastning psykisk og fysisk. Tror det blir tungt å oppleve en SA for så å skulle prøve igjen (og igjen?). :vetikke: Det er jo egentlig for godt til å være sant at det skal klaffe på første forsøk, men krysser fingrene!

Symptomene er fremdeles der tror jeg. Brystene er fortsatt ømme, uggen er jeg og matlysten borte. Stekt og krydret mat? Nei takk :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det godt. Selv har jeg hatt både MA og SA, men i denne som så langt har gått bra har jeg spottet fra uke 6 til uke 13, brunt og lyserosa. Hos meg var det enten pga livmorhalsen eller morkake som lå over åpningen.

Da jeg hadde Ma og SA mistet jeg symptomene før blødningene så så lenge det ikke blir mer eller symptomene forsvinner så hadde jeg prøvd å ta deg rolig, selv om det er vanskeligere sagt enn gjort!

Satser på at det forsvinner! ;) Det er ikke unormalt med spotting, og du som trener og også etter sex er det vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det godt. Selv har jeg hatt både MA og SA, men i denne som så langt har gått bra har jeg spottet fra uke 6 til uke 13, brunt og lyserosa. Hos meg var det enten pga livmorhalsen eller morkake som lå over åpningen.

Da jeg hadde Ma og SA mistet jeg symptomene før blødningene så så lenge det ikke blir mer eller symptomene forsvinner så hadde jeg prøvd å ta deg rolig, selv om det er vanskeligere sagt enn gjort!

Satser på at det forsvinner! ;) Det er ikke unormalt med spotting, og du som trener og også etter sex er det vanlig.

Takk for beroligende ord :)

Jeg leser jo at andre opplever lignende og det går bra (og også at det ikke går bra), så må bare tenke positivt og håpe på det beste! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jobber du med? :)

Du er heldig som klarer å trene, jeg har vært for sløv med det før jeg ble gravid men kjøpte en treningsmatte i dag og skrev ut et treningsprogram for gravide her om dagen, så her er det skjerpings! Vi bør trene ryggen og bekkenet siden vi får store mager etterhvert! :)

Jeg er kontorrotte :fnise: Jobber fulle dager, pluss litt til, hver eneste dag. Med de oppgavene jeg nå har fått utdelt vil det bli mye overtid. Jeg føler ikke jeg kan si noe ennå da alt er så usikkert, men etterhvert må jeg bare sette foten ned og det håper jeg sjefen forstår hvis jeg skulle fortelle at jeg var blitt gravid..

Høres bra ut med eget treningsprogram for gravide! Jeg føler meg litt usikker når jeg trener på om det kan være skadelig. Jeg driver jo med vanlig treningsaktivitet, langrenn, jogging, aerobic, pilates, spinning.. så det skal jo ikke være noe problem enda, men det hadde jo vært kjekt å vite at alle øvelsene og bevegelsene var trygge!

Rygg og bekken skal jeg huske på :) Må finne noen øvelser der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...