Gå til innhold

En ny spire gror i Ninnin sin mage


Ninnin86

Anbefalte innlegg

4+4, og på tur hjem fra en fantastisk bryllupsreise!! Selv om været ikke har vært det helt store, har vi kost oss masse :) men det skal bli godt å komme hjem igjen også.

Bare to dager til helg! Bruker sjelden å komme hjem fra ferie midt i uken, men skal ikke klage på det ;) Til helgen blir det innkjøp av ny sofa! Gleder meg til å bytte ut den gamle, den begynner å bli ganske slitt... Ellers har vi fått byttet ut en del gammelt interiør med nytt som vi fikk i bryllupsgave. Innsiden av leiligheten har blitt ny - forandring fryder :)

I dag kjenner jeg at nedre del av magen jobber på spreng med å utvide livmoren min, for det stikker og murrer noe vanvittig. Ikke vond stikking, men kjenner at noe er i ferd meg å skje :rodmer: En fantastisk følelse! I hvertfall siden jeg ikke har så mange andre symptomer, så er det godt å kjenne noe :)

Vi har bestemt oss for å vente en uke til med å fortelle det til de som skal bli besteforeldre, så får vi se om jeg klarer å holde ut så lenge :fnise: Skal ikke banne på det!

Har fått time hos jordmor fredagen om 3 uker, da er jeg neste 8 uker på vei. Greit å få tatt det før påske :) Jeg hadde egentlig tenkt meg til lege, men jeg er ikke veldig fornøyd med fastlegen min... Skulle vel strengt tatt bytta for lenge siden... Hva slags erfaringer har dere andre med bruk av lege/jordmor under svangerskapskontroll?

Stor onsdags :klemmer: fra Ninnin :)

Edit: aurokorrektur på ipaden :fnise:

Endret av Ninnin86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4+5, og jeg har kommet meg på jobb etter en fantastisk ferie :rodmer:

Vi klarte så visst ikke å holde oss, så fortalte gladnyheten til vordende besteforeldre i går :rodmer: Det ble veldig god stemning!! Kjempestas!

Håper virkelig dette går bra nå.. Liker ikke den usikkerheten om det går bra eller ikke... Og tiden går så altfor sakte :( Huff.. Men har egentlig en god magefølelse, og tror det kommer til å gå fint! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at det nå har gått 5 uker!! Selv om det til tider føles som tiden går utrolig sakte, er 5 uker egentlig ganske mye :rodmer: Og jeg blir gladere og gladere for hver dag som går, spesielt i første trimester! 3 uker igjen til første kontroll, 7 uker igjen til første trimester er over :) Gleder meg!

Formen er fortsatt på topp! Ingen spesielle plager utover det at jeg fort blir trøtt og sliten.. Veldig glad og fornøyd med det! Håper det holder seg sånn utover i perioden også, selv om man kanskje bør forberede seg på det motsatte. Nyter i allefall hver dag uten plager, og nå skal jeg og "lillegull" ut på løpetid! Får se hvor langt vi kommer :)

Ha en nydelig helg, alle sammen :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+2, og Ninnin har blitt syk... Litt feber (måler HELE tiden, er så redd for at den skal bli veldig høy) og veldig vondt i halsen og kroppen generelt... Livredd for at dette skal skade spiren, men ringte legevakten i går, og de beroliget meg noe! Så nå holder jeg meg hjemme, og håper dette går bra! Fortsatt mye aktivitet i livmoren, og det er jo et godt tegn :) det beste er vel å holde seg i ro noen dager. Takker høyere makter for at jeg ikke er kvalm, for da hadde dette blitt helt forferdelig.. Heldigvis er mannen kjempesnill og tar godt vare på meg :)

Noen andre som har erfaringer med sykdom tidlig i graviditeten?

Klem fra nervøs Ninnin :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+3, og den lille spiren klorer seg fast selv om mor er syk! Var hos legen i dag etter en søvnløs natt med utrolig vondt i halsen.. Tak både halsprøve og cpr, men ser ut som det er en virusinnfeksjon! Ingen medisiner på meg,, annet enn paracet for å dempe feberen. Men det er egentlig helt greit, glad for alt jeg slipper å ta! Nå priser jeg meg bare lykkelig for at jeg ikke er kvalm Ifm graviditeten! Da hadde dette vært noen vonde dager...

Matlysten er i alle fall på vei tilbake, og det er bra! Nå er jeg sykemeldt ut uka, og skal bli frisk!! Håper babyen klarer seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nærmer meg 6 uker, og spiren henger fortsatt fast :) Ninnin er i alle fall nestn helt frisk igjen, og det gledes! Godt å slippe feber og sår hals oppi alle graviditetssymptomene :fnise: Har jo begynt å kjenne litt til kvalmen, men har ikke vært så ille enda, heldigvis. Det hjelper faktisk å spise, så nå spiser jeg litt nesten hele tiden :fnise:

Mannen har vært utrolig denne uken, virkelig dullet med meg :rodmer: I kveld har han "fri", for han er på jobb :fnise: , så da får jeg dulle med meg selv. Skal rusle meg en tur til en venninne som bor ca 1,5 km unna. Blir kjempegodt med litt frisk luft og litt bevegelse :)

Ingen store planer for helgen, egentlig. Gleder meg til å se 50k i Kollen i morgen!! Heia Norge :flagg: Også er det jo 30k på søndag, og det er vel større sansynlighet for gull der! Jeg skal i alle fall se på og kose meg! Fortsette på det første baby-strikkeprosjektet mitt :rodmer: Driver og lager denne kjøreposen :) Strikker den i beige, da, dumt å strikke blå hvis det ikke blir gutt :fnise: MANGE fine strikke- og hekleoppskrifter her, skal strikke MYE før bebbisen kommer :rodmer:

Ha en kjempefin helg, alle sammen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så smart den kjøreposen var :) et vennepar jeg kjenner fikk baby for to dager siden. Gleder meg til det blir vår tur :) Men det blir en stund til da..

Gleder meg til å følge deg videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den er kjempesøt og ser veldig praktisk ut! Passer godt til en novemberbaby :)

Når kommer du til babyforumet da, Doh? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok et år til. Ferdig utdannet i juni, så må jobbe litt før det blir no baby. Og så skal vi til Afrika i begynnelsen av neste år og da passer det ikke så bra å ha spire :) Men med en gang vi kommer hjem blir det nok prøving :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, koselig at dere har begynt å snakke om det, da :rodmer: Men veldig greit å være ferdig utdannet og ha jobbet de månedene man må for å få permisjon med lønn! :)

Endret av Ninnin86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forhåpentligvis om ikke så altfor lenge ;) - skal bare gifte meg først, så kjolen passer :fnise:

Endret av bobbi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+2 - og Ninnin er tilbake på jobb!! Jeg kan nå offisielt skrive meg inn i morgenkvalme-klubben, og startet ikke akkurat dagen på best tenkelige måte... Men det må jeg vel bare regne med i noen uker fremover nå! Er i alle fall kvitt influensaen :hoppendeglad:

Bare 11 dager til første svangerskapskontroll, og jeg gleder meg kjempemye!! Skal bli veldig spennende :)

Dagens tekst fra "Babyverden":

ARMENE FORMES: Til nå har embryoet bestått av hode, kropp og hale. Men i dag dukker det opp knopper som skal bli til embryoets armer!

:rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har vært her inne! Så deilig at dere fikk en bra tur. :) Og tenk, nå er du plutselig 6 uker på vei. Tider går på en måte fort, selv om ukene frem til uke 12 kan til tider gå veeeeldig tregt. Men etter det raser tiden av gårde. :P

Håper for din del at du slipper unna den verste kvalmen, det er noe herk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så koselig at du stakk innom Angel-A! :klemmer: Hvordan går det med deg? Over halvveis og greier du da!!

Huff, ja nå går tiden vanvittig sakte... Sitter på jobben nå og har egentlig bare lyst til å gå og legge meg.. Bahh, det er ikke godt å være kvalm :( Blir så ukonsentrert også! Håper det gir seg, men må vel bare forberede meg på å ha det sånn i noen uker.. Hører det er store sjanser for at det blir bedre når det nærmer seg uke 10? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+3, og jeg er skikkelig kvalm :spy: Huff, dette er ikke noe moro! Kaster opp 1-3 ganger daglig, og klarer virkelig ikke å konsentrere meg på jobben.. Nå har jeg jo alt vært sykemeldt én uke pga. influensa, så vil jo gjerne jobbe.. Men hvis dette vedvarer, tror jeg kanskje jeg må ta meg en prat med legen! Matlysten er ikke tilstede, men blir jo kvalm hvis jeg ikke spiser også.. Bahh.. Det gikk jo så bra frem til nå, hadde ingen plager! Også kommer plutselig denne kvalmen.. :sad: Ikke kult..

Men har lest at det i alle fall er noe positivt med å være kvalm og kaste opp: Risikoen for SA minsker!! :) :) Det er da noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+4, og jeg er overlykkelig for at jeg ikke er kvalm eller har kastet opp i dag (enda i alle fall :fnise: ) :hoppendeglad: Prøvde trikset med å spise noen saltkjeks før jeg stod opp i morges! Om det var det som funket eller om det bare er at jeg ikke er kvalm i dag, vet jeg ikke.. Men jeg er i alle fall i ganske god form i dag :hoppendeglad:

"Du vet du er gravid når du priser deg lykkelig over ikke å kaste opp hver dag" :fnise:

I gårkveld følte jeg meg også ganske bra, og var faktisk på trening! Jeg jobber som BodyStep-instruktør, og kjørte en runde i går. Har ikke trent på 14 dager pga. influensa, så formen var ikke akkurat på topp. MEN jeg kom meg igjennom uten å bli kvalm eller få vondt pga. graviditeten! Leste på forhånd at trening kan (for noen) dempe kvalmen, og det fungerte virkelig sånn for meg :) Så nå skal jeg prøve å bevege meg en del i tiden fremover!

I kveld kommer min bror og min stefar på besøk og skal overnatte noen dager! Broderen skal gå JR NM (langrenn) i Holmenkollen i helgen, og da passer det bra å sove hos meg! Blir veldig spennende. Skulle gjerne vært der og sett på ham, men jeg har dessverre helgevakt :( Men regner med de kommer innom jobben min og hilser på! Skal i alle fall servere taco når de kommer i kveld :) Tenker det blir bra, jeg!

Bare 9 dager til første svangerskapskontroll! :hoppendeglad: Gleder meg skikkelig! Er det noen som vet om man får høre hjertelyden på første kontroll?

Ha en super dag, alle sammen :goodbye:

Dagens ord fra Babyverden:

BEINA FORMES: I dag dukker det opp beinknopper og armknoppene vokser!

:rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+5, og der var vi tilbake til kvalme og oppkast :spy: Huff.. Det er ikke spesielt morsomt! ALT jeg prøver å få i meg kommer ut igjen, og det er ille å være på jobb.. Har sagt i fra at jeg ikke er i form i dag, og at jeg skal prøve å være på jobb så lenge det går, men at jeg kanskje stikker når det nærmer seg lunsj.. Kjedelig at det skal være sånn, men det er vel verdt det in the end!

Håper dere andre får en super dag :goodbye: ...jeg for min del er forberedt på det motsatte... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...