Gå til innhold

Mens man venter


Nique

Anbefalte innlegg

Edit; da er prøvingen ferdig, og ventetiden har begynt.

19. november 2012 fikk jeg positiv blodprøvetest etter ett ISCI-forsøk.

-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-

På tide med en prøver-bok tror jeg, har ikke så lyst å neddynge dagboken min med akkurat dette.

Litt om meg; 31 år, gift på første året, planelegger boligkjøp, og da også barn.

Jeg har vært klar for det her en stund, men av hensyn til mannen så ble det ingen prøving før etter bryllupet.

Sluttet på pillen i januar -10, og fikk stabil syklus umiddelbart, 27 dager.

Er i PP6 nå, og nå er det noe tull på gang, forrige syklus var på 41 dager, og nåværende tegner til å bli det samme. 9 dager over IKM så langt, og en negativ test (1. dag etter IKM) Går å funderer å teste igjen, men føler det litt bortkastet siden det ble negativt forrige PP :(

Dårlig gjort av kroppen å oppføre seg slik, nå har jeg hatt murringer av og på siden før IKM. Jeg vil ha tilbake normal syklus , så jeg slipper å gå og håpe.

Endret av Nique
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så koselig med prøverbok :) Her skal jeg følge med!

Skjønner godt hvordan tankene er med slike lange sykluser. Jeg var selv oppe i over 60dager på noen av syklusene, grusomt å gå slik å vente.

Håper de stabiliserer seg fremover, så du kan flytte over til mitt nabolag ;)

:klemmer:

Endret av ~Milla~
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med prøverbok :) Her skal jeg følge med!

Skjønner godt hvordan tankene er med slike lange sykluser. Jeg var selv oppe i over 60dager på noen av syklusene, grusomt å gå slik å vente.

Håper de stabiliserer seg fremover, så du kan flytte over til mitt nabolag ;)

:klemmer:

Kommer jeg opp i 60 dager tror jeg at jeg begynner å grine :sukk:

Det verste er egentlig håpet, her går man dager over, så uker, og man håper at man er en av dem hvor hcg-nivået ikke slår ut før lenge etter. Det er slitsomt og frustrerende. Men, det er bare 6 pp så langt, det er faktisk ikke så ille :)

:goodbye: Innom med lykkeønskninger. Håper det klaffer snart! :jepp:

Jo takk det samme til deg Alabama :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har endel tanker rundt dette med å bli gravid.

En av gjengangeren er at jeg er 31. Hva om jeg har ventet for lenge?

Hva om vi prøver og prøver, for så om et års tid finner ut at vi bare kan gi opp å få det til på den "naturlige" måten? Og for hver PP som går, så blir jeg litt mere bekymret.

Når tanken luftes for mannen får jeg bare svar at det trenger jeg ikke bekymre meg for, 31 er da ingenting, jeg bekymrer meg for mye.

Men tanken sitter fast den. :sukk:

Han har ihvertfall sluttet med å påstå at jeg nok er gravid ved hver anledning når noe er utenom normalen. Han skjønte hvor nedtur det var når TR dukket opp sist. Da var han skuffet i tillegg, og det er første gang jeg har hørt ham si det. tidligere har det bare vært; vi prøver igjen, og igjen, og jippi, mere sengekos :humpe::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 er ingen alder. Det er mange som venter til de er fylt 30 med å prøve å få barn.. jeg har en god følelse, så dette skal gå så fint så :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Nique,

hyggelig med enda en prøverdagbok :)

Synes selv det er fint å kunne få blåst ut litt, et sted hvor andre er i samme situasjon og vet hvordan det føles. Jeg har også mange tanker rundt dette med å ha ventet. Fyller 30 om kort tid. Angrer litt på at jeg ikke begynte før liksom. Men, så tenker jeg at det er ikke før nå det har passet for oss. Og når man tar i betraktning at gjennomsnittsalderen for førstegangsfødende i oslo er over 30 så er vi definitivt ikke utenom normalen.

Man hører så mange historier om de som har fått full klaff på første forsøk osv. Men allikevel sies det at dette ikke er vanlig. Men det er ikke til å komme unna at jeg blir litt misunnelig.

Men, det skjer når det skjer...

Håper det klaffer for dere snart! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 er ingen alder. Det er mange som venter til de er fylt 30 med å prøve å få barn.. jeg har en god følelse, så dette skal gå så fint så :)

Vet du, jeg tror egenlig det jeg også :jepp: det er bare disse tankene av og til, osm jeg ikke får stoppet :roll:

Hei Nique,

hyggelig med enda en prøverdagbok :)

Synes selv det er fint å kunne få blåst ut litt, et sted hvor andre er i samme situasjon og vet hvordan det føles. Jeg har også mange tanker rundt dette med å ha ventet. Fyller 30 om kort tid. Angrer litt på at jeg ikke begynte før liksom. Men, så tenker jeg at det er ikke før nå det har passet for oss. Og når man tar i betraktning at gjennomsnittsalderen for førstegangsfødende i oslo er over 30 så er vi definitivt ikke utenom normalen.

Man hører så mange historier om de som har fått full klaff på første forsøk osv. Men allikevel sies det at dette ikke er vanlig. Men det er ikke til å komme unna at jeg blir litt misunnelig.

Men, det skjer når det skjer...

Håper det klaffer for dere snart! :klemmer:

Vi er nok ikke utenfor normalen nei, så det er godt håp forløbig :)

Jeg burde kanskje ikke være glad nå, men jeg er det likevel, TR kom i dag, 10 dager på overtid :)

Let PP7 start :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så kjedelig når kroppen ikke vil spille på samme lag som oss. Trodde jeg også hadde fått en stabil syklus, men hoppet plutselig opp fra 28 til 35 dager syklus. Er bare på PP4 nå, men har bestilt meg EL tester for å få litt mer kontroll. Og for å se om det i hele tatt er noe EL. Ønsker dere masse lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner igjen tankene dine så altfor godt, var selv redd for at det ikke skulle gå. Men se på oss nå, vi har en alldeles nydelig liten jente. Bare vent så skal du se at det klaffer for dere også. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nique! :goodbye:

Kjenner igjen tankene dine ang alder. Jeg er selv 29 år, og føler også at tiden er i ferd med å renne ut. Spesielt når man har venner som er yngre, og som allerede er i gang med nr 2. :dåne:

Men det er jo egentlig bare dumt å gå rundt å tenke slik. Nå for tiden er det jo faktisk blitt vanlig at man ikke får barn før man runder tretti, fordi det er så mye man skal rekke først. Utdanning, reising, for ikke å snakke om å finne den rette mannen :rolleyes: , osv... Så jeg tror nok ikke det skal være noe problem for oss! :klemmer:

Blir spennende å følge med her. Ønsker deg lykke til! :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir mye tanker rundt barn, det gjør det, men nå er tankene mine faktisk opptatt andre steder, og jeg har litt tro på at det om ikke annet kan få meg til å stresse ned litt :)

Har utrolig nok ikke satt meg ned for å prøve å regne på syklusen min etter forrige TR, og det burde jeg virkelig gjøre, så jeg har litt oversikt.

Nå for dagen går det i boliglånsøknader, bilsalg og kjøretimer.

Alle tre ser lovende ut.

Oi, da har jeg sett på kalenderen, og jaggu burde ikke EL dukke opp de nærmeste dagene :fnise:

( Note to self; Eta TR 16 desember hvis jeg skal følge den normale syklusen min)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei! Lykke til med prøvingen!! :) Måtte ditt opphold her i prøverdagbøkene bli av kort varighet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg blir nok her en måned til ihvertfall ;)

Jeg mistenker stress for å stå bak syklus-tullet jeg har hatt de siste månedene. Det har vært endel stress denne høsten, nå faller ting mer på plass i livene våre, og syklusen nærmer seg normalen, så den mistanken er nok berettiget.

PP8 kan bli so-so, der er mye vi skal igjennom nå. Nedpakking av leilighet, oppkjøring for meg, jobbmøter og flyttehjelp for søster. Men tid håper jeg vi får til uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror litt på det at om man slapper av, ikke tenker for mye på det og har sex når man vil ha. Så klaffer det fortere enn man kan tenke seg :jepp:

Stor jule :klemmer: fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Prøving er litt sånn happy-go-lucky denne måneden. Det er så mye annet vi driver med, så om det har klaffet denne gangen, så er det renspikka flaks :fnise:

Men, rare tingen som jeg har merket meg denne måneden, or forrige måned (selv om jeg tviler på at det stemmer, jeg tror ikke det er mulig engang), så gir kroppen signaler om to eggløsninger, da med en ukes mellomrom. Den første i henhold til den tidligere syklusen min, den andre etter forrige måneds syklus, som da var ca en uke lenger. Magesmertene, utflod (sorry for detaljer) og alt stemmer.

Men det går da vel ikke ann ? :klø:

At man kan ha 2 egg i en EL, jada, men det er vel samtidig?

Vi får se, om det blir mere rare ting, så får jeg vel skaffe EL-tester. Så finner jeg nok ut av det.

IKM skal være neste uke, evt uken etter :roll:

Endret av Nique
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...