Gå til innhold

Bibel Sitat


Gjest King James II

Anbefalte innlegg

Gjest King James II

Jeg skal nå skrive noe fra bibelen..Så kan dere tolke det. Dette gjør jeg fordi jeg vil se om hvor forskjellige tolkninger kan bli...For jeg tror at det mest sansynligvis vil bli veldige tolkninger. .Vist noen gidder da.

jeg velger helt tilfeldig.

Profeten Jeremias ( 8-18-22 )

Å måtte jeg få vederkvegelse i min sorg! Mitt hjerte er sykt i meg.

Se mitt folks skrik lyderfra et land langt borte.

Er Herren ikke i sion?

Eller er dets konge olle der ?

Hvorfor har de vakt min harme med sine utskårende bilder. Med fremmeds lands falske guder.

Kornhøsten er forbi frukt høsten er til ende. Men vi er ikke frelst.

Over mitt folks sønderknuselse er jeg sønderknust. Jeg går i sorge klær forferdelse har grepet meg.

Er det ingen balsam i Gilead?

Eller er det ingen lege der? Hvorfor er det ikke lagt forbinding på mitt folks datter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeremias profetier fortalte var vel ikke akkurat positive...?

Ellers er det litt i seneste laget for å drive med tolkning. Dersom du har en studie-bibel, er den sikkert til hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste bibelen jeg har er fra 1820. Og den åpner jeg ikke for da kan den bli ødelagt

Kjøp deg enda en bibel, davel.. Mest sannsynlig kan du den ikke utenatt.. Og en så gammel bibel er mer en skatt enn et bruksmiddel, så egentlig har du ingen bibel.. Sånn rent praktisk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Betty Boop
Den eneste bibelen jeg har er fra 1820. Og den åpner jeg ikke for da kan den bli ødelagt

Nå er jeg imponert! Betyr det at du kan bibelen utenat? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest King James II

Nei men jeg har innternett...Jeg tror ikke at det finnes noen mennesker som kan bibelen utenatt. Ihvertfall ikke et vanelig menneske.

Men den eneste boken av bibelen jeg har er fra 1820..Det jeg skrev skrev jeg fra innternett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare på det du spurte om, så er det gammelt språk, noe som gjør det vanskeligere for meg å tolke. Men kortfattet, er folket forlatt av Gud etter å ha gjort urett. Folket føler lidelse men kan ikke lenge motta lindring fra Gud..? Tror jeg?

Som sagt.. Synes du kunne valgt noe litt mindre depressivt enn Jeremias. Evangeliene eller korinterbrevene?

Nå er det natta.. Og du burde spandere deg en ny bibel.. Og tenke i litt mere positive baner.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tolker det som at folkene der har blitt forlatt av gud fordi de tilba andre guder, og nå kan de ikke lengre få hjelp for sine lidelser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...